Orb saurus

Arv

Robot
Ik vroeg me af of er hier op het forum nog mensen zijn die muziek maken in de Orb stijl? Dus ik bedoel, beetje stevige ambient maar ook vette, mooie of harde beats (check UFOrb en Orb's adventures beyond the Ultraworld bv)?

arv

ik vind Pommes Fritz nog steeds erg aangenaam!

Maar mijn all time fav blijft "The Orb's adventures beyond the Ultraworld". DIe is IMO tijdloos.. (hij komt uit '89)

helaas is het huidige werk van LX paterson 3x nix..... =(

Jaja ik ben ook een hele tijd een Orbie geweest...
Zag hen 4x live, heb zowat alle officiƫle cd's ergens liggen, en ergens ook een heleboel bootlegs.

Mijn favoriete nummer is nog altijd "Blue Room"; daarenboven ook wel "Towers of Dub" en "Fluffy Clouds".
En dan meen ik zowel de originele versies als ook de meeste remixen...

:dj: :peukie: :biertje:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door THM
Jaja ik ben ook een hele tijd een Orbie geweest...
Zag hen 4x live, heb zowat alle officiƫle cd's ergens liggen, en ergens ook een heleboel bootlegs.

Mijn favoriete nummer is nog altijd "Blue Room"; daarenboven ook wel "Towers of Dub" en "Fluffy Clouds".
En dan meen ik zowel de originele versies als ook de meeste remixen...

:dj: :peukie: :biertje:

Blue Room is ook niet slecht.. :D
(wat een bassline zit erin!! (in de 40minuten versie))

ik ben pas echt the orb goed gaan vinden in de tijd van "orbus terrarum" en "pomme fritz"... nog steeds vindt ik orbus terrarum de best klinkende plaat die ik ooit gehoord heb.... maar goed... ik hou dan ook van over-the-top effektengebruik dus dat scheelt :D

al die nieuwere 4-to-the-floor nummers vindt ik eigenlijk niks, die ouwere dingen waren nog wel te pruimen maar vond ik lichtelijk gladjes... (zat toen in m'n heavy adrian sherwood tijd, dus dan is vrijwel al het andere gladjes :D )

oja... vergeet ik nog bijna te melden dat ik vorig jaar nog een remix van 1 van de bands op z'n bad-orb label heb gemaakt (samen met een maat van me) maar helaas wastie al gestopt met z'n label voordattie het uit kon brengen =(
maar goed... aangezien in het eerste bericht in deze thread werd gevraagd of er iemand nog steeds orb-achtige muziek maakt leek me dit toch relevant om te vermelden... 8)

Back