Je meest bizarre optreden ooit....

Ik had een optreden op de University College campus in utrecht. Techno; met plaatjes en live met RS7000 en computer. Valt de soundsystem constant uit als we het geluid op een "normaal" niveau zetten. Uiteindelijk een gare versterker uit de setup gehaald en allerlei kabeltjes omgeleid. Zaal loopt ondertussen leeg, iedereen wil wel maar geluid valt constant uit en het hele omleid gepiel kostte veel tijd. Uiteindelijk doet alles het, iedereen begint weer een beetje te dansen, mn collega DJ zag het eigenlijk niet meer zitten maar alle problemen waren opgelost dus het feest bastte voorzichtig los. Komt er een dronken doos achter onze setup (in de keuken) en trekt de hoofdstekker uit het stopcontact zodat alles weer uitvalt. Ze wilde even een tosti gaan maken... zucht...

in duitsland geboekt worden voor een HARDtrance HARDhouse party, vervolgens gaan beuken, en dan de organisatie op je dak. omdat het een groovy 2-step achtig feest is (vond die andere dj's al zo soft)

voor 5duizend man draaien, en bij aanvang van je set, is de crew nog bezig met het opbouwen van de show, flightcases vliegen je om de oren, naalden springen over, 20 man om je heen met dimmerpacks,stuurtafels en weet ik veel wat. de reden heb ik nooit begrepen...

lekker draaien in de lokale disco, en dan zo'n kewl Wiggah eminem style dude " Yo, wassup, heb je ook wat WUTANG MOTHAFUCKA"

draaien met een maatje op een afterparty van qlimax, weet niet eens meer waar. ik draaien, ook zijn set, hij wippen op het toilet!

heel ironisch bij een hardhouse feestje op"The moon, blow your speakers" de hele set van die party naar god! hahahaha

Origineel geplaatst door agressor
draaien met een maatje op een afterparty van qlimax, weet niet eens meer waar. ik draaien, ook zijn set, hij wippen op het toilet!

hopelijk had je maatje een goede *Qlimax* ......woehaaaaaahahaha! ;)

Net wakker...

Ik heb ooit met mijn band opgetreden op een congres voor personeel uit de zorg. Het congres ging over nachtdiensten en het was dus ook nacht. We zouden aan het eind spelen (wist ik niet van te voren!), te weten 04:00 uur. Het congres liep uit tot 06:00 's morgens. Ik was gewoon gaan slapen (wat moet je anders) en werd 5 minuten voor het optreden wakker gemaakt. Met een bak koffie naast mijn synth's heb ik half slapend zitten spelen. Het hele concert kom me geen reet schelen. Bovendien wilde alle congresgangers snel naar huis. Spelen voor mensen die weg willen is geen pretje.

Kan er nu om lachen maar het was echt zonde van de tijd!

:z

Eerst even een waarschuwing; 'k ben dus van een andere generatie dan de meesten hier!

Ik kan me herinneren back in 1978; toen zat in een punkbandje, we hadden een gigi ergens op een camping bij Markeloo. We gingen er met een trekker heen met alle spullen op een platte wagen. Het was toen warm weer, en de chauffeur was niet meer helemaal bij de weg. Het was natuurlijk ook doodsaai op zo'n langzame trekker over rechte wegen. In ieder geval kwamen we dus toch in de berm terecht en volgde er een straffe stuurcorrectie met als gevolg dat het meeste van de spullen in het gras lag. Nou was het allemaal ouwe rommel, dus het gaf niet, maar het was niet echt een mooie start. Uiteindelijk kwamen we op die camping aan, en hebben we gespeeld voor allemaal van die campinggezinnen, van jong tot oud. Die vonden van ons kolossale repertoir (vijf nummers) maar één nummer de moeite waard (nederlandstalige cover "Pak 'em beet"), die hebben we vervolgens tien keer achter mekaar gespeeld, dat vonden ze fantastisch.

Ik kan me ook nog herinneren dat we een optreden hadden, dat was ná het bovenstaande, maar het jaar weet ik niet meer precies. Dat optreden ging verder goed. We hadden inmiddels wel wat meer noten op onze zang. Maar wat het bijzonder maakte, was dat we het voorprogramma waren voor de inmiddels legendarische "Doe Maar" (dat was dus vóór de doe maar-manie).

