Behringer B-control

Re: Re: BCF2000 / Faders Cubase SX

Origineel geplaatst door gemmetje
Dit probleem heb ik ook gehad, en wel op 2 verschillende computers. BCFview was bij de ene de boosdoener, zonder dit, verder zeer handige, programmatje werkt alles perfect op de ene pc. Op de andere pc (een notebook) kreeg ik het alleen goed werkende als ik de behringer-driver verwijderde en de BCF met de windows-driver aan de gang zette. :confused:
Verder werkt alles perfect.

Bedankt voor je tips! Zonder BCFview werkt het ook niet. Ik wil best de Behringer driver verwijderen, maar wat bedoel je met de 'Windows' driver?

Enne... als je de BCF met de Windows driver laat werken : doet de BCFView applicatie het dan nog wel? Dat programmaatje lijkt me namelijk wel heel erg handig...

Re: Re: Re: BCF2000 / Faders Cubase SX

Re: Re: Re: BCF2000 / Faders Cubase SX

Origineel geplaatst door Brugwachter
Bedankt voor je tips! Zonder BCFview werkt het ook niet. Ik wil best de Behringer driver verwijderen, maar wat bedoel je met de 'Windows' driver?

Enne... als je de BCF met de Windows driver laat werken : doet de BCFView applicatie het dan nog wel? Dat programmaatje lijkt me namelijk wel heel erg handig...

tsja.... "windows"-driver...... gewoon, de driver die windows zelf vindt als je je BCF aansluit zonder geïnstalleerde behringer-driver.

BCFview krijg ik eigenlijk maar moeilijk aan het werken, zonder dat de BCF zelf gaat flippen.

Ik heb de Behringer driver verwijderd en gebruik nu de Windows driver.

Helaas heeft dit geen effect.

Origineel geplaatst door gemmetje
Op de andere pc (een notebook) kreeg ik het alleen goed werkende als ik de behringer-driver verwijderde en de BCF met de windows-driver aan de gang zette. :confused:

Had ik ook last van, (trouwens ook last van IRQ-nummers die niet goed waren) welliswaar met Sonar. Onder de windows driver werkte de BCF-view niet goed.
Ondersteuning van Behringer gevraagd, werkte overigens prima, heb hier een Beta-versie van een nieuwe driver gekregen waarmee alles ineens wel prima werkt!

Kan je die beta versie met ons delen? Of kan ik deze ergens downloaden?

Hoe kan je trouwens constateren of de irq nummers in orde zijn?

Enige idee hoe je die BCF USB driver kan verwijderen? Ik nl. nergens een uninstall vinden:confused:
Die nieuwe beta driver wil ik ook wel eens proberen.
Weet iemand trouwens waarom je na het installeren van de USB driver (V1.1.1.1) de midipoorten van de BCF in windows (dus ook Cubase e.d.) niet meer te vinden zijn? Met de standaard windows USB driver waren ze er wel;{

Origineel geplaatst door gringo
Enige idee hoe je die BCF USB driver kan verwijderen?

Gewoon het hele apparaat verwijderen in apparaatbeheer.
(te bereiken via windowstoets+break, tabblad hardware)

Re: BCF2000 / Faders Cubase SX

Re: BCF2000 / Faders Cubase SX

Origineel geplaatst door Brugwachter

M.b.v. de BCF kan ik binnen de Cubase mixer wel tracks selecteren en b.v. de panning regelen, maar het bedienen
van de faders gaat nog niet goed. Als ik een fader omhoog schuif zie ik op het beeldscherm de bijbehorende
fader ook omhoog schuiven. Als ik de fader los laat dan schuift deze automatisch weer helemaal omlaag naar het
0 punt. Zeer irritant.

Heeft dit niet gewoon te maken met automation mode ? Je moet hem op "autolatch" zetten en niet op "touchfader". Maar misschien heb ik het gewoon verkeerd. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de BCF. Ik gebruik trouwens ook SX3.

Alleen...

Ik heb er nu twee. Zijn er hier nog meer gebruikers die er twee gebruiken ? Ik heb ze nog niet aan elkaar gelinkt (aangezien ze momenteel uit elkaar liggen), maar ik ga er van uit dat ik het beste de tweede via midi kan aansluiten op de eerste, ipv ze allebei met USB op de computer aan te sluiten. Dit ivm dat ik dan de generic remote van kanaal 1-16 naar 17 - 32 kan schakelen.

