SCSI harde schijf =)waar?

Re: SCSI harde schijf =)waar?

Origineel geplaatst door EviL 3°3
Haaloo iedereen,

graag had ik geweten of er iemand adressen (of saaits) kan opgeven waar ik nog een EXTERNE SCSI harde schijf kan vinden voor aan mijn sampler (S2000) te hangen !! Mag in nederland zijn ....

Alvast bedankt,

:duivels: Evil 3°3

Ik heb wel wat. Iig de behuizingen... Pb maar.

Er zijn nog legio ZIP drives die naast parallel ook SCSI aankunnen (auto switch)... Misschien effe marktplaatsen/tweedehands.nl doen. Ik heb hem ook aan de S2000 en werkt prima.

Er zijn nu ook talloze ex-servers, allemaal 4GB SCSI (woooow was het toen), die nu worden gedumpt. Kijk eens op een PC-dumpdag of HCC-achtig feest.

Suc6

Origineel geplaatst door wesko
Er zijn nog legio ZIP drives die naast parallel ook SCSI aankunnen (auto switch)... Misschien effe marktplaatsen/tweedehands.nl doen. Ik heb hem ook aan de S2000 en werkt prima.

Er zijn nu ook talloze ex-servers, allemaal 4GB SCSI (woooow was het toen), die nu worden gedumpt. Kijk eens op een PC-dumpdag of HCC-achtig feest.

Suc6

mm dat van die autoswitch heb ik nooit geweten
leuk detail

ik heb nog wel een interne scsi drive liggen van 250 mb
maar ik zou wel voor 4 gieg gaan ...

Heé flilip kijk eens bij Gobyn Electronics te Oostende.. Ik heb er een paar jaar geleden SCSI harddiscs (intern) kunnen kopen... Zij waren de enigsten in Oostende die aan scsi hd's konden geraken 8D

Mischien moet je es informeren daar.. Kan wel aan telefoonnr° geraken indien nodig.

Anders: www.tweedehandsmac.com , een bedrijfje in Sijsele.. Hebben waarschijnlijk nog wat liggen, vriendelijke gast en goeie prijzen

Origineel geplaatst door wesko

Suc6

autoswitch ??? leg eens uit , ik dacht altijd dat een zip drive óf voor scsi- óf voor parallel gebruik is .

Nee dus, je hebt ZIP drivers van IOmega die een 25p stekker hebben die zelf uitzoekt of het SCSI of parallel is, best knap. Aansluiten, klaar. Ik heb hem ook en het werkte echt.

Let wel op: het wordt zeer afgeraden in te pluggen als de PC of drive aanstaat!

geldt dit voor alle zip drives ? 100 en 250 mb ? of alleen voor een speciale batch die dit ondersteunt ?

De eerste serie had volgens mij dat niet maar later allemaal, maar alleen van IOmega. Je kunt het zien aan het blauwe doosje waar een logo op staat bij de stekker, iets van auto-sense of zoiets.

nee bedankt ik heb m'n bestaande scsi kaartje helemaal netjes rechtgebogen (pinnetjes)

net 3 zip drives binnen, zit er ook 1 bij die zo'n parallelle / scsi autodetect heeft inderdaad waar jullie het over hadden, met een speciale autodetect kabel.

Back