Een tijdje daarna zat ik in een dixieland-bandje (dus iets heel anders), en daarmee speelden we op braderieën in de buurt. Dat betekende véél gratis bier, worstebroodjes broodjes halfom, noem het maar. Bj een bepaald optreden hadden we al aardig wat bier achter de kiezen, maar ja, iedereen weet "Geen klank zonder drank", dus gewoon doorgaan. Iemand zei vervolgens dat hij zo dol was op rookworsten van de HEMA, maar ja, de lokale HEMA had dus geen standje buiten waar we een versnapering konden bedelen/afpersen. Dus, toen gingen we het maar halen. Met de muziek aan stapten we tussen de tandpasta en de gevulde koeken door, een zenuwachtige bedrijfsleider achter ons aan die echt niet wist wat 'ie er mee aan moest. Uiteindelijk hebben we die worsten gekregen, op voorwaarde dat we zouden stoppen en meteen weg zouden gaan.

Rond die zelfde tijd was ik gitarist in een bigband, en ik kan me herinneren dat we nog 'ns hebben gespeeld met als gast-solist een echt carrillon. Dit was een gigantisch gevaarte dat op een vrachtwagen stond gemonteerd. Was dus echt bedoeld voor ambulante aangelegenheden.
Met diezelfde bigband zijn we nog n keer naar Engeland gegaan. oversteek met de "Herald of free Enterprice" vlak voordat deze dus naar de kelder ging.

Meer weet ik zo gauw niet meer.

Rare gebeurtenissen tijdens optredens?

In 1972 in Scheveningen, in de American Club (alleen voor de kinderen van ambassade personeel)
"... and the next song is iets wat ik niet meer weet..."
Op twee na stroomt plots de volledig zaal, toch zo'n 200 man, leeg.
Binnen dertig seconden, als het douche water in het putje...
Het was tijd en de heren chauffeurs stonden voor de deur om het spul naar huis te rijden en die chauffeurs hebben vaste werktijden.
Konden nog twee uurtjes betaald gaan oefenen met een open bar :)

Of die keer dat we onze eerste zelfbouw synthesizer uitprobeerden tijdens de sound check.
Na een kwartier kwam de zaal eigenaar ons zeer duidelijk vertellen dat ons optreden die avond BESLIST NIET doorging.
We konden die man niet uitleggen dat we gewoon iets probeerden :)

Maar het mooiste overkwam de drummer ooit.
Waarom weten we niet (We verdenken hem nog steeds dat hij ze gewoon vergeten was, hoewel ze op die dag toch waren gebruikt), maar alle drumstokken, bolstokken inkluis, waren gestolen. Het was op een camping en waarschijnlijk wilde een een-of-andere kampeerder een rustige avond en dacht dat zo te bereiken. Gelukkig stond er een Van Der Waard tent op het terrein met van die degelijke houten haringen. En meppen wat die drummer daarmee kon!

En die keer dat het busje uitviel, toen we weer naar huis wilden...
Midden in de nacht en het busje kon niet eens meer voorrijden om de installatie in te laden. Dat is echt balen! Wegenwacht kon niets meer doen dan alleen zijn hoofd schudden. Drie uur 's-nachts. Maar de toetsenist was net een paar maanden uit dienst afgezwaaid en belde Ermelo, de kazerne. Die Ouwe Stompen kwamen met een 8 tonner, brachten ons naar de kazerne, waar we konden slapen, eten en lachen. Het was wel week-end, dus kon er iets meer. Toen bleek dat het busje inderdaad total loss was, werden we de volgende dag met de 8 tonner en een jeep weer naar Den Haag gebracht. Yep, het Nederlandse leger als roadies :)

Wout

hehehe

hehehe

Weer es een keer... In een café (aangepaste) techno ten gehoren brengen en dan komt er een Miep vragen of we niet Frans Bauer tussendoor kunnen draaien.. [géén grap!]

Vond 't wel grappig.. :D

kwam net deze thread tegen. Grappige verhalen allemaa, dus ik dacht *schop* Misschien is er sinds de laatste post nog wat opgetreden en fout gegaan dat de moeite waard is om hier te vermelden ;) :D

euh.....

euh.....

Ik ging in 1997 met een maat van me, en een veel te zware overmatige zangeres meedoen aan een open podium voor artiesten.
Wij een nummer uit de kast getrokken................we staan op het podium ,we slaan de eerste noot aan van ons rave nummer aan ............en wat denk je?...................................BOOM!!!........en kaput was de zaal PA .... :confused: :dubbel:
Stonden we daar met ons drieetjes zonder geluid.................wat nu???

