[Korg] Korg ES-1 production sampler

Ik ben niet tevreden van die ES-1. Samples zijn niet accuraat genoeg en missen iets, het editten op het gehoor vind ik ook helemaal niet leuk.

Mijn persoonlijke mening is dat ze die hele electribe serie mogen weersturen waar ze vandaan komen.

Ik denk dat de 2de handsprijs tussen de €250 en de €300 ligt

Daarom is het handig dat ie ge-edite, accurate wave files kan lezen via z'n smartmedia kaartje !! *D

En btw, je hebt zeker nog nooit op gehoor samples ge-edit op een Akai S20, Ensoniq Mirage of ASR 10 ?
Dan is de Electribe een stuk makkelijker is mijn ervaring.

Mijn persoonlijke mening is dat ze deze electribe serie 8 jaar eerder uit moesten brengen :(

Ja zo kan je het ook natuurlijk doen, maar dan kan je beter helemaal op je computer werken.

Wat ik bedoel is, 'k heb ooit eens een jomox bassdrum opgenomen op die ES-1, mooi tegen het piekniveau aan enzo. En dan vergelijk je die sample met het origineel en daar blijft dan niet veel meer van over. Om daar dan €350 voor te betalen, vind ik overdreven. Dan koop je gewoon een goeie soundcard en halion bv. en kom je veel beter uit.

wil ook graag een electribe es 1 heb ook een rm1x en een korg kaosspad 2 maar die kan maar 2x 6 sec samplen dat is echt veels te weinig en hij slaat de samples nog niet eens op erg matig.

weet er niemand een lekker goedkope es 1??

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ja zo kan je het ook natuurlijk doen, maar dan kan je beter helemaal op je computer werken.

Wat ik bedoel is, 'k heb ooit eens een jomox bassdrum opgenomen op die ES-1, mooi tegen het piekniveau aan enzo. En dan vergelijk je die sample met het origineel en daar blijft dan niet veel meer van over. Om daar dan €350 voor te betalen, vind ik overdreven. Dan koop je gewoon een goeie soundcard en halion bv. en kom je veel beter uit.

Da's logisch, want hij sampelt alleen op 32 KHz...

Origineel geplaatst door Chillphil
nee ze zijn op bij feedback, ik wilde de es ook bestellen nl. van de week

Zooo, das minder ....

Ik ging gisteren (23 januari) bij Feedback langs met een vriend die er eentje zocht, ze waren op MAAR er stond nog wel het allerlaatste demo model, zonder handleiding, zonder voeding, zonder doos, met normale garantie ....
Mochten we na aandringen meenemen voor € 350,00 nieuw incl btw !!

Dat was dus echt de allerlaatste die ze hadden 8o)
2e hands zijn ze erg schaars, iedereen blijft eraanvastgeklamt (en terecht !!!!).

Voeding had ik over en de handleiding was te downloaden via : http://www.techno-id.com/ES-ManualLite.zip

Collectorsitem in wording ?

Laatst gewijzigd:
De ES-1 vind ik ook erg lekker. De filters zijn wat beperkt - de decimator gebruik ik 9 van de 10 keer. De rest trek ik uit plugins of de behringer 2024. Ik gebruik 'm altijd als veredelde drumcomputer. Wilde er een keer vanaf maar hij blijft fijn naast me staan :). Vind het ook wel erg prettig dat i - als je dikke drums gebruikt - de overige percussie niet wegdrukt. Wat nog wel's met maffe software gebeurd.

Wat er wel ontbreekt is attack en decay..

Zo ook bij de ea-1 - geen ADSR, LFO, PWM. Minpuntjes van deze EA's.

Maar ach wat kost het nou die leuke familie...

Deciminator is idd een van de vetste dingen :{ <- !

Heb wat software gedownd, met die sample omnummering, werkt perfect !
Weet iemand toevallig waar je goedkoop 64 mb kartjes kan krijgen nog? Hier in Rotterdam zijn ze bijzonder schaars :s

Origineel geplaatst door Niel
Deciminator is idd een van de vetste dingen :{ <- !

Heb wat software gedownd, met die sample omnummering, werkt perfect !
Weet iemand toevallig waar je goedkoop 64 mb kartjes kan krijgen nog? Hier in Rotterdam zijn ze bijzonder schaars :s

smart media ?
hou het krantje van de d a drogist . in de gaten had het al een keer eerder een post over gezet ze zijn rete goedkoop
128 mb voor 59 euro

hoi niel van die 64mb weet ik gaf alleen aan met 128 hoe de prijzen liggen ze hadden ook 64 en256 en 512 in de aanbieding
en ja stomme vraag van:o: :o: heb je de foto zaken al geprobeerd meen dat foka in rotterdam vaak gebruikte in de aanbieding had

Mediamarkt? Daar heb ik die van mij vandaan. Alweer een tijdje geleden en heb geen idee wat het toen kostte eigenlijk.

Back