MPC4000 eq-Vraagje aan gebruikers en of kenners

bobaphat

Ouwe rot
Ik wil overstappen naar hardwaresequence/sampling en ik ben er nog steeds niet uit.
Ik zat eerst aan die RS7000 te denken maar die vind ik toch wat beperkt kwa sample engine en communicatie met de pc.

De mpc4000 is een reeele optie alhoewel die nog al prijzig is. Voor mij is de MPC namelijk interessant als ik per sample of keygroup kan EQen.

Het probleem is nu dat de eq via de effectsends gaat en je daardoor kostbare effectsends op moet offeren. Zijn er naast die eq op de fxsends nog andere mogelijkheden om te cutten en boosten??

Btw wat vinden julie van de effecten???

DIe vraag heb ik dus ook al een aantal keren gesteld toen ik overwoog een MPC4000 of MV8000 te kopen. Het enige antwoord was meer een wedervraag: "Waarom zou je willen EQ-en?"

M.a.w. ik weet het nog steeds niet. Wel weet ik dat de MPC gebruikers zeer fel gekant zijn tegen de MV8000 omdat dit een kopie zou zijn van hun geliefde en veel duurdere MPC. Maar wanneer er een inhoudelijke vraag gesteld wordt blijft men het antwoord schuldig. Maar misschien heb jij meer succes ;)

Ik heb bij Feedback even naar beide apparaten gekeken en moet zeggen dat de MV niet echt veel onder doet en op een aantal punten zelfs beter gefaciliteerd is (geheugen, HD, CD-R etc.). Het beeldscherm is wel wat minder scherp.

Maar goed, dat was niet je vraag. Ik heb ook op beide machines naar een EQ gezocht. Bij beiden kon ik, ook in de manual, alleen een EQ vinden in de lijst van effecten. Mijn oordeel was dus eigenlijk hetzelfde als dat van jou, je moet er spaarzame FX sends voor opgeven. Ik vond één EQ per song wat weinig... of zeg maar gerust ver benenden peil voor zo'n dure bak alias all-in-one-production-studio.

Heb nu dus een laptop met een Remote25 Audio en SX2.0 met de nodige plugins. Dat heb ik samen in een kleine flightcase gebouwd en ik heb nu dus een mobiele, portable en veel uitgebreider all-in-one-production-studio dan beide hardware bakken bij elkaar.

Maar ja, de Akai is natuurlijk strakker ;)

ff schoppen want dit vind ik toch wel belangrijk om te weten

Kijk eens bij het forum mpc www.mpc-forums.com genoeg info daar.

Succes,

gr. Mario

Ik heb een MPC4000, maar ben nog niet zover in het apparaat gedoken... ik weet dat de effectsectie verguisd wordt (zie hier ) (met name schijnt het return signaal veel te zwak te zijn).

Dit is trouwens een heel fijn forum, waar veel geklaagd wordt...

Je kunt veel op de MPC, maar ik durf het (nog) niet te zien als complete alles-in-één studio... het is een top sequencer, met een top sampler, maar afmixen zou ik er niet op doen... maar nogmaals, ik ken hem nog niet zo goed...

Wil je écht ALLES-in-één... koop een goede laptop... kun je meteen helemaal niets meer als die stuk is...

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door Lacertus

Wil je écht ALLES-in-één... koop een goede laptop... kun je meteen helemaal niets meer als die stuk is...

Groet,
Roy

terwijl de MPC4000 op mirakuleuze wijze blijft doordraaien terwijl ie kapot is :engel:

Eq moet je inderdaad via de effectsend doen.
Er zit een soort eq bij de filters, maar die slaat naar mijn mening eigenlijk nergens op.

Over het return signaal van de effecten waar zo veel over te doen is heb ik geen klachten eigenlijk. Maar dat zal wel aan mij liggen misschien. In een van de volgende releases van het OS word het probleem van het return signaal opgelost. Alleen zijn ze bij akai niet echt vlot met updates...(nu druk ik diet heeel subtiel uit...)
Wat ik wel jammer vind is dat je de effecten(delay dan) niet kan syncen met midi.
De compressor vind ik wel ok. (hoewel ik die alleen maar kan vergelijken met de 'dynamics' plugin van cubase, die wat meer mogelijkheden heeft)
De delay en reverb vind ik verder ook niet verkeerd.
De distortion is mij wat te subtiel, net als de flanger, phaser en chorus.

Riny

Vind het vreemd dat hij niet standaard wordt uitgeleverd met 8 out....buitengewoon klote, effecten -bord wel neem ik aan??

Origineel geplaatst door olafmol
terwijl de MPC4000 op mirakuleuze wijze blijft doordraaien terwijl ie kapot is :engel:

De PC blijkt een leuke back-up sequencer&sampler te zijn... de synthjes draaien vrolijk door...

risicospreiding zeg maar...

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door mario
Vind het vreemd dat hij niet standaard wordt uitgeleverd met 8 out....buitengewoon klote, effecten -bord wel neem ik aan??

FX-board is inderdaad standaard...

8-out helaas niet... maar je kunt ook zeggen: waarom iedereen op kosten jagen, terwijl sommigen 8 ADAT's willen hebben, en anderen weer 8 analoogjes willen hebben... alles erin proppen? kost wat, en je gebruikt maar de helft (of nog minder...)

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door mario
Kijk eens bij het forum mpc www.mpc-forums.com genoeg info daar.

Succes,

gr. Mario

Nee daar staat helemaal niet genoeg, er was daar zelfs een post over eqing maar daar had neimand iets zinnigs over te zeggen. Nee er is niet veel expertise daar op dat board

Origineel geplaatst door sander
Hee Bas, heb je dan niet even gesproken met bleepfreak in het Kasteel. Die trad op met een 4000!

Hij had het te druk.....

ook wel handig om te weten is dat het aantal effecten wordt gehalveerd als je hem op 96Khz zet, hou je er dus maar 2 over..

Nee daar staat helemaal niet genoeg, er was daar zelfs een post over eqing maar daar had neimand iets zinnigs over te zeggen. Nee er is niet veel expertise daar op dat board

Hier blijkbaar ook niet :D

Origineel geplaatst door bobaphat
Zoheee dus de effecten vreten voices???

nee DSP/CPU, maar het aantal voices zal daarom ook wel verminderen...maar daar hebben bijna alle apparaten die ook op 96KHz kunnen werken last van hoor..

Back