Routing Microfoon Virus???

Croaton

Infected with the virus!!
Vraagje.

Ik wil zelf eigenlijk wat gaan knutselen met vocals. Anders blijf ik eeuwig zoeken naar de goede vocal (sample) of moet ik op zoek naar films waaruit ik vocals kan samplen.

ik heb op dit moment alleen de beschikking over een huis, thuis en keukentelefoon. zo'n ding wat je standaard bij je computer krijgt :D

volgens mij kan ik dit op verschillende manieren routen.

microfoon: acces virus rack xl - computer (ik gebruik mengpaneel van mijn creamware kaart) - versterker speaker

microfoon - versterker (kan ook mijn andere versterker zijn, ik gebruik er ook nog 1 voor draaien) - acces virus rack xl - computer - versterker - speaker

microfoon - computer (dien ik wel andere inputs even af te sluiten) - versterker - speaker

1. wat is de meest logische en effectieve routing?

in andere thread (ja ik gebruik eerst zoekfunctie) kwam ik tot de conclusie dat een microfoon zonder pre-amp niet hetzelfde niveau haalt.

2. zou een gewone versterker of de virus ook voldoende als versterker kunnen dienen? en als dit niet zo is, wat is er op tegen om met wavelab het aantal db wat op te schroeven.....

hopelijk kunnen jullie op mijn vragen wat antwoorden geven en elk ander advies is natuurlijk welkom

greetz

Croaton

het andwoord is eenvoudig,

- koop een deftige mic & preamp (of mixer) & sleutel wat aan de akoestiek van je kamer.
- of gebruik je huidige setup zodat je vocals voor geen meter klinken.

wat is eigenlijk een huis thuis & keukentelefoon ? ik heb zo'n ding nog nooit bij een pc gekregen ?

Origineel geplaatst door JazzMann
het andwoord is eenvoudig,

- koop een deftige mic & preamp (of mixer) & sleutel wat aan de akoestiek van je kamer.
- of gebruik je huidige setup zodat je vocals voor geen meter klinken.

wat is eigenlijk een huis thuis & keukentelefoon ? ik heb zo'n ding nog nooit bij een pc gekregen ?

wat bedoel je met sleutel??

het is btw niet zo dat ik echt ga zingen..... meer om mooie tekstlappen te maken...

Origineel geplaatst door Croaton
wat bedoel je met sleutel??

hier & daar wat dempen & reflectie tegengaan zodat je geen "badkamer" vocals krijgt.
Matrassen, zware gedrappeerde doeken zijn bv. de no-budget oplossingen hiervoor.

Origineel geplaatst door JazzMann
hier & daar wat dempen & reflectie tegengaan zodat je geen "badkamer" vocals krijgt.
Matrassen, zware gedrappeerde doeken zijn bv. de no-budget oplossingen hiervoor.

haha ik lees hem nu pas goed. ik las schaf een sleutel aan :D. ik las een komma die er niet stond. het zal wel weekend zijn/.

aan mijn kamer sleutelen zal wel lastig zijn. het zal sowieso geen badkamer effect hebben aangezien het hier propvol staat :D

Back