Nou ik had de oplossing ,gewoon doorspelen voor de 400 man die er zat.................de eerste rij hoorde alleen ,....klakk,klak ,klakkerdeklak ,van het rammen op onze toetsen en het afschuwelijke gekrijs van de veel te zware overmatige zangeres...8o) :dubbel: ..Maar ja.........DE SHOW MUST GO ON!!
In ieder geval wonnen we de sympathie van het publiek,..........

Vreemd genoeg vervielen die avond alle electronische acts...............
Maar alle binnenlandse acts van west-frieland........zoals de acordeonist en de bongo speler konden nog wel optreden ,maar daar hield het zo,n beetje mee op.

Nou dit was mijn duit in het zakje .

CHEERS MindBleep!...............Bleep!........Bleep!
:koffie:

de leukste band die ik ooit geziien had en waar ik een keer een gast optreden in mocht doen was toch wel de band heidecker, met bassist theo hayes die altijd zijn basgitaar met boormachine,s slijptollen,slagroom kloppers en weet ik wat nog meer behandelde!
ik mocht toen een jaar of 10 geleden een oud orgel slopen in theater kikker in utrecht.
na afloop deed ie het ook nog terwijl die theo dat ding met zijn gereedschap ook nog behoorlijk heeft staan toetakelen.
deze band heeft zelfs nog in de finale in paradiso van de grote prijs van nederland gestaan met total touch in de zelfde ronde die lager waren geeindigd als hun.

theo in de studio
theohayes1.jpg

theohayes4.jpg

tegenpool

tegenpool

Ha!.........Ha!.......da's de Nederlandse Tegenpool van Depeche Mode ,die ook al vroeg met idustriiele klanken bezig waren.
8o) :dubbel:

Ach, optredens en Murphy's law.... :D

- Het optreden liep niet zo lekker, mensen bleven een beetje passief, echt gezellig wilde het niet worden. Tot ALLES uitviel; geluid, al het licht, alles! Het was pikkedonker, ik kon onze zangeressen niet meer zien, zo donker. En wat doen onze zangeressen? (allebei Pabo-geschoold) Ze zetten "zum mitsingen" een aantal kinderliedjes in, hele kroeg zingt mee. Als 10 minuten later de stroom weer aangaat, kunnen we niet meer kapot, en gaat het dak er alsnog vanaf.

- we moesten een keer in een kroegje in Vught spelen, maar de kastelein had op geen enkele manier aangekondigd dat er een bandje zou komen, want "mijn vaste klanten moeten wel binnen kunnen". Het was een leuke avond, met 6 mensen op het podium en 3 in de zaal.... inclusief onze geluidsman :D

- 2 jaar geleden, koninginnedag. Wij moesten samen met twee andere bands optreden bij café zeezicht in Helmond, buiten. Bij het tweede optreden ging het mis: er kwam als gevolg van een brute onverwachte stortbui water in ons mengpaneel, en het optreden moest afgeblazen worden. We hebben toen met man en macht de open vrachtwagen (podium) leeggehaald, naar binnen gesjouwd en opgebouwd met onze monitors als P.A., aangezien het mengpaneel en de versterkers even niet beschikbaar was. 20 minuten na het afbreken van het vorige optreden stonden we binnen alweer te spelen.

- We hebben een keer in een kroeg gestaan die zó klein was, dat we de gitaristen en zangeressen alleen maar kwijtkregen op het poolbiljart. En dan namen we nog de helft van de tent in beslag.

:D

wat mij betreft

wat mij betreft

hai dumdumdadumdum,:halleluja

Wat mij betreft verdiendt dat tomeloze kinderversie inzet een 10!!!........... om de boel in sfeer te brengen!!
De meest cafe gangers zijn na 10 biertjes hersendood ,en het enige wat ze hun nog kunnen herinneren zijn de melodietjes uit hun jeugd!!
8o) :dubbel:

