[track] we-fork-sir!

Fredd-E

Stamgast
Hoi,

na lange tijd niet meer geproduceerd te hebben ben ik sinds kort terug bezig met een gefreakt nummertje, te downloaden via volgende link: we-fork-sir!

Oh ja, de track is in het .ogg formaat maar elke zichzelf respecterende mediaplayer zou normaal gezien ogg files kunnen spelen :)

Feedback is trouwens altijd zeer welkom :-)

Let wel, niet voor tedere oortjes... :duivels:

Origineel geplaatst door Arv
wel lekker bizar dit.

een beetje overdone misschien maar wel grappig gemaakt

Overdone?
beetje onnodige opmerking :engel:
ik bedoel, R&B, trance, techno en hardcore zijn ook allen overdone!
als een style je ligt moet je gewoon vrij kunnen zijn je er in uit te leven toch ;)

Fredd-e> Koele track, lekker tweakwerk en orgineel arrangement als je het mij vraagt
lekker on-orthodox geproduceert, de rest van fijne details die ik er op had aan te merken
zoals in je opbouw enzo weet je al!

suc6 ermee verder iig :halleluja

Neem het stukje van ongeveer 2 minuut tot 2:30, dat echt vet klinkt, en maak daar je nummer van, de rest is vergeleken bij dat stukje niet om aan te horen, IMO. De kunst van muziek componeren voor mij is, er uit te pikken wat goed is en de rest te WISSEN, hoe moeilijk het ook is om dingen te wissen waar je net op heb zitten werken, ik heb er ook nog steeds moeite mee:)

suc6 ermee!

goed dat die IMO er bijstaat ja. ik heb respect voor ieders mening maar dat gaat echt niet doorgevoerd worden hoor omdat ik um van begin tot einde vet vind. anders had ik het ook niet gemaakt uiteraard. ik maak alleen maar muziek die ik goed vind dus :)

trouwens het stuk van 2:00 tot 2:30 komt wel vaker terug in de track hoor, dan wel in een iets andere variatie. dus dat het dan alleen vet klinkt volgens jou vind ik vreemd.

ik zag ergens bij je naam staan: "mu-ziq robot" dus volgens mij zou je normaal niet vies moeten zijn van gefreakte muziek???

kan je dus misschien iets concreter zeggen wat het dan maakt zodat het voor jou niet aan te horen is?

of is dit louter een persoonlijke smaak?

Origineel geplaatst door Fredd-E
goed dat die IMO er bijstaat ja. ik heb respect voor ieders mening maar dat gaat echt niet doorgevoerd worden hoor omdat ik um van begin tot einde vet vind. anders had ik het ook niet gemaakt uiteraard. ik maak alleen maar muziek die ik goed vind dus :)

trouwens het stuk van 2:00 tot 2:30 komt wel vaker terug in de track hoor, dan wel in een iets andere variatie. dus dat het dan alleen vet klinkt volgens jou vind ik vreemd.

ik zag ergens bij je naam staan: "mu-ziq robot" dus volgens mij zou je normaal niet vies moeten zijn van gefreakte muziek???

kan je dus misschien iets concreter zeggen wat het dan maakt zodat het voor jou niet aan te horen is?

of is dit louter een persoonlijke smaak?

Als ik niet van gefreakte muziek had gehouden had ik niet eens gepost :) Maar dat wil niet zeggen dat muziek goed is zolang het maar gefreaked is......Aan de andere kant geef ik die feedback omdat ik wel degelijk vind dat er wat in zit.

Nummers die ik hier luister en ik echt slecht vind reageer ik niet op, beetje nutteloos om iemand te vertellen hoe slecht je z'n muziek vind!

Ik vind gewoon de andere stukken veel te rommelig en te druk, de geluiden zijn gewoon in elkaar geprakt voor m'n gevoel, terwijl als ik het stukje vanaf 2 minuten hoor hoor ik een HELE coole loop met subtiele 1/16 geluiden, deed me gelijk denken aan oldskool rephlex acid. Als heel het nummer zo zou door raggen met af en toe een subtiele variatie in plaats van dat het ineens weer ophoud zou ik hem zomaar nog een paar keer luisteren, nu trekt me dat gewoon niet aan.

Maak anders een remix met alleen die loop ;) Anders wil ik het na volgende week GRAAG doen.

