Behringer B-control

David

Ouwe rot
Behringer add yet another line to their enormous product line with the release of two new USB/MIDI controllers featuring motorised faders and rotary encoders.
The BEHRINGER B-CONTROL ROTARY BCR2000, a total recall USB/MIDI controller desk with 32 illuminated rotary encoders and the BEHRINGER B-CONTROL FADER BCF2000, a total recall USB/MIDI controller desk with 8 motorized faders are expected to ship in the second quarter of 2004.

The BCR2000 and BCF2000 are total recall cascadable desktop MIDI controllers with analog feel and an intuitive user interface. The BCR2000 boasts 24 high-resolution encoders with LED rings for ultimate control over virtual mixers, synths, samplers and effects processors. The BCF2000 features 8 ultra-precise 100-mm motorized faders for control of virtual mixers, organ-drawbars (inverse mode) or virtual synths and samplers. Both B-controllers are equipped with 4 virtual groups with 8 dual-mode, high-resolution encoders that feature LED rings and an additional push function with illuminated buttons that are easily assignable to all types of MIDI functions, from note on/off, control change and program change to MMC and system exclusive data. An additional multi-function foot switch and foot controller connectors can be used to address all types of MIDI data, and configurable MIDI and USB modes allow for ultra-flexible system integration.

The BCR2000 and BCF2000 also come equipped with a host of features such as 32 user presets with four encoder groups, a multi-function 4-digit LED display with real-time parameter indication, and MIDI input with merge function for cascading several control units. The MIDI In/Out connectors allow easy connection to any computer/expander. Both B-CONTROLs are outfitted with 1 MIDI In plus 2 MIDI Outs and generic USB MIDI support with WINDOWS® XP and MAC OS X®. Additional drivers and an editor/librarian software will soon be available for free download online.

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=1290
http://www.behringer.com/02_products/b-control_index.cfm

Attachments

• behringer control.jpg
    behringer control.jpg
    20,6 KB · Bekeken: 185
zo he gekte !!

en wat moet het nou kosten ?
of zit ik weer met me neus te lezen
nu maar hopen dat ie met logic werkt .. ben erg benieuwd

:) Die gasten napen ook echt alles na, nu nog ff wachten tot ze met een Behringer C synth uitkomen hehehe.

Ziet er goed uit voor de rest, zou hem zelf niet snel kopen omdat ik dat soort dingen niks vind maar zeker handig voor de studenten en minderverdienende onder ons.

Ach, het mooie met Behringer is dat ze misschien qua kwaliteit een beetje onder doen t.o.v. het origineel, maar de prijs vaak een veelvoud daarvan weten te drukken.

Dus Behringer kopieert misschien wel, ze laten tegelijk zien dat veel andere fabrikanten je letterlijk een poot uitdraaien!

prijzen volgens behringer site

BCR2000 225 euro
BCF2000 308 euro
BCA2000 308 euro

Prijzen mogen er zijn.
haden ze maar een 16 kanaals faderbox met lcd gemaakt net als een mackie control maar dan 16 kanalen voor rond de 900 euro moet toch mogelijk zijn met de prijzen die ik hier zie. deze units zien er een beetje goedkoop uit.
is het net niet.

mischien dat ik een BCR koop voor mijn soft synths.

8 motorized faders voor rond de 300 Euro, da's wel een goeie zet denk ik!
Een goeie LCD zou beter zijn, en ja, die Tascam ziet er wel veel indrukwekkender uit, maar voor een compacte (motorized!) controller is dit toch een grote stap in de goede richting. Hopelijk maken die motortjes (O1V?!) niet te veel lawaai :) Wel geen transport controle, jammer, maar met footswitch of zo is dat ook min of meer opgelost.

Die met alleen draaiknopjes is wel cool, met led kransjes er om heen alá nl3 woehoe, ben benieuw hoe deze behringer producten afgezeken gaan worden..... kan bij die controlers iig niet de ruis zijn (bij die audio interface helaas wel). :D

Origineel geplaatst door bodo
8 motorized faders voor rond de 300 Euro, da's wel een goeie zet denk ik!
Een goeie LCD zou beter zijn, en ja, die Tascam ziet er wel veel indrukwekkender uit, maar voor een compacte (motorized!) controller is dit toch een grote stap in de goede richting. Hopelijk maken die motortjes (O1V?!) niet te veel lawaai :) Wel geen transport controle, jammer, maar met footswitch of zo is dat ook min of meer opgelost.

ik heb zelf de ddx3216 en die motortjes hoor je helemaal niet....verder denk ik niet dat dit rotzooi is en ik vind ze er eigenlijk wel aardig uitzien,het gebrek van een lcd display is nou juist wat de interfaces zo goedkoop maakt
en om nu te zeggen dat ze alles copieren vind ik ook een beetje onzin,iedereen maakt tegenwoordig usb controllers dus waarom behringer niet? zijn zij dan ineens naapers? weird.... het voordeel is ook dat je nu zelf een set kunt samenstellen met controllers die je zelf belangrijk acht en niet een apparaat koopt die allerlei functies heeft die je niet gebruikt...

