welke vocoder?

Bij Music House heeft heel lang een EMS vocoder te koop gestaan. De EMS vocoder 2000.

vocoder2000.jpg

Verder zou je eens bij zaphod moeten informeren. Dat is een vocoder freak. Zelf vocoder software geschreven enzovoort.... :)

die syntovox 222 is wel een brute vocoder die op nederlandse aardbodem is ontworpen . ik heb deze vocoder vorige week beluisterd bij ook een forum lid en ik stond er versteld van hoe deze analoge vocoder je stem veranderde.

die op marktplaats staat is veel te duur ( 1000€ vraagt hij ) ik had hem al gemaild.

Jeetje, bambamstudio!! met dat Sennheiser koffertje wil ik wel op vakantie. Herbie Hancock gebruikte die bak volgens mij met een MiniMoog als carrier. Dat klinkt echt te gek!! en als ik me niet vergis zijn de robotstemmen van de Battlestar Galactica cyclones ook gemaakt met de Sennheiser. Beetje off-topic maar moest het even kwijt; sorry

CREAMWARE`s VOCODIZER !!!!!!

Heeft 22 filtertypes (zijn veranderbaar en er is een random functie van de filter matrix)

-instelbaar van 1 tot 22 bands (geldt ook voor de filterfreq`s)
-stereo incl panning per filterband
-wordt geleverd met moog, synton, ems presets
-Klinkt bijzonder goed (galactica, helium voices,darth vader allemaal mogelijk)
-LFO
-External of internal synth als carrier
-Voiced of unvoiced mode

Deze is volgens mij de beste (en kost geen 3600 piek zoals music house voor de ems vocoder vroeg)

Take care

Septic

Geluidje:
http://www.creamware.de/en/Products/software/creamware/vocodizer/example.asp

Plaatje en info:
http://www.creamware.de/en/products/software/creamware/vocodizer/default.asp

Laatst gewijzigd:
de synton 222 is een erg brute vocoder met een diepe karakterestieke sound die uit geen enkel ander aparaat kan komen. ik heb er zelf ook één en ik ruil hem voor geen ander (nee, zelfs geen senheiser). de EMS 2000 is gebruikt in intergalactic van de beasties en volgens ference, die er een studie van gemaakt heeft, zijn de cylon stemmen met een korg VC10 gemaakt.

Zeg Pjotr G,

Leuk dat je dit meldt want dit is namelijk geen vocoding, maar het principe van een talkbox (jaja... I wanna be your man van Roger....). Een totaal ander iets, maar wel erg leuk. Je moet trouwens wel een koptelefoon hebben met een paar megawatts aan power, want zolang je vullingen niet uit je kiezen trillen zul je weinig effect behalen. De muziek moet namelijk ontzettend hard je mond in...

ik had toch sterk het idee dat het robotachtige intro van intergalactic gewoon een delay met lage delaytijd en hoge feedback was.......mmm.nog es luisteren

Olaf

nee olaf, want even later zitten ze met hun "another dimension" lekker aan de pitch-bend. dat is moeilijk met een delay.

T is gewoon gevocode met een lage zaagtand (kan t namelijk vrij goed nadoen)

ik kreeg pas van iemand een lijstje met spullen te koop, daar stonden een ems2000, roland srv350 en een sennheiser vsm201 op. als je geïnteresseerd bent, mail dan even.

Tja, die vc-350 voc van roland is goed en staat nu nog op marktplaats, de korg is gebruikt voor de cyclon uit batlestar galectica, maar daftpunk gebruikt (bijna zeker) de vocoder plugin in combi met een phaser, de mam is de goedkoopste (analoge) oplossing en emagic komt met de voc20 plugin en ook akai heeft net een vocoder plug gemaakt. En dan blijft over cher met haar gitaarpedaal vocoder...
O ja, (heel goedkoop!) zoom 1204 en behringer hebben een vocoder in hun fxapp gestopt, klinkt niet maar werkt wel.

Origineel geplaatst door nick nova
Wat te denken van een MAM VF11 (Music and More)? Goedkoop, klinkt sterk en is multifunctioneel...
:okdan:
Minstens zo goed als de wel bekende (en dure) vintage vocoders (die oude apparaatjes zou ik overigens ook wel willen hebben, begrijp me niet verkeerd)
De Nord moldular is een multi-functionele vocoder/filter/synth (prachtige vocoder en vocoder achtige effecten) maar niet analoog. Bij de Vf-11 kan je "echte" distortion creëren in bepaalde frequentie-banden. Bij de nord blijft het analogue modelling, hoe mooi dan ook het verschil hoor je.

Als je een goede en nog redelijk betaalbare vocoder wilt, Blijft er eigenlijk niet veel keus. Het klassieke analoge principe van de SVC-350 of een Synton is dan wel zo'n beetje wat beschikbaar is. vergeet die Korg. de VC-10 is allesbehalve stabiel.
Werkt alleen bij zangers met een zuivere, getrainde stem nog enigszins bevredigend.
Of je moet nog een paar maandjes willen wachten. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een "old-style / new generation" vocoder die vermoedelijk alles gaat slaan wat tot dusver op de markt was (inclusief de Synton 222 en de EMS). Mocht ik van de bouwer toestemming krijgen om wat meer te vertellen, dan kom ik hier binnenkort nog op terug.

Back