:halleluja :halleluja :halleluja

*ziet een gat in de markt, gaat spelen bij VOF de Kunst*
:D :D

Jaja,..gheheh,..bizar,..als in surrealistisch

Een jaar of 7 terug,..moest ik invallen voor een vriend die mc505 demonstraties gaf in belgie,... gesponsored door
coca cola en roland,.. hij belde me zaterdag en 's zondags moest ik dan een 5 dagen lang naar belgie voor 500 gulden per dag + onkosten,..zoiets sla je natuurlijk niet af. Alleen had ik die zaterdagnacht een keiharde set gedaan voor een cyb-x010 / mononom party geloof ik,.. op zondag afbreken en afteren ,..zondagavond de trein in,..en ik werd daar in belgie netjes afgehaald in limo.
In t hotel ff snel een "coca cola tekno" in elkaar geflanst (Je weet wel,.."shalalalala... always coca cola")en,..
om vier uur smiddags ofzo stond ik op een 8 metershoge toren met camera's op me gericht,...mn verlopen pillie teknoharses in de spotlights en naast me,..Belgie's nationale trots,..Michael Shack,..wereldberoemde drummer in heel de Benelux,..gni,..compleet met de nieuwste vdrum set.
Links en rechts videowalls en projectieschermen en heel de reut. En beneden,..vol verwachting,..na alle lovende kritieken stond daar ,..speciaal voor the occasion uitgerukt,..t voltallige coca cola en roland benelux hoge piefencircus in maatkostuum.
Owwkeeee,..ik schroef bij voorbaat t tempo wat terug,..naar 150 ofzo,.geef 16 maten basskick vooraf en begin te hakken,..
Michael Shack hakt vrolijk mee,..10 Kleine kids op t plein beginnen te springen,.. meiden die coca cola staan uit te delen zijn dolgelukkig dat r eindelijk wat gebeurt na een week fluffy shit,.. en die mannen in pak,..tsja,..als ze er al wat van dachten te begrijpen dan snapten ze er nu definitief niks meer van,..Al met al zijn er zo'n 30 man publiek en
een miljoen of meer aan apparatuur.
Na die show kwam er zo'n hoge pief naar me toe en die vroeg me direct wie ik was,.waar die andere jongen was,.. en waarom er zo'n andere muziek werd gespeeld. gheheh,.
Ik zeg,.hij had wat beters te doen,..hihiiiiii

Die avond heb ik wat two unlimited geprogged en van dat soort spul om me wat aan te passen aan de algehele sfeer
van t hele gebeuren op dat plein. En terwijl ik daar op dat hotelbed zit met mn koptelefoon op en 505 op schoot
zie ik uit mn ooghoeken mn kop op belgische tv gebeamed samen met michael shack,.. ik zet mn koptelefoon af ,..en de coca cola tekno knalde dik.

De rest van de week heb ik me netjes gedragen,..en ik was erggg blij toen ik weer thuis was.
bijna 2500 rijker en hop,.. :walker: naar feedback :verkoght:

was wel geen optreden maar toch leuk om te vermelden!
we hadden een demo ingestuurd met ons triphop projectje (een zangeres, 2 synthoneuten en een gitarist) naar bmg.
deze demo is per ongeluk in de verkeerde bak terecht gekomen, nl die van de lee en yamaha demo wedstrijd. de winnar zou per persoon dan voor 2500 gulden aan lee kleding, yamaha apperatuur en een platen contract bij bmg krijgen.
het bleek dus, dat we hadden gewonnen! :D
dat platen contract bij bmg hebben we maar vriendelijk voor bedankt, want dat bleek een wurgcontract te zijn!
ik had toen de yamaha an1x genomen, die toen voor ongeveer f 2500- in de winkels lag en net uit was.

88!

88!

Enkele maanden terug speelden we op het NoizeNation festival in de Steeple in Waregem (B). We werden de kleedkamers gewezen, en mijn "MC" (een Surinamer met een bizar gevoel voor humor) vond een van de "grote mysteries" boeken van Lekturama, waarin een paginagroot portret stond van Adolf Hitler. Dat zette hij pontifikaal neer op de koelkast in onze kleedkamer.
Later ging ik in onze kleedkamer wat te drinken halen, en de organisator had dat boek zien staan. "Wat is dat?" vroeg hij mij. Ik: "Dat heeft die neger gedaan!" 8)

Bij de soundchecks ook gelachen. Noize nation is een industrial festival, maar omdat mijn kameraad voor live shows dus zwart is, hebben we een van de andere bands (This morn'omina) wijsgemaakt dat we een hiphop crew waren. Die stonden ons vervolgens te bedriegen dat ze ons het podium af gingen slepen als we gingen rappen. :D

afgelopen weekend...

