Juno 106 vs Alpha Juno2

Origineel geplaatst door bikkel
Dit geldt alleen voor de MKS-50, die wijkt iets af qua mogelijkheden.

Excuses, inderdaad ik had mijn roze-mks-bril weer op :D

-C-

Dit geldt alleen voor de MKS-50, die wijkt iets af qua mogelijkheden. De MKS-50 kan ook per patch performance parameters vasthouden (soms gewoon irritant trouwens), en de andere 2 alleen globaal. De MKS-50 kan ook in mono mode, dan heb je dezelfde patch op 6 kanalen, voor gitaaraansturing zeg maar, maar je kunt er ook leuke foefjes a la Eurythmics basslines mee maken natuurlijk.

Dit kan ook gewoon met de Alpha Juno 2 hoor die Chord memory :D
Juno 106 heeft dit idd niet.
Ben zo gauw ff niet in de gelegenheid maar kan er iemand misschien (die een 106 heeft) ff een ''hardcore'' geluidje postten ??
Of anders die ''Reel to Reel'' bass van ''I like to move it''....
Ik neem aan dat de Hoover (Dominator) al bekend is kan ie in elk geval het verschil horen :D
(En ik wil zelf ook wel ff die 106 horen :P )

Origineel geplaatst door Kevin
Dit kan ook gewoon met de Alpha Juno 2 hoor die Chord memory :D
Juno 106 heeft dit idd niet.
Ben zo gauw ff niet in de gelegenheid maar kan er iemand misschien (die een 106 heeft) ff een ''hardcore'' geluidje postten ??
Of anders die ''Reel to Reel'' bass van ''I like to move it''....
Ik neem aan dat de Hoover (Dominator) al bekend is kan ie in elk geval het verschil horen :D
(En ik wil zelf ook wel ff die 106 horen :P )

De 1 en 2 hebben wel chord memory, maar kunnen niet dezelfde noot daarin stacken, en dat kan de MKS-50 preset wel (NIET WISSEN DUS, KRIJG JE NOOIT MEER TERUG).

De 1 en 2 hebben wel chord memory, maar kunnen niet dezelfde noot daarin stacken, en dat kan de MKS-50 preset wel (NIET WISSEN DUS, KRIJG JE NOOIT MEER TERUG).
die preset kun je toch gewoon zelf maken!?

kort samengevat : ze zijn allebei niet meer geschikt voor hardcore.....:D

maar serieus : als je een Virus hebt,vallen die Rolands allebei tegen,geloof me maar....maar de Alpha Juno 2 is van de twee het meest geschikt voor hardcore,niet alleen vanwege dat hoover-geluid maar ook vanwege z'n chord-memory...
kep zelf een 106 gehad,zelden gebruikt voor hardcore...

en heeft de JP-8000 nog iets meer te bieden dan deze 2 synth's, of is dit weer iets heel anders.
of kan ik hiermee iets van een juno nabootsen...

'zelfde noot' en 'niet wissen'...

- ik heb nog nooit een toets nog eens ingedrukt terwijl ik hem nog indrukte... :confused:
- alles wat je kunt wissen kun je ook weer opnieuw maken... :geslaagd:

aldus 6...

Origineel geplaatst door 6 trak
'zelfde noot' en 'niet wissen'...

- ik heb nog nooit een toets nog eens ingedrukt terwijl ik hem nog indrukte... :confused:

Goedzo knul ;)

- alles wat je kunt wissen kun je ook weer opnieuw maken... :geslaagd:

Hoe dan?

Origineel geplaatst door 6 trak
je kan elke noot handmatig invoeren ipv inspelen, zo kun je 6 keer dezelfde noot invoeren en heb je unison :)

wat betreft het opnieuw maken heb je gelijk

beide synths zijn geschikt om hardcore te maken. (welke synth niet eigelijk?)
Ik heb de Juno 106 gehad, en de Alpha Juno niet, maar die laatste heeft denk ik meer mogelijkheden en is beroemd om die hoover souind gebruikt dus door Human Resourse.

het is me niet duidelijk of de Aplha juno nu ook 1 osc heeft of meerdere.

verglijken met een virus kan niet, die synth kost het 4 of 5 voudige of zo. de JP8080 kost sowieso 2 keer zo duur.

maar met een JP8080 of Virus kan je een breedere range van sounds maken, dus veel meer keuze mogelijk, door de vele opties die erop zitten.

Origineel geplaatst door paul
en heeft de JP-8000 nog iets meer te bieden dan deze 2 synth's, of is dit weer iets heel anders.
of kan ik hiermee iets van een juno nabootsen...

Een echte juno is toch veel leuker :)

Origineel geplaatst door Phase
Het is me niet duidelijk of de Aplha juno nu ook 1 osc heeft of meerdere

Alpha Juno heeft in principe 3 Osc's 1 Met Pulse gebaseerde ''golfvormen'',1 Met Saw gebaseerde ''golfvormen'' en 1 Subosc.
Alleen zijn deze Oscillatoren niet te tunen ten opzichte van elkaar.
Vergeet niet dat de Alpha Juno meer kan dan alleen maar hooveren! Komen zeer zeker leuke basjes uit en leuke FX maar dat is weer een kwestie van programmeren..
Als je hem wilt editten is een software editor wel aan te raden omdat ik persoonlijk nogal moe word van die ''dial'' er is ook een mooi freewareprogje genaamd EZalpha (met dank aan Blinx voor de upload destijds ! )
Kortom leuke synth en niet alleen voor Hardcore.
Maar zoals al meer gezegd is,duik eens wat dieper in de Virus dit is een zeer veelzijdige synth met veel mogelijkheden werk desnoods vanaf een preset i.p.v. nul tot iets.

juno2.gif

lekker ff mixen volgens grootmoeder's recept

idd... atari, cubase 2.0...

Uit de 106 en de alpha 2 zou ik de alpha 2 kiezen, hij "scheurt" veel erger in alle opzichten en klinkt alles behalve dun.
Je haalt er uiteraard die typische klassiekers uit maar je kan er ook errug veel andere rare troep uithalen, hij is idd lekker warm en heeft echt een eigen karakter. Tuurlijk kan je met een virus of 8000/8080 vette hoovers en andere gekkigheid enzo maken maar allemaal weer met hun eigen karakter wat vaak errug verschillend is. Deze drie naast elkaar zijn echt drie verschillende werelden.
Dus als t ff kan, testuhh die hap en zelf kijken welke je t liefst neemt!

Het is maar wat je wil.....

Met de alpha juno heb ik Capture in distress,Wo3,finishing profiles en the world is mine gemaakt
En met de 106(typische pcp klank) heb ik enemy on the run en The agentcy gemaakt......
Check voor meer info www.thirdmovement.nl daar kan je me tracks luisteren....onder catscan

106 blijft cool....lekker die ouwe pcp zaag geluiden heerlijk:)
Alpha juno heb ik verkocht.....ben er klaar mee....

suc6

metatron >>>

face hoover bassen zijn zeker eerder een juno 106 dan een alpha 2

hup een lekkere blokgolfcombi , misschien beetje chorusen en lekker door de mid sweep halen :p

Back