Peace,

Tjalle

bedankt voor de verdere uitleg... verklaart al een heel deel. maar je overtuigt me toch niet om hem anders te maken hoor. zou beetje tegen mijn eigen principes zijn want ik maak muziek zoals ik het zelf leuk vind. dat hoort elke producer te doen eh.

maar dat remix aspect daar zal ik wel eens over denken, is misschien wel een lachen idee ja :-)

het 'probleem' is ook dat ikzelf niet hoor dat het rommelig "is". er zitten zelfs veel stukken in mijn track die kaler zijn dan dat stuk wat jij bedoelt, hoe kan dat dan druk/rommelig zijn en dat stuk van jou opeens niet?

daar lig ik beetje mee in de war.

het stuk rond 35 sec bijvoorbeeld vind ik absoluut niet rommelig en/of te druk klinken. en het stuk rond 1:00 is gewoon helemaal los (komt misschien door die release van die acid lead zo open te draaien dat je het te druk vind, maar ik vind dat net vet).

en dan de break rond 1:25 die kan toch al helemaal niet te druk zijn lijkt me... en dan daarna krijg je de opbouw naar dat stukje wat jij zo cool vindt... en dan zijn we bijna aan het einde....

ach....... :)

bedankt voor de verdere uitleg... verklaart al een heel deel. maar je overtuigt me toch niet om hem anders te maken hoor. zou beetje tegen mijn eigen principes zijn want ik maak muziek zoals ik het zelf leuk vind. dat hoort elke producer te doen eh.

maar dat remix aspect daar zal ik wel eens over denken, is misschien wel een lachen idee ja :-)

We zeggen toch ook niet dat jet het MOET veranderen? Doe ermee wat je wilt met andemans meningen!
Je doet net alsof we aan het vertellen zijn hoe het zou moeten.. niet waar dus..

enne, je mag blij zijn dat mensen de moeite nemen om te luisteren.. :(

Ja freddy, je komt een beetje dom en arrogant over zo, terwijl je lekker aan een track bezig was maar zo nodig verkeerd wilt begrijpen wat iemand zegt.
Niet zo snugger van je.
Ik vind de track ook wat rommelig hier en daar en dat zou ik veranderen als het mijn track was, maar ja,
het is jouw track en jij hebt hem gemaakt en jij gaat hem natuurlijk niet veranderen omdat het jouw track is en dat tegen je principes is om hem te veranderen alleen maar omdat iemand anders dat zegt.

De vraag is wel of je dan wat leert van feedback die je krijgt. Denk er nog eens over na zou ik zeggen.

Origineel geplaatst door Arv
We zeggen toch ook niet dat jet het MOET veranderen? Doe ermee wat je wilt met andemans meningen!
Je doet net alsof we aan het vertellen zijn hoe het zou moeten.. niet waar dus..

enne, je mag blij zijn dat mensen de moeite nemen om te luisteren.. :(

wooooooow rustig.... ik bedoel helemaal niets verkeerd. ik ben totaal rustig in deze thread en bedoel niks negatiefs en ik dacht ook niet dat ik negatief/zeikerig zou overkomen hoor.

en tuurlijk ben ik blij dat mensen de moeite nemen om te luisteren... dat apprecieer ik zeker!

Origineel geplaatst door demian
Ja freddy, je komt een beetje dom en arrogant over zo, terwijl je lekker aan een track bezig was maar zo nodig verkeerd wilt begrijpen wat iemand zegt.
Niet zo snugger van je.
Ik vind de track ook wat rommelig hier en daar en dat zou ik veranderen als het mijn track was, maar ja,
het is jouw track en jij hebt hem gemaakt en jij gaat hem natuurlijk niet veranderen omdat het jouw track is en dat tegen je principes is om hem te veranderen alleen maar omdat iemand anders dat zegt.

De vraag is wel of je dan wat leert van feedback die je krijgt. Denk er nog eens over na zou ik zeggen.

vergissen is menselijk????? :s

ik denk, zoals ik net al zei, dat ik ook wel verkeerd begrepen word, want mijn bedoelingen zijn verre van negatief hoor. en trouwens ik verander vaak mijn tracks na het lezen van feedback maar zo goed als 3/4 van een track weggooien en enkel met een loopje verdergaan krijg ik niet over mijn hart, dus daar begin ik niet aan. Maar details of andere aanmerkingen die geen super grove verandering aan mijn idee bewerkstelligen die pas ik graag aan. Ik heb in de loop van de tijd dat ik hier zit op dit forum al heel wat geleerd uit de feedback die ik heb gekregen van iedereen hier en daar ben ik tot heden nog zeer dankbaar voor hoor.

Dus ik zou zeggen laten we het gewoon houden op een misverstand hier eer er echte rellen ontstaan die totaal zinloos zijn en totaal onnodig.

