Juno 106 vs Alpha Juno2

ik hoor de heletijd de term ''hooversound'' voorbij komen... ''what the hell'' is dit?:confused:

kan iemand me misschien iets laten horen...:confused:

bvd

Origineel geplaatst door paul
ik hoor de heletijd de term ''hooversound'' voorbij komen... ''what the hell'' is dit?:confused:

kan iemand me misschien iets laten horen...:confused:

bvd
het bekende ouwe gabbergeluid, van human resource - dominator, ruffneck enzo

ut geluid uit ut nummer van ''Catscan'' Enemy on the run ut hoofdmelodie geluid zalk maar zeggen... is dat een hooversound?

Bijgevoegd geluidsfragment is een ''Hoover'' die dus uit een Alpha Juno komt.

Heey mensen, alles goed hier?!

Ik ben op zoek naar boemtjak of sainteric, zij zouden weten waar ik mijn juno 106 kan repareren.
Hij kraakt bij elke zesde toets die ik aansla, en soms valt het geluid bij deze zesde toets zelfs helemaal weg.

Ik hoop dat een van jullie weet waar ik mijn juno kan repareren, want anders moet ik gek worden (voor zover dat nog niet is gebeurd!!)

Damn, ik hoop dat jullie wat weten!!!!

je ken melen naar mail me:

thnxz

Origineel geplaatst door Kevin
Bijgevoegd geluidsfragment is een ''Hoover'' die dus uit een Alpha Juno komt.

thx voor ut posten van ut mp3tje... ik wist niet dat dit geluid, ''hooversound'' genoemd werd.
ik kende ut geluid allang.. ut zit ook in een nummer van de: stunned guys- drummer and the dancer.

igg deze sound wil ik al heel lang hebben... maar dit geluid is dus niet uit een 106 te halen?

thx voor ut posten van ut mp3tje... ik wist niet dat dit geluid, ''hooversound'' genoemd werd.
ik kende ut geluid allang.. ut zit ook in een nummer van de: stunned guys- drummer and the dancer.

igg deze sound wil ik al heel lang hebben... ik denk dat ik de juno 106 gewoon koop... vind ut erg kicken
:geslaagd:
dit geluid komt uit de alpha juno hoor

kun je met een JP-8000 wel deze hooversound maken? of heeft deze synth weer hele andere caperciteiten dan een Alpha Juno?

Kijk anders even onder Leden https://www.synthforum.nl/forums/memberlist.php?s=
en PB of mail ze :)
Origineel geplaatst door dsil
Heey mensen, alles goed hier?!

Ik ben op zoek naar boemtjak of sainteric, zij zouden weten waar ik mijn juno 106 kan repareren.
Hij kraakt bij elke zesde toets die ik aansla, en soms valt het geluid bij deze zesde toets zelfs helemaal weg.

Ik hoop dat een van jullie weet waar ik mijn juno kan repareren, want anders moet ik gek worden (voor zover dat nog niet is gebeurd!!)

Damn, ik hoop dat jullie wat weten!!!!

je ken melen naar mail me:

thnxz

kun je met een JP-8000 wel deze hooversound maken? of heeft deze synth weer hele andere caperciteiten dan een Alpha Juno?

Je kan met een JP8000/8080 GEEN Hoover maken..
Een Hoover komt uit een Alpha Juno en niet uit een 6-60-106-8000-8080 enz.enz.
WEL kun je met bijv. jou Virus ook wel een scheursound maken en dit kan ook met andere synths maar een Hoover zoals je hem net hoorde komt gewoon uit een Alpha Juno.
Zoals ik al eerder zei heeft de Alpha Juno PWM op de Zaagtand wat een andere synth niet heeft,en dit tesamen met de mogelijkheid de envelope (5 stage) aan de DCO's te hangen maakt de Alpha Juno nog steeds een beetje uniek.
Kortom zoek je specifiek deze sound en de ''ruffneck'' sound ga dan voor een Alpha Juno, maar zoek je gewoon leuke rauwe geluiden duik dan eerst eens wat dieper in je Virus !

Ik heb uit zowel de jp80X0 en de Virus goede hoover benaderingen gehoord, uiteraard waren dit slechts benaderingen en klonken niet als een alpha juno..... Maar het is iig wel orgineel :)

Kan je met de hoover sound tegenwoordig nog wel aankomen? Het is erg achterhaald - ik durf die sound uit mijn mks-50 niet meer te gebruiken :(...

