Behringer B-control

Origineel geplaatst door C738
Een paar dagen geleden heb ik met Behringer Support gemailed over de BCR-2000 m.b.t. de 2 midi outs:

Customer (Robin U.) - 12/07/2004 02.26 PM
Is it possible to assign the rotary encoders of the BCR-2000 to either one of
the outputs of the controller?
Knob:1, midi cc# 74 on midi out 1
Knob:2, midi cc# 23 on midi out 2

I want to be able to control devices on up to 32 midi channels with the BCR. I
haven't bought one yet, so if it ís possible, I'd like to know!

Thanks in advance,

Robin U.

Behringer antwoordde:

Response (Christian Eberlein) - 12/07/2004 02.49 PM
Dear Robin Urff,

it´s possible to assign each cc to your desired encoder but it´s not possible to
assign
this to different MIDI Outs.

We hope that we have been able to help you with this information.

Best regards,

Your BEHRINGER Customer Support Team

het is dus niet mogelijk. Ik zag namelijk mogelijkheden om de 2 out van de BCR in de midi ins van mijn MPC te prikken en zo apparaten op beide midi out bussen van de MPC aan te kunnen sturen.
Helaas. Ik ga geen BCR kopen. :) Maar het blijft een cool product voor weinig geld!

-C-

Wacht ff hoor... Tis dus alleen niet mogelijk om diverse instrumenten aan te sture........... daar gaat dit toch om?

Ik ga morgen m'n BCR-2000 ophalen om mijn G2 engine te complementeren :) jeuh!

Origineel geplaatst door Hazes
Ik ga morgen m'n BCR-2000 ophalen om mijn G2 engine te complementeren :) jeuh!

Zou je eens een bericht willen schrijven hoe dit bevalt? Ben erg nieuwsgierig! Roland Kuit vertelde mij op de meeting dat hij ook met deze combo gaat werken.

Yup, zou ik ook graag lezen, en ik zou bij deze willen vragen, kunnen die BCR's ook sysex doorzenden ? Zou het interessant vinden om mijn Korg EX-8000 mee aan te sturen dan. Dacht dat er iets over sysex in de aankondiging stond, maar heb er verder niks van gezien...

In/na het weekend weet ik er wel iets over te melden denk ik. Zal het dan hier wel posten....:W

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zou je eens een bericht willen schrijven hoe dit bevalt? Ben erg nieuwsgierig! Roland Kuit vertelde mij op de meeting dat hij ook met deze combo gaat werken.

stuurt de G2 ook midi info terug?

Origineel geplaatst door olafmol
stuurt de G2 ook midi info terug?

ot
Ja zeker, lees bijvoorbeeld de review in de SoS van deze maand eens. Je kunt nu midi out data generen met je modules, en deze naar midi out routen, maar ook naar je andere slots, of zelfs het slot waarin je werkt. /ot

Origineel geplaatst door Yawgmoth
ot
Ja zeker, lees bijvoorbeeld de review in de SoS van deze maand eens. Je kunt nu midi out data generen met je modules, en deze naar midi out routen, maar ook naar je andere slots, of zelfs het slot waarin je werkt. /ot

ja las het.......DAAR *baal* ik nog steeds verschrikkelijk van, dat ze het OS van de (micro)modular G1 nooit hebben geupdate naar een versie die ook midi out vanuit modules kan sturen...........zucht........

Origineel geplaatst door Nerve
Yup, zou ik ook graag lezen, en ik zou bij deze willen vragen, kunnen die BCR's ook sysex doorzenden ? Zou het interessant vinden om mijn Korg EX-8000 mee aan te sturen dan. Dacht dat er iets over sysex in de aankondiging stond, maar heb er verder niks van gezien...

Uit de handleiding:

"Met LEARN kunnen nietg alleen CC-, NRPN- en notencommando's worden ontvangen, maar alle soorten midi-data, incl. de korte SysEx-strings."

Dus het kan :)

G2 engine icm BCR2000

G2 engine icm BCR2000

Heb nu een dag mijn bcr2000 controller en ik moet zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben en dat er aan mijn verwachting wordt voldaan. De bcr heeft een aantal modi waarin je hem kunt gebruiken. Er zijn er een aantal die je icm met de pc gebruikt en een aantal waarbij je de bcr als standalone controller gebruikt. Mijn bcr gebruik ik als standalone controller (modus S2). In mijn midi setup is hij als volgt opgenomen: mpc-outB -> bcr-in -> bcr-outA -> modular G2in ->G2 out ->mpc-in2. De controller functioneert als merger voor de data die via de midi-in binnenkomen en de data die hij zelf genereert. Door de midi-out van de G2 terug te koppelen naar de bcr veranderen de waarden van de regelaars (ledkransen) mee als je met de muis rechtstreeks waarden verandert in de editor. Wanneer je een patch laad in de G2 is het wel noodzakelijk om een controller snapshot te sturen (ctrl+m) zodat de bcr automatisch alle knoppen goedzet. Doe je dat niet en ga je vervolgens knoppen draaien, krijg je te maken met verspringende waarden. Ik heb in de bcr vier opvolgende presets gemaakt voor de G2. Elk is precies hetzelfde alleen de midi-kanalen voor de knoppen verschillen. Het is echter ook mogelijk om binnen één preset elke knop op een ander midi-kanaal te laten zenden! De controller heeft 3x8 rotary encoders die één functie hebben. Daarnaast zijn de bovenste 8 encoders ondergebracht in encoder groups waar je er vier van hebt. Dat betekent dat je dus ook nog eens 4x8 controllers hebt die je doormiddel van de encoder group knoppen kunt oproepen! Deze 8 encoders hebben naast een draai- ook nog een vrij toewijsbare drukfunctie. Onder die 8 encoders zitten 16 switches en rechts onderaan op het bedieningsoppervlak vind je er nog eens 4 (bijvoorbeeld voor MMC-functies). In totaal kun je 32 presets maken. Via de controller kun je op de G2 programchanges, bank select en bijvoorbeeld ook variations aansturen.

