Emagic SoundDriver te gebruiken icm Cubase SX?

musica

Trance is my middle name
Hi,

Ik wil graag SoundDriver gebuiken om de geluiden uit mijn Virus b te tweaken, maar kun je dit tegelijkertijd gebruiken met Cubase SX? Als ik Sounddriver opstart houdt Cubase namelijk op met afspelen...en ik kan natuurlijk niet tegelijkertijd op mijn synth spelen en de geluiden bewerken...Dus kan ik SoundDriver gebruiken icm Cubase SX?

Thanx!

Voor zover ik weet kan dit niet, maar sla me er niet op dood. Sounddiver zou wel probleemloos in Logic kunnen integreren. Op zich is dit overigens niet zo'n probleem denk ik. Maak je eerst je sounds en start je daarna Cubase op. Zo deed ik het iig.

Origineel geplaatst door bambamstudio
nee werkt niet samen, maar je kunt Sounddiver wel standalone gebruiken.

( en niet om te zeiken maar dit staat mij de FAQ in de manual :) )

klopt ik heb het ook nooit samen aan de praat gekregen
een oplossing die ik heb gemaakt is de 2de computer poort van mijn amt8 naar een laptop verbonden waar ik sounddiver op draai en dat werkt wel

:)

Sounddiver

Sounddiver

Hallo Sounddiver gebruikers,

Hierbij mijn eerste bericht op forum ooit, normaal lees ik deze alleen, maar dit kon ik niet voorbij laten gaan
om niet te reageren.

To the point: Sounddiver werkt "wel" samen met Cubase SX, maar de volgende items zijn belangrijk:

- allereerst moet je Midi-interface "Multi-client" zijn, dwz dat hij meerdere midi-programma's tegelijk kan
behandelen (ik werk zelf met M-Audio 4x4),
- ten tweede is de volgorde van opstarten van belang, eerst Sounddiver en dan pas Cubase.

Misschien wisten jullie dit al, maar bij mij werkt het, zie bijgevoede foto. Hierop scherm-1 Cubase en
scherm-2 Sounddiver die een Virus-R aanstuurt.

Gr.

:okdan:

Attachments

• souddiver.jpg
    souddiver.jpg
    31,4 KB · Bekeken: 136
Back