Waar kan ik het best mee beginnen

Origineel geplaatst door metatron
http://www.rme-audio.de/ zijn een van de beste, de Muliface is een type van RME met 8 uitgangen, kijk maar verder op de site voor andere kaarten.

Multiface € 816,00 zo duuur damnn

wat is er miss met die m audiophile

Ik krijg het idee dat je denkt dat ze een commerciele studio willen beginnen, volgens mij is het gewoon voor eigen producties.

ik gaf maar een sarcastisch voorbeeld bam bam...
ik zal er misschien overheen lezen, maar het is echt wel makkelijk als je zegt hoeveel je wilt uitgeven!

ongeveer 5000/10000/20000 noem eens iets.....

of ben ik nu de enige die dit weer makkelijker vind...

als je een beetje el cheapo thuis muziek wilt maken...

ga voor een geluidskaart met lekker veel ingangen, en dan geen externe mixer, of neem juist een externe mixer met een soundblaster kaart, als het toch niet prof. hoeft te zijn...

anders kijk naar een
tascam FW-1884

Klik voor een veel te grote afbeelding

zijn ook niet duur meer. heb je geluidskaart, mixer, midi/controller alles in een!
drumcomputer erbij, een j0m0x ofzo... kun je wel r&b dingen mee maken (toch?)
of een elcheapo apparaat.
neem een goed masterkeyboard, 88 gewogentoetsen met aftertouch heb je al voor rond de 500 euro.
en veel softsynth's en stuff.... anders ga over op cubase met halion (sampler) heb je dat ook..... goeie mic erbij...

na even kosten plaatje!
duizendje of 3, heb je mooi spul...

(welke mod verandert die rete grote foto ff, weet niet hoe dat moet, sorry!)

Last edited by a moderator:
Als je zo'n grotere mixer hebt is een geluidskaart met meerdere outputs ook wel handig.
Misschien een M-audio delta 1010 LT dan iets. Dan kun je audio van je computer makkelijk mixen met je apparaten.

Monitorboxen had je al.

Een midi keyboard of een tweedehands synths met midi is ook altijd handig.

Maar het eerste waar ik mee zou beginnen is om er op uit te gaan en in muziek winkels en evt bij andere mensen te gaan kijken wat zij hebben. Kijken wat er allemaal te koop is en ook zien hoe het werkt. (er over ouwehoeren is leuk maar je ervaart er zo weinig bij)

Back