Ik ben er vooralsnog blij mee! Als ik nog meer te melden heb dan volgt dat ASAP :W

Origineel geplaatst door Nouveau
Wacht ff hoor... Tis dus alleen niet mogelijk om diverse instrumenten aan te sture........... daar gaat dit toch om?

Met de midi thru aansluiting is dat zeker wel mogelijk.

Klinkt goed Hazes!

Ik zit namelijk aan het volgende te denken.. Ik gebruik hier altijd de de RS7000 om te sequencen, en dat gaat best goed qua realtime controlle uiteraard, maar er is een ding waar ik altijd moeite mee heb. Dat is dat je alle knoppen op de interface van de RS7000 maar voor de huidige geselecteerde kan gebruiken. Dus als ik een andere track selecteer dan krijg ik altijd verspringende waarden op die knoppen (omdat de settings van de twee tracks verschillen) want de knoppen hebben geen indicator led oid.
Kan ik de BCR2000 dus op die manier gebruiken? Dus dat bv de onderste rij rotary's naar kanaal 1 sturen en de tweede rij naar kanaal 2 enz?
Als dat kan ga ik er denk ik 1 bestellen.. :D

Origineel geplaatst door Arv
Klinkt goed Hazes!

Ik zit namelijk aan het volgende te denken.. Ik gebruik hier altijd de de RS7000 om te sequencen, en dat gaat best goed qua realtime controlle uiteraard, maar er is een ding waar ik altijd moeite mee heb. Dat is dat je alle knoppen op de interface van de RS7000 maar voor de huidige geselecteerde kan gebruiken. Dus als ik een andere track selecteer dan krijg ik altijd verspringende waarden op die knoppen (omdat de settings van de twee tracks verschillen) want de knoppen hebben geen indicator led oid.
Kan ik de BCR2000 dus op die manier gebruiken? Dus dat bv de onderste rij rotary's naar kanaal 1 sturen en de tweede rij naar kanaal 2 enz?
Als dat kan ga ik er denk ik 1 bestellen.. :D

Je kunt per knop het midikanaal instellen (en dus ook voor een rij knoppen). Als ik op de G2 een patch wissel moet ik wel telkens een controllersnapshot versturen om de knoppen de juiste waarde door te geven (om verspringende waarden te voorkomen). Dit is in mijn geval nodig omdat de G2 alleen met absolute waarden aangestuurd kan worden vanuit de BCR. Sommige apparaten of software ondersteunen ook relatieve waarden. Daarbij heb je dus geen last van verspringende waarden als je van patch wisselt en (nog) geen controllersnapshot hebt verstuurd. De BCR kun je instellen op het versturen van absolute of relatieve waarden (ook nog eens met verschillende resolutie).

voor Hazes

voor Hazes

waar heb je em gekocht; bij mijn dealer is ie nog niet leverbaar!

bij Thomann.de, maar ik geloof dattie bij feedback ook al leverbaar is hoor.,,

Origineel geplaatst door Hazes
bij Thomann.de, maar ik geloof dattie bij feedback ook al leverbaar is hoor.,,

Hey Hazes, ik heb mijne al heel vroeg gepre-ordered.. Ik heb een mailtje gestuurd om t ekijken of die al verzonden was, en dat issie, afgelopen vrijdag. Weet jij ongeveer hoelang de zending duurt ?

oh ja, hoe bewegen de faders mee met de faders in bijv. cubase?

@Gitaarwerk: De mijne was er met een paar dagen, maar heel precies weet ik het niet. Duurde iig niet heel lang. Hoe de faders meebewegen met die in Cubase weet ik niet. Ik heb de bcr en die heeft rotary encoders :). Daarnaast gebruik ik 'm standalone; heb niet eens de moeite genomen om de usb kabel uit te pakken (is in mijn geval ook nergens voor nodig). Misschien dat ik over een tijdje ook nog een bcf erbij koop om Cubase te besturen. Ik wacht daarvoor wel even op ervaringen van anderen ;)

ik hoop dat hij morgen of overmorgen er is..ik laat het jullie gelijk weten :)

ik ben benieuwd of ze met een aparte transport controller uitkomen.

Back