Behringer B-control

Origineel geplaatst door Blinx
Die met alleen draaiknopjes is wel cool, met led kransjes er om heen alá nl3 woehoe, ben benieuw hoe deze behringer producten afgezeken gaan worden..... kan bij die controlers iig niet de ruis zijn (bij die audio interface helaas wel). :D
Die ledjes... Heeft Clavia daar geen patent op?

Euh

Euh

Die BCR ziet er leuk uit, maar zou iemand me kunnen uitleggen wat het verschil in gebruik is tussen de 8 knoppen bovenaan en de 24 'onderaan' ?

Re: Euh

Re: Euh

Origineel geplaatst door Nerve
Die BCR ziet er leuk uit, maar zou iemand me kunnen uitleggen wat het verschil in gebruik is tussen de 8 knoppen bovenaan en de 24 'onderaan' ?

Volgens de site zijn die 8 knoppen bovenaan ook tegelijk drukknoppen.

*bump* ik heb hier niemand met nog enige ervaring gezien.. ik had al een tijdje oogjes gehouden op de komst van dit soort controllers..en heb vrijdag de stap genomen om de fader-versie te kopen.. bij thomann.de besteld met gelijk rackmounting voor mijn spirit SX..
ik zal binnenkort mijn ervaringen vertellen hiervan :)

(ik hoop dat ze nog met een transport control komen met een stick voor de panning ala pro tools)

Over Pro Tools gesproken.. Weet er iemand of deze geautomatizeerde faders werken met Pro Tools?

Ik heb een tijd geleden Behringer hierover gemailed en zij wisten het niet:confused: Stel je voor..

je kan er veel zelf voor programmeren enzo.. is volgens mij neit al te moeilijk. Ik heb regelmatig contact met de marketingsafdeling van behringer (notzke, torsten) Dus ik kan altijd die infor wel eens opvragen..als je wilt kan ik informeren.

Origineel geplaatst door bodo
8 motorized faders voor rond de 300 Euro, da's wel een goeie zet denk ik!
Een goeie LCD zou beter zijn, en ja, die Tascam ziet er wel veel indrukwekkender uit, maar voor een compacte (motorized!) controller is dit toch een grote stap in de goede richting. Hopelijk maken die motortjes (O1V?!) niet te veel lawaai :) Wel geen transport controle, jammer, maar met footswitch of zo is dat ook min of meer opgelost.

Met Template 2 van de BCF2000 heb je wel voor een deel de transport controle!
MMC Punch In, Locate 0, Fwd, Stop, Play

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
*bump* ik heb hier niemand met nog enige ervaring gezien.. ik had al een tijdje oogjes gehouden op de komst van dit soort controllers..en heb vrijdag de stap genomen om de fader-versie te kopen.. bij thomann.de besteld met gelijk rackmounting voor mijn spirit SX..
ik zal binnenkort mijn ervaringen vertellen hiervan :)

(ik hoop dat ze nog met een transport control komen met een stick voor de panning ala pro tools)

zijn ze al te koop dan?

Te koop wel!
Of ze ook direct leverbaar zijn is de vraag!

Thomann 237
Feedback 235!!!!

Hoi

ik heb bij thomann besteld... (bij music store koeln zijn ze 229 ;) ) maar bij de andere winkels heben ze geen rackmounting kit vor de spirit SX.. althans..kan ik niet zo bestellen.. dus ik zie het wel..
als het goed is moet de BCF2000 op voorraad zijn.. (dat is neem ik aan met de faders ..right? )

edit.. er is inderdaad een release date.. ik zal nog even voor de zekerheid dhr. Torsten mailen :D

Laatst gewijzigd:
Ik ben benieuwd hoe je de BCF2000 straks gaat ervaren!
Zelf ben ik eigelijk ook zeer geintresseerd in deze controller. Twijfel nog wel tussen de BCF & de BCR!

Zodra je meer weet, dan hoor ik het graag!

gr,
Paul

de bcr zijn alle rotatie knoppen? tja..die is wle wat goedkoper.. maar de faders gemotoriseerd is gewoon verdome makkelijk bij het masteren
je kan ze ook allebei nemen natuurlijk..misshcien doe ik dat nog wel.. maar denk et niet. ik wil nog eens weten of ze er een maken met transport control..zal zodra ik antwoord heb van behringer nog deze vraag stellen. :)

nu nog kijken wanneer die komt q2 van 2004 kan nog steeds 1 maand duren

Ik heb daarnet reactie gehad.. en de controller komt in nederland in july.. dus het duurt helaas nog wel even. In duitsland weet ik niet wanneer die komt.. misschien is dit nog te vinden in het nieuwe musicstorekoeln.de boekje :) ik zal eens spieken : nope..staat er niet bij. .even thomann.de bereiken dn maar

ow jah :) de controllers schijnen een chip probleem te hebben....

ik heb ook te horen gekregen dat pro tools ook ondersteund gaat worden...alleen dit in de toekomst te verwachten.. nog niet gelijk,

De controllers komen waarschijnlijk in Juy pas

Laatst gewijzigd:
ja..daarom komt ie juist nog niet uit.
Over het algemeen worden de producten van behringer steeds beter. Ook de v-amp pro die ik heb gekregen via behringer was ik erg over te spreken (zie mijn homepage)

ik denk niet dat ie misschien zo snel is als een dure.. maar ht gaat me meer om de bedieing zelf.. net als de desk..dat ie faders wat langzamer reageren als je op de computer de schuif naar benee trekt :)

Ik hoorde van een goede bekende dat een demo exemplaar op een beurs er flink afgeragt uitzag, tegen het einde ervan.

Zou erg jammer zijn... die fader variant lijkt me wel wat.

Origineel geplaatst door GREENSKiN
..een demo exemplaar op een beurs er flink afgeragt uitzag, tegen het einde ervan.

SORRY! :D

lol @ fuse.. bastard ;) door jou kunnen we neits meer :P

hehe..ehmz.. ik had et over de fader :) ik vermoed dat de moeilijkheid in de fader control zit.. maarik gok maar wat in het wild.

Buiten dat heb je altijd mensen met een slechte motoriek en kunnen niet zo netjes er mee omgaan (like some friends of mine)

wat ik me afvraag is hoe het werkt met die 2 midi uitgangen op zo'n controller.
Kan ik - met die draaiknoppen variant - de draaiknoppen over poort 1 en 2 verdelen?
dat zou betekenen dat ik zo'n behringer knoppendoosje aan de beide midi in van mijn MPC hang, en indien juist geconfigureerd, ik met die knoppendoos ALLE apparaten binnen mijn setup aan zou kunnen sturen. Elke knop een andere functie op een ander kanaal en poort bedoel ik dan.
Ik heb behringer gemailed maar geen antwoord gekregen.

-C-

ehmz. .moet toch te doen zijn? tenminste.. ik denk vanuit een emagic unitor 8.. daar kan je veel aan toewijzen. ook via software erg goed..

behringer is laat..tenzij je direct ze mailed.. maar ze hebben de directe mails op voleldige deomeinen staan en mail domeinen enkele..dus er kom niets door :P

in princiepe is 1 midi uitgang ook een trhu (of het switchible is weet ik niet)

ik wil de footcontroller in ieder geval ook gebruiken als demper voor piano.. :) maar et duurt nog wel even..ik schrijf er in ieder geval nog een review over voor mijn site

Back