Peace :biertje:

Ik snap ook wel dat je graag een track zelf wilt maken en niet zomaar de boel opengooit alleen maar omdat iemand dat zegt. Doe ik zelf ook niet graag ..sorry dat ik wat 'rude' overkwam..ben nog al 'rude' gestemd laastste tijd...peace :)

Origineel geplaatst door demian
Niet zo snugger van je.

sow hallo wat heb jij op je brood gegeten vanochtend?
dit is toch nog geen reden om zo te gaan reageren of wel soms?
die jongen geeft gewoon een reactie op de feedback die die krijgt en
geeft zijn verdere kijk op de situatie (oftewel verduidelijking omtrend zijn produceren)
ik denk dat dat het emeer een zaak is omtrend smaak verschil ofzo, tuurlijk kunnen
er op of aanmerkingen zijn aan een nummer, en dat mag gezegd worden, maar het lijkt
mij dat het dan ook weer toegestaan is dat fredd-e daar een reactie op geeft voor hetzei
verduidelijking of omdat hij het er in zijn ogen niet mee eens is...
en een artiest is niet vanaf ze eerste keer met muziek maken in aanraking gekomen te zijn
op het niveau dat ze alles in een track kunnen horen zoals romeligheid, alles nog precies in het midden
kwa stereo beeld en dat soort zaken, het oor daarvoor komt met de tijd vanzelf!!!

het 'probleem' is ook dat ikzelf niet hoor dat het rommelig "is". er zitten zelfs veel stukken in mijn track die kaler zijn dan dat stuk wat jij bedoelt, hoe kan dat dan druk/rommelig zijn en dat stuk van jou opeens niet?

Ik vind ook niet alles rommelig, sorry als ik daar niet duidelijk in was. De andere loops & stukken vind ik gewoon niet zo mooi tot lelijk, rommelig of niet. De reden waarom dat stukje wel goed klinkt is gewoon het ritme waarin de geluiden staan geprogrammeerd+geluiden keuze, alles valt daar gewoon precies goed.

Als je zelf het verschil niet hoort kan ik je daar verder niet bij helpen.

Vind het verder goed dat je van je afbijt en maakt waar je zin in hebt, maar je vroeg zelf om feedback...
Doe alleen wat met die feedback waar je waarde aan hecht (of dat zich dat nou uit in het veranderen van je track of niet), als je geen waarde hecht aan mijn feedback zal ik dat in het vervolg ook niet meer geven.:bekdicht:

Tjalle

ik denk, zoals ik net al zei, dat ik ook wel verkeerd begrepen word, want mijn bedoelingen zijn verre van negatief hoor. en trouwens ik verander vaak mijn tracks na het lezen van feedback maar zo goed als 3/4 van een track weggooien en enkel met een loopje verdergaan krijg ik niet over mijn hart, dus daar begin ik niet aan. Maar details of andere aanmerkingen die geen super grove verandering aan mijn idee bewerkstelligen die pas ik graag aan.

Hehe, dat bedoel ik dus met de kunst van het weggooien}:| , zie eerste post, heb ik ook moeite mee, alleen al heel wat minder als vroeger.
Ik kan gewoon niet alleen maar vette muziek maken, soms maak ik crap, en dat moet ik zelf in kunnen schatten vind ik, om het daarna te wissen. Ik vind iets niet per definitie mooi omdat ik het zelf heb gemaakt, of omdat er zoveel tijd en moeite in zit :erm:

ik hecht zeker waarde aan de feedback van iedereen... zeker en vast. dat daar geen misverstand over bestaat.

maar deze nadere replies hebben de zaken nu wel goed verduidelijkt :)

ik ga zeker nog sleutelen aan mijn track hoor :)

Origineel geplaatst door Anode
sow hallo wat heb jij op je brood gegeten vanochtend?
dit is toch nog geen reden om zo te gaan reageren of wel soms?
die jongen geeft gewoon een reactie op de feedback die die krijgt en
geeft zijn verdere kijk op de situatie (oftewel verduidelijking omtrend zijn produceren)

Het was geheel overbodig van mij om zo te reageren. Ik zie dat ook in. Het spijt me. Ik zal proberen het niet meer te doen.
Ik vind Freddy-E zijn track iig erg origineel en leuk gevonden. Afgezien van wat extreme geluidjes errug lekker!

okee ook van mijn kant: zand erovah. Ik ben juist erg voor orginele nummers, en daar is deze er zeker 1 van!

let's make muzic!

Back