virus b in utrecht proberen

sjeijk

®
Ik ben aan het twijfelen tussen de aankoop van een nordrack 2 en een virus b. De nord rack 2 kan ik gewoon in de winkel proberen. Dus dat heb ik gedaan. Nu wil ik alleen nog even een halve middag/avond met een virus b aankloten. Is er iemand in Utrecht die mij zijn virus b laat uitproberen. Het liefst in de buurt van de Oudegracht, maar ik wil ook zeker iets langer onderweg zijn om te proberen. Gr. 8D

uitproberen

uitproberen

gewoon effe bij feedback langsgaan(zitten halverwege de bildstraat).

die hebben altijd wel wat actuele synths op voorraad. zo ook de acces virus b

succes..............:D

alsook is de virus (b) een van de enigste synths die ik blind zou durven aanprijzen. Probeer hem voor een leuke prijs te kopen, als ie dan toch niet bevalt (zou me sterk verwonderen) dan kan je nog tegen wat winst verkopen.

Maar ik denk niet dat je er spijt van krijgt :okdan:

Origineel geplaatst door Waveglider
alsook is de virus (b) een van de enigste synths die ik blind zou durven aanprijzen. Probeer hem voor een leuke prijs te kopen, als ie dan toch niet bevalt (zou me sterk verwonderen) dan kan je nog tegen wat winst verkopen.

Maar ik denk niet dat je er spijt van krijgt :okdan:
mij bevalt de nord weer beter dan de virus (heb dan wel de rack gehad, niet de b) :)

nordrack is zeker ook leuk (heb ook een nordrack2 gehad) maar daar je al zeker extra een extra effecten unit nodig hebt om op hetzelfde niveau te werken als met de virus raad ik toch de virus aan, alsook de virus b 24 stemmen heeft.

beide zijn top synths maar de nordrack heb ik verkocht zonder me echt slecht te voelen... En ik denk niet dat ik dat met de virus zou kunnen doen, maar zoals je al wel zult ondervonden hebben verschillen smaken.

Maar ik heb nog niemand een virus weten verkopen omdat ie de 'sound' kut vond, dit echter wel met de nordrack (ben ik niet mee eens) maar dat liegt dan meestal gewoon aan het gebrek aan effecten op de nordrack.

Maar je wil hem dus testen, bij mij mag je altijd, maar ik woon in belgie, dus dat zal niet makkelijk zijn :mega:

okok, maar is er iemand waar ik de virus b kan uitproberen desnoods in provincie utrecht. En ik kan zeker een C proberen maar dat is hetzelfde als je een bmw 325 wil kopen maar een 525 gaat proberen.

Ze klinken iig hetzelfde!!

Origineel geplaatst door Waveglider
Maar ik heb nog niemand een virus weten verkopen omdat ie de 'sound' kut vond
ik :duivels:

nouja, kut is een groot woord, maar op de een of andere manier trekt de sound van de virus me niet...ik vind de virus weinig "ballen" hebben, ik maak dan hardcore maar zelfs met oversturen vond ik t steeds net niks...de nord heeft die ballen juist weer wel, die heeft echt de sound waar ik gek op ben...maar dat is echt heel persoonlijk :)

Er is toch wel iemand in utrecht of omgeving met zo'n ding? Ik hoef maar heel even (een 1/2 middagje) met zo'n ding aan te kloten om te beslissen tussen een nordrack 2 en een virus b. Als jij voor de koffie zorgt dan neem ik de koeken mee. }:|

Nogmaals, de Virus B klinkt bijna hetzelfde als een Virus C. De belangrijkste verschillen zijn de EQ en sinds kort een Moog-filter. Dat laatste OS zit niet in Virus-synths die je in de winkel kunt uitproberen maar moet je zelf downloaden en installeren. Het grootste verschil tussen de 2 is de userinterface die op de C beter aansluit op de synthesemogelijkheden. Op de B zul je voor de Arp en de FX in de menu's moeten kijken, de C heeft aparte knopjes. Maar qua klank zul je toch niet zo verschrikkelijk veel verschil horen.

Origineel geplaatst door Nightstorm
ik :duivels:

de nord heeft die ballen juist weer wel, die heeft echt de sound waar ik gek op ben...maar dat is echt heel persoonlijk :)

Heb zelf ook een NordRack2, maar het geluid wat daar standaard uit komt is juist ontzettend kaal en (soms) dun. Daar moet wat overheen (fx enzo).

Ik ben trouwens aan het dubben of ik er een Virus A of B bij zal kopen (naast m'n nordrack en waldorf xt)

Origineel geplaatst door sten
Heb zelf ook een NordRack2, maar het geluid wat daar standaard uit komt is juist ontzettend kaal en (soms) dun. Daar moet wat overheen (fx enzo).

Ik ben trouwens aan het dubben of ik er een Virus A of B bij zal kopen (naast m'n nordrack en waldorf xt)
dun en kaal maar wel dat rauwe randje :D de virus is net iets te lief vaak

Back