Heeft er nou al iemand ervaring met die MV8000 van Roland?

bobaphat

Ouwe rot
Ik vraag me echt af of uberhaupt dat ding ooit verkocht is in Nederland.
Maar goed als er forummers zijn die ervaring met deze bak hebben zou ik graag van julie horen

peace

Niemand???

Niemand???

ff Een schopje, want ik ben intussen ook benieuwd. Op futureproducers zijn ze in ieder geval erg enthousiast. Zeker de mogelijkheid om er een VGA monitor op aan te sluiten spreekt me erg aan.

Ondanks de grotere pads,vga monitor en muis die je op de MV 8000 kunt aansluiten kost hij duurder of net zoveel
als de Phantom X met meer geheugen.

MV 8000 is wel iets uitgebreider neem ik aan, maar bij de Phantom krijg je heel wat meer.

MV8000 kost veel. (niet duurder ;) )
Maar vandaag even mee staan rommelen.

Hij is vet!
Echt waar. Gewoon een VGA monitor/flatscreen en een muis eraan knopen en je hebt atari zeg maar. En dan nog met audio sporen.
Klinkt ok en draait als een tiet.

Een ieder die hem heeft lopen afkatten moet hem maar eens goed uitproberen want hij kan veel meer dan je zo op het eerste gezicht denkt en wat in de specs staat. Mensen die een tering hekel aan computers hebben kunnen hier vast wel wat mee denk ik dan maar zo.

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Ondanks de grotere pads,vga monitor en muis die je op de MV 8000 kunt aansluiten kost hij duurder of net zoveel
als de Phantom X met meer geheugen.

MV 8000 is wel iets uitgebreider neem ik aan, maar bij de Phantom krijg je heel wat meer.

De Fantom X is een workstation keyboard. Gewoon een andere doelgroep naar mijn mening.

Gaaf!

Gaaf!

Dit vind ik heel gaaf klinken: Het beste van hardware en software komt hier samen i.m.o.: Een hardware workstation met de flexibele interface van een computer. Hoop alleen dat de prijs nog gaat zakken....

@Fuse: Heb je de sequencer nog aan de tand kunnen voelen?

Niet echt uitgebreid of zo. Maar qua functies lijkt hij wel aardig op de MPC alleen heb je dat overzicht op die monitor en met je muis erbij heb je het beste van 2 werelden.

Trouwens hetzelfde geldt voor die nieuwe VS harddiskrecorders. Daar hebben ze ook die functionaliteit ingebouwd dat je hem via een monitor en muis kan bedienen. Ze waren begonnen met het duurste model die dat kon 2480 toch? Maar nu kunnen ze het allemaal geloof ik gezien te hebben.
En tuurlijk betaal je daarvoor. Maar dan heb je ook wat.

Ho... wacht is,

Ik kraak de MV 8000 niet af nooit gedaan trouwens, en wilde hem eigenlijk ook in huis hebben, maar ik zocht nog
een workstation... Toen zag ik de phantom, en aangezien de chopfuncties en de etc'ras. op de phantom / hetzelfde
werken als op de MV 8000, dacht ik,"ik hoef niks dubbel".

Maar tof ding ja..

Alleen wel weer jammer dat de VGA/muis-"kaart" optioneel is..

Wordt ie nog duurder..

Maar zeker wel interessant ding, lijkt me!

Ik las ergens dat Pharrell hem gebruikt..

zo, misschien helpt dit de verkoop van dit beestje :D Mwoehahahaha!

Ik ook over twee weken.*D

Heb toch besloten om eigenwijs te zijn, en voor Vga option, muis, linear seq. te gaan in tegenstelling tot de mpc.

And beside, iedereen koopt een mpc.

als ik die demos zo zie is dat ding echt perfect voo rmij, ik zit er nu echt aan te denken om m'n mpc te verkopen sparen en deze kopen man.

Hier een verklaring van een Nederlander die de MV8000 heeft getest en die een MPC4000 heeft. (mpc-forums.com)

Mohammed:

"Ive checked the MV8000 and it hurts

Auch ive checked the mv8k at a friends house, and i got to tell, the MV is away ahead of the mpc4k concerning midi-implementation and the quality of the user interface.
Its got autochop so it cuts samples on db like recycle, and autoasigns the samples to the pads so you wont have to waste time going to pad assign. Editting velocity and note duration is way faster, and there is totaly no sign of any screenredraw problems or what so ever.

Also the audiotracks in the MV are so easy, you can just loop a certain track, and press mixdown,, an there it is,,, you have an audiotrack of a sample (without having to resample and stuff).

And the effects will blow you away, they sound great at least 2300 times better then the mpc, its got eq for each track (instead of having to use it in one of 4 effect sends).
The pads feel much more solid, and the midi implementation is more efficient.

It was a realy painfull experience for me to play around with the mv8000 and see that the mv already got audition from hd, no padstuttering, no slow screen redraw problems etc.

Bothom line is: Its possible to EQ, use good effects, and make a total mixdown of a song(compression finalising) and make it sound realy good without any other tools. The mpc4k cant do this, the fx implementation is way to poor, and its not possible to equalise different tracks or sounds without using the fxbusses. OS1.6 better be good if akai want to keep up with the competition"

:doei:

Eerlijk gezegd: voor de muis en monitor optie zou ik hem niet aanschaffen.
Hij kan recorden naar hd en heeft EQ op elke track! Dat zijn de twee grootste pluspunten, die de MPC spijjijjtig genoeg niet heeft (vooral dan die EQ) En Akai is niet van plan EQ per track te implementeren.;{ Misschien in de MPC2500? Wie weet..

Ik wil denk ik maar vreemdgaan met een 8000.

:okdan:
Enige twee grote nadelen:
-MV heeft maar twee MIDI outs (MPC heeft er 4)
-MV max 16bit, 44100hz samplerate (MPC 24bits, 96000hz)

daar maak ik me nooit druk om, MIDI gebruik ik gek genoeg amper (mischien later) en jah samplerate ik heb daar geen moeite mee al was het 12 bit...lekker grimey :D

btw, Java ben jij lid bij mpc-forums? Ik heb die tieten daar ook al ns zien bengelen! :)

the one and only ;)

Back