Draaien in "Sky Club" in Berlijn. Rob Acid zou voor mij optreden maar was het mengpaneel kwijt?:confused:
In de zaal waar ik stond geen ventilatie, geen airco...bloed en bloed heet 5 uur `s ochtends en zo duf als een koekje...frisse neus halen buiten zie je opeens een metro over de locatie rijden locatie bleek dus soort schuilkelder te zijn?...Uitsmijter bij de deur waarvan ik dacht: "vreemd kapsel"...bleken het tattoo`s te zijn. Vanuit de deur uitzicht op die propagandatoren van de Sovjets...holy...in welk SF-boek ben ik beland...Japanse DJ heel het weekend mee op sleeptouw gehad, moest in andere zaal draaien...heb nog nooit iemand zo hard horen draaien...ging echt te ver...en maar denken dat hij geen engels verstond....gast was gewoon stokdoof..hij vergat bijna dat hij nog met het vliegtuig terug moest...oeps....

BINNENKORT WEER! :D

Me like Berlijn!

Attachments

• oshida.jpg
    oshida.jpg
    315,9 KB · Bekeken: 127
Het was 24 oktober 1997 in het zuid-limburgse Geleen en de tent waar we ons
eerste optreden zouden hebben heette "De Boerderij".

We waren zo blij dat we ergens konden optreden dat we ons niet afvroegen
waarom een tent die "De Boerderij" heette een band wilde neerzetten die
electronische experimentele muziek maakt. Maar goed.

Aangezien we aardig wat werk erin stopten en dus ook een enorm groot decor
gemaakt hadden, compleet met bewegende delen (gesloopt uit een kopieerapparaat),
kippengaas, (bijna) 2 meter hoge planken bekleed met groen pluis of zwart vinyl...
(strobo's ingebouwd); omdat we 2 (3 ?) computers bij ons hadden, een CS1X,
effectapparatuur en allerlei speeltjes en instrumenten (om nog maar te zwijgen over
een camcorder en een tv :D ), was het nogal een operatie om op te bouwen en
genoeg stroom te krijgen...

We hadden veel tijd nodig om het decor op te zetten... Ook al werkten er 5 man
tegelijk aan, het duurde alsnog een half uur, drie kwartier voordat het stond.
Ondertussen waren ik en mijn maat (we waren eigenlijk maar met zijn tweeën, maar
onze hele vriendenclub was erbij om het decor op te bouwen) de boel aan aan het
sluiten en klaar aan het zetten.

Het publiek stond ondertussen steeds argwanender naar het podium te kijken en
droop langzaam maar zeker af richting bar.

Gelukkig, na drie kwartier kutten staat het decor (wankelend, maar het staat) bijna klaar,
de zut is aangesloten en het lijkt erop dat het toch nog gaat gebeuren...
Wij zijn ondertussen strontnerveus, maar goed... Ons eerste optreden he!? :)

Poef!
:erm: =(

Daar gingen de stoppen. Mijn maat had de pc aangezet en de boel knalde eruit.
Op zoek naar de stoppenkast...
Waar is de stoppenkast? Weet iemand waar de stoppenkast is? :stupid

Het decor werd in het donker afgebouwd en na een minuutje of 20 ging het licht
eindelijk aan. Hey! Er staan nog steeds mensen in de zaal... (dronken, weliswaar,
dreigend, misschien...)

Ok, de show kan beginnen... Keep in mind, "De Boerderij"...
Impulse Tracker (!) begint te lopen en we horen allebei dat het niet klinkt zoals het
zou moeten, we hebben uiteraard niet kunnen soundchecken, want het was een
festivalletje...:confused:

De gast achter het mengpaneel kijkt kwaad en verward onze kant op, het publiek
staat onrustig te draaien in een enorme brei electronische herrie... En ik trek mijn mond
open om het eerste nummer te zingen...

Feedback... Niets dan feedback... Binnen een halve minuut wordt er een cd opgezet
en ik loop maar te schelden en te tieren op de gast achter het mengpaneel, op het
publiek die ons aan het uitjoelen zijn... (hehe opgewonden standje, toen)

:okdan:

We hebben bijna anderhalf uur opgebouwd en hooguit 3 minuten gespeeld.

6 dagen later hadden we een optreden in Diogenes, Nijmegen, op een avond die om
ons heen was gebouwd met een feest erna... Er zijn die avond 150, 200 man geweest
en dat optreden ging erg goed... (naar onze smaak dan... mensen vonden ons nog
steeds raar ;))

Dat eerste optreden zal ik niet snel meer vergeten...

Back