Origineel geplaatst door Blinx
Die met alleen draaiknopjes is wel cool, met led kransjes er om heen alá nl3 woehoe, ben benieuw hoe deze behringer producten afgezeken gaan worden..... kan bij die controlers iig niet de ruis zijn (bij die audio interface helaas wel). :D

nee dat zal niet vanwege de ruis zijn
hehehehe dat vind ik dan wel weer grappig

en namaken ?
volgens mij maakt elke controller fabrikant echte tafels na
en zoiezo protools na

dat ze alleen de transport controls en lcd vergeten zijn
snap ik dan weer niet ..

maar normaal zie je niet wat ze er van binnen bij zijn vergeten
echter deze keer kon je het dan ook echt niet horen .. :D

ben benieuwd of ze ooit in prijs gaan droppen .. zoals alle andere behringers wel hebben gedaan ..
ik denk het wel .. er zullen iig behoorlijk wat worden afgenomen denk ik ..

Origineel geplaatst door std1
prijzen volgens behringer site

BCR2000 225 euro
BCF2000 308 euro
BCA2000 308 euro

Prijzen mogen er zijn.
haden ze maar een 16 kanaals faderbox met lcd gemaakt net als een mackie control maar dan 16 kanalen voor rond de 900 euro moet toch mogelijk zijn met de prijzen die ik hier zie. deze units zien er een beetje goedkoop uit.
is het net niet.

mischien dat ik een BCR koop voor mijn soft synths.

wat zijn die A's eigenlijk ?
ik bedoel ik zie maar 2 producten op het plaatje

toppertje! der Ulli macht's mahl wieder ;)

ik vind dit mooi, mooie tijden voor de studiomuzikant! vergeet ook niet die leuke nieuwe mic200, zelfde als de mic100 maar dan met v-amp ampsim technologie erbij...70 oiro's! en al dat geneuzel over behringer ruist en is crap: wat een onzin, ga gewoon maar es vergelijken met de wat "hogere" merken, alsof dat allemaal zo stabiel in mekaar zit voor 2 keer de prijs....... maarja...als het niet duur is kan het niet goed zijn werkt nog steeds ..van mij mag ulli alles bij mekaar jatten, hebben ze in china ook weer wat werk! :duivels:

ik vind die spulletjes van behringer echt super, en het word alleen maar beter! ZO een controller voor die prijs is toch netjes?

En de kwaliteit vind ik echt niet slecht (behalve dan die interne fx in die Euroracks, die mogen weg want je hebt daar geen fuck aan: ..ruissss..)

Doe maar lekker zeiken allemaal;)
Kvind die BCR2000 echt wel interessant voor zijn prijs. Wat kan er nou erg verrot zijn aan een midi interface (afgezien van knoppen die er na 3x gebruiken zouden afflikkeren)?

Laatst gewijzigd:
Cool hoor. Fijne prijzen, en het zijn slechts controllers, dus je hoeft je geen zorgen te maken over de geluidskwaliteit. Ik vraag me af of de integratie met Logic even goed is als bij Logic control, en misschien is het ook niet even degelijk gebouwd. Jammer dat er geen grote display-strip op zit zodat je kan zien wat je doet. Ik denk dat je dit meer moet zien als een supereluxe (gemotoriseerde) pocketfader/dial of PC1600x, dan als een uitgeklede logic control.

B-Control. Net als B-film of B-acteur.

Origineel geplaatst door olafmol
toppertje! der Ulli macht's mahl wieder ;)

ik vind dit mooi, mooie tijden voor de studiomuzikant! vergeet ook niet die leuke nieuwe mic200, zelfde als de mic100 maar dan met v-amp ampsim technologie erbij...70 oiro's! en al dat geneuzel over behringer ruist en is crap: wat een onzin, ga gewoon maar es vergelijken met de wat "hogere" merken, alsof dat allemaal zo stabiel in mekaar zit voor 2 keer de prijs....... maarja...als het niet duur is kan het niet goed zijn werkt nog steeds ..van mij mag ulli alles bij mekaar jatten, hebben ze in china ook weer wat werk! :duivels:

Ach ja,vroeger als je op quick schoenen liep werd je ook uit gelachen,alsof je met die schoenen geen wedstrijd kon winnen.
Heb in me leven toch wat pro studio's gezien,en in elke stond wel iets van behringer.
Het zal het niet exlusieve en daardoor massale wel zijn waarom zoveel mensen zeiken op wat behringer op de markt brengt.

Back