CS2-x probleem in MIDI chain.

nIQ

Stamgast
Hallo mensen,

Ik kocht 2 weken geleden een yam. CS2-x maar kom nu voor het volgende probleem te staan.

-Mijn digi recorder is momenteel masterklok (enkel klicktrack geen mtc) in de midi-chain. Daarna komt de CS2-x en als laatste mijn rol. MV-30(sequencer).
-Ik zou nu arp's van de CS willen opnemen in de sequencer, geen probleem op zich als de sequencer master is en ik mijn recorder uit de chain neem. MAAAAAR ik zou de recorder als master willen houden omdat ik zo kan meespelen op reeds opgenomen audiotrack's zonder verschuivingen in timing. En als ik nu de CS2-x tussen de recorder en de sequencer plaats wil de sequencer niet meer naar de play, stop,.... comando's van de recorder luisteren.....

Kan iemand een voorstel doen voor een opstelling? Of een andere CS-gebruiker bevstigen of het al dan niet mogelijk is op mijn manier en wat ik da zou moetten veranderen?

voor de duidelijkheid -als ik de CS uit de chain neem luisterd de sequenser zonder probleem
-zowel CS als sequencer zouden volgens de instellingen (of t(och degene die ik vond) als midi slave moetten staan)
-De Cs synct wel op de klok van de recorder en ontvangt wel de start en stop (maar zend deze blijkbaar niet door of toch niet via de midi out, wat in mijn geval zou moetten)
-Ik heb nog 1 midi trough (1x4) die ik in een alternatieve opstelling zou kunnen gebruiken (Ik zie wel een alternatieve opstelling met een midi-merge of mi!ss. een midi patch maar heb geen van bijde dus hoop ik het zonder te doen.)
-zowel recorder, CS2-x als cequencer hebben 1midi in, 1 midi out en 1 midi trough..
-Had vroeger en simpele roland rompler ipv. de CS in deze opstelling en toe werkte alles wel.

Ik hoop dat de mensen hier met meer midi en CS2-x ervaring deze newbee kunnen verder helpen.

thnx. in advance Nik:L

ik weet niet of dit je helpt, maar ik heb een CS6x en doe t volgende..

-Ik zet bij mij Arp out aan (bij mij zit dat in de utiliti mode --> midi --> arp out "ON"
-Stel je voice of instrument met de arp zit op kanaal 1, dan moet je in je sequencer een ANDER kanaal selecteren, want anders krijg je een soort reloop die zichzelf stopt

dus.. zorg dat arp out aanstaat en neem je arp data op in een ANDERE track met een ANDER midi kanaal dan je arp..

ik heb een filetje bijgevoegd wat misschien helpt

succes!

Attachments

• cs6x arp to midi clock sync.zip
    17 KB · Bekeken: 144
thnx. D-prime....;

De CS6 en CS2x verschillen blijkbaar toch wel een hele hoop(ook in centjes) maar je brengt me wel op enkele ideetjes.
Ik denk echter dat mijn probleem ook net iets anders in elkaar zit.
Zelfs zonder de arp. lijkt de CS2 de start stop comando's niet door te sturen. Hij reageert er wel op de comando's van de masterklok (recorder) maar zend deze voor zover ik het kan weten niet door naar de midi out om zo de hardware sequencer te starten.
Miss. zit er wel iets in je verhaal over die reloop. Maar zelfs als ik van de sequencer niet naar de cs terug ga reageert de sequencer niet op de comando's van de recorder (masterklok) De serquencer speelt zonder probleem de inkomende midi data (arp. noten) af maar played niet en wil ook niet starten met rec......

Okey miss. heb ik niet goed begrepen wat jij dus bedoelt, ik ga in ieder geval deze avond nog wat prutsen en ik laat wel weten waar ik uitkom. Miss. heb ik ook wel gewoon iets zeeer evident over het hoofd gezien.

Nik

ik moet ook eerlijk bekennen dat ik je verhaal niet helemaal begrijp, maar dat zal aan mij liggen denk ik

ik heb dan ook in mijn opstelling alleen maar mn CS6x en Cubasis

even voor wat duidelijkheid.

recorder(midiklick master):midiout---------midi in:CS2x(slave):midi out------midi in:sequencer(slave)

hmmz, naast het feit dat ik "arp out" aan kan zetten kan ik ook een kanaal kiezen voor arp out, dus misschien moet je kijken of dat kanaal nu niet staat op iets wat relateert aan iets in je recorder ofzo?

dus

voorbeeld:

recorder --> midi data op kanaal 1 --> cs2x --> arp out op kanaal 1 --> recorder --> cs 2x, dus dan gebeurt er niks.. misschien dat je t daar moet zoeken?

zou kunnen, straks even proberen of het iets uithaalt als ik de cs out op een ander kanaal zet.....
In ieder geval bedankt voor de sugestie! Ik hoop dat ik er uit kom.....

Back