ik heb hem nu een maand maar snappper nog geen kut van en mijn geduld raakt op dus ik ga hem wegdoen tenzij iemand me een middagje wil komen uitleggen hoe en wat, ik haat manuals
hallo ik heb met veel moeite een mv8800 kunnen bemachtigen ik ben op onderzoek natuurlijk hoe het werkt, maar veel van de tegenstrijdige berichten kloppen niet , dat ding is gewoon super en dan nog voor 1999 euro in vergelijking met een mpc die bijna 2700euro kost je kan b.v. op 16 bit vanaf de eerste noot en ook nog met extern gespeelde dingens zoals bas tot het branden van een nummer op de c.d genoeg verlopig
die opties die hier worden opgenoemd zijn verkoop tricks, leuk hoor allemaal opties erin flikkeren maar het zijn de zwaar beperkte versies... je hebter dus geen fuk aan als je originele sound wil hebben
MPC is btw niet een drumcomputer, tis hoofdzakelijk een sampler en het geluk dat het de beste sequenser in teh world bezit waar de mv alleen van mag dromen
werkt zoveel lekkerder dan de mv. 1 x proberen en je bent hooked
Lijkt mij een leuk ding eigenlijk. WErkt het sequencen van externe synths een beetje? Ik bedoel is het makkelijk om midi te ontvangen en te editen enzo? helaas wel maar 1 setje midi in/out. Ik zou ook graag willen weten of het mogelijk is om tijdens het spelen een externe mix op te nemen.
aan de andere kant, doet het mij ook wel een beetje denken aan mn pc inc mpd24 trigger
Je kunt de aparte apparatuur gewoon opnemen via de analog inputs.
Wat je hoort in de MV is wat wordt opgenomen dus als je een gitaar er in hebt en je gaat tijdens het opnemen spelen wordt dit gewoon opgenomen in de mix in de MV.
De mix wordt gewoon een WAV file die op de harde schijf van de MV wordt opgeslagen.
de mpc hoofdzakelijk een sampler? anders moet jij mij vertellen in welke mpc je veel effecten hebt voor je samples want dat is echt beperkt en daarnaast zijn die effecten gewoon niet echt vet of baanbrekend.. nee.. ik sample me shit, maak de beat, en mix hem uit in cubase.. klaar
opzich werkt de mpc voor mij persoonlijk wel snel qua het maken van je composities en sequences..
afmixen daarintegen, is weer een ander verhaal, maar dat doe ik ook in sporen via cubase..
is het trouwens echt zo dat die mv8800 zo takketraag is met opstarten en songs laden? Op de mp duurt dat hoogstens 10 seconden, opslaan 20 seconden ofzo..
Ja, de MV start echt heel traag op. Ik denk dat ik wel eens meer dan 5 minuten heb moeten wachten bij een groot project.
Nieuwe MV is wel iets sneller maar ook nog traag voor laden en opslaan.
Heb ik niet zon last van omdat ik hem toch lang laat draaien als ik hem aanzet maar ondertussen save ik wel af en toe wat nogal tijd veel tijd kost.
Nee 5 minuten is nogal overdreven. Ik heb net een project geladen van 274 MB daar deed die precies 2 minuten over op mn horloge.
Dus als je een heel groot project laad met de volle 512 MB werkgeheugen zal hij er er op zn hoogst 4 minuten over doen.
2 minuten lijkt gewoon lang als je erop wacht.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.