Of... waarom eigenlijk ook niet... Herleef het verleden - PWM in het heden!

Origineel geplaatst door Alterex
Kan je met de hoover sound tegenwoordig nog wel aankomen? Het is erg achterhaald - ik durf die sound uit mijn mks-50 niet meer te gebruiken :(...

Of... waarom eigenlijk ook niet... Herleef het verleden - PWM in het heden!

Dan zou een tb303 al helemaal taboe zijn, nee hoor het kan nog steeds waarom niet? Een gitaar kan toch ook nog gewoon...

Met De juno 106 maak ik altijd hetzelfde hardcore geluid.
Dat vind iig het vetste klinken.
Nml een puls wave , pulsbreedte modulatie op snel en dan die vette chorus.
Galmpje erop . Hardtechno ofzoiets.
VCF en EG naar smaak toevoegen.
et voila !

Ik las ooit eens in Future Music dat de alpha juno's minder
in Bassen zijn tenopzichte van de andere juno's

Ik heb de juno 2, juno 106 en jp 8080 (en nog wat zooi)dus zal ze even vergelijken hier:

juno 2 t.o.v 8080: ik ga voor de 8080 als het om melodiƫn gaat, breder geluid, meer hands-on actie/gebruikersinterface en op een bepaalde manier helderder. Die hooversound haal je alleen uit de juno 2, juno 1 en mks50 dus als dat je ding is ......

juno 106 t.o.v. juno 2: de juno 106 is veel strakker in het laag, en bijzonder gecshikt om ook bassdrums mee te maken bv. waar de juno 2 toch blijft blubberen en niet echt los komt. verder heeft de 106 weer meer hands-on actie/gebruikersinterface.

waar gebruik ik de juno 2 nog voor ? voor af en toe die scheur ruffneck sounds en sommige zelfgemaakte Noisesupressor/thrillseekah/tell the dj geluiden. Meestal alleen voor bijgeluiden, om te layeren met de 8080 of voor SFX (wind, smash, plierp afloop geluiden).

Laatst gewijzigd:
Mensen die zeggen dat de alpha niet meer bruikbaar is tegenwoordig missen gewoon orginaliteit.
Er zijn nog genoeg recente (hardcore) platen gemaakt met een alpha Juno.
Hier kun je toch ook gewoon nieuwe geluiden mee programmeren! met de editor en pg300.

ik heb zelf ook de jp en de virus, maar die komen echt niet aan dat mooie sublaag van die subosc van de alpha!!

Koop gerust een Alpha juno 1 of 2, staan hier tekoop voor rond de E 200 E 250 en de MKS50 voor ronde de E 150!

voor een jp ben je zo E 700 kwijt!

Origineel geplaatst door mikeyd

... die hebben dan ook veeel meer mogelijkheden en klinken beter!

Ik snap sowieso die hele Juno106 'hype' niet...ik vind het echt niets bijzonders...een vriend van mij heeft er 1 en uit mijn JP8000 haal ik net zulke 'warme' sounds en nog veel meer...

Origineel geplaatst door mikeyd
Mensen die zeggen dat de alpha niet meer bruikbaar is tegenwoordig missen gewoon orginaliteit.
Er zijn nog genoeg recente (hardcore) platen gemaakt met een alpha Juno.
Hier kun je toch ook gewoon nieuwe geluiden mee programmeren! met de editor en pg300.

ik heb zelf ook de jp en de virus, maar die komen echt niet aan dat mooie sublaag van die subosc van de alpha!!

Koop gerust een Alpha juno 1 of 2, staan hier tekoop voor rond de E 200 E 250 en de MKS50 voor ronde de E 150!

psies mikeyd is my man! Dat is een uitspraak die ik ook al lang bij me draag en uitdraag naar andere piepels...
De alphajuno is voor meer scheur en jank geluiden erg geschikt. Ik ben nog erg gehecht aan de Alpha juno en zal m waarschijnlijk nooit weg doen tenzij ik een mks met pg 300 of zo tegenkom (ruimtegebrek weetje).
Ook is de alpha juno erg geschikt voor die dramatische hiphop rifjes ala dr dre. Voor basjes vind ik m ook niet als te vet maar ik ga binnen nu en afzienbare tijd toch een 106 aanschaffen.

Is het trouwens goedkoop te reparenen zo'n amplifier of filter chip defect? want dan koop ik liever zo'n defecte 106 die ik laat repareren...

Back