Nog een andere vraag : Kan de loopweg van de Rotary pots verkleind worden, zodat ze dezelfde loopweg als een normale potmeter hebben ? Ik heb de programming guide doorgelezen, maar daar kon ik het niet in vinden. Misschien dat het met de BCEditor kan ?

mzl.
Paul

Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen.

Op een andere PC heb ik nogmaals de laatste firmware geinstalleerd en nu werkt alles als een zonnetje!

Ook de BCFView applicatie werkt nu naar behoren.

Erg vreemd allemaal, maar ik ben blij dat het nu werkt.

weet iemand hoe ik met de b-control software editor de print functie kan gebruiken ?

als ik op de print functie klik zijn de diverse mogelijkheden niet "klikbaar" zegmaar, of werkt deze functie gewoon helemaal niet ?? :confused:

Weet iemand hoe je hier de BCFview aan het werk krijgt in Cubase SX 3?
Ik start BCFview na Cubase op, maar dan verschijnt er niks in het blauwe scherm.

Ja hè hè, je moet BCFview ook eerst opstarten en daarna cubase. Staat allemaal in de readme.

Origineel geplaatst door Virtual-Analog
weet iemand hoe ik met de b-control software editor de print functie kan gebruiken ?

als ik op de print functie klik zijn de diverse mogelijkheden niet "klikbaar" zegmaar, of werkt deze functie gewoon helemaal niet ?? :confused:

nog een vraagje mbt sysex:

ik heb m'n @juno aan de bcr2000 hangen:
Nu wil ik bv. de diverse zaagtand oscillator typen met behulp van een drukknop op de bcr kunnen kiezen...

ik krijg het met sysex echter niet voor elkaar dat de drukknop "oplopende" waarden geeft, met cc lukt het wel, maar daar heb ik op de juno niets aan

is er een manier om dit voor elkaar te krijgen ??

Origineel geplaatst door Cquence
Werkt ook niet :confused:

Heb je nu de readme gelezen?
Je hebt sowieso firmware 1.06 of hoger nodig. Daarna BCF opstarten in mackie mode. Start BCFview. Rechtermuis klikken en slecteer BCF2000 als input. Start cubase en in cubase selecteer mackie control als midi remote control. et volia!

Origineel geplaatst door helterbelter

Nog een andere vraag : Kan de loopweg van de Rotary pots verkleind worden, zodat ze dezelfde loopweg als een normale potmeter hebben ? Ik heb de programming guide doorgelezen, maar daar kon ik het niet in vinden. Misschien dat het met de BCEditor kan ?

mzl.
Paul

Eeeehhh, Iemand een antwoord ?

Origineel geplaatst door 100%
Volgens mij kan de bcr2000 helemaal geen SysEx versturen?

hij verstuurd absoluut sysex,
de draaiknoppen werken perfect met sysex, ik zit echter nog met de drukknoppen zoals ik eerder al vroeg

iemand een idee

hij verstuurd absoluut sysex,
de draaiknoppen werken perfect met sysex, ik zit echter nog met de drukknoppen zoals ik eerder al vroeg

iemand een idee

Ik ben ook bezig met de BCR in te stellen voor de Juno2 alleen ik heb nog niet alles erin staan (ik ben lui namelijk :D ) dus ik ben nog niet aan jou probleem toe gekomen zeg maar...

Maar zou je niet een draaiknop kunnen toewijzen en dan in het progje BCedit de MIDI-range op 1-5 (hoeveel standen zijn er ook alweer?) ipv de standaard 0-127 instellen?

Tis een idee, of t werkt... geen flauw idee ;)

Origineel geplaatst door MokuM
Maar zou je niet een draaiknop kunnen toewijzen en dan in het progje BCedit de MIDI-range op 1-5 (hoeveel standen zijn er ook alweer?) ipv de standaard 0-127 instellen?

Tis een idee, of t werkt... geen flauw idee ;)

dat werkt zeker, zo heb ik het nu namelijk staan,
echter werkt een drukknopje makkelijker dan een draaiknop als het gaat om oscilator/filter/lfo keuze

Back