Behringer B-control

Origineel geplaatst door olafmol
hoe gebruik je em in combi met live4 ??????? waar gebruik je bv de rotaries voor, en waar de drukknoppen?

de drukknoppen gebruik je voor het activeren van de parts en het aan en uit zetten van fx.

1 rij rotaries is gekoppeld aan de volume faders.
de rest van alle rotaries is gekoppeld aan fx en vsti's (zoals cutoff , delay feedback, etc....)

de 4 mmc knoppen zijn voor start , stop, en dat soort zaken.

Origineel geplaatst door quifster
de drukknoppen gebruik je voor het activeren van de parts en het aan en uit zetten van fx.

1 rij rotaries is gekoppeld aan de volume faders.
de rest van alle rotaries is gekoppeld aan fx en vsti's (zoals cutoff , delay feedback, etc....)

de 4 mmc knoppen zijn voor start , stop, en dat soort zaken.

okidoki......ding is nog best wel groot ofnie?

ja, hij is behoorlijk groot, zou je niet verwachten als je hem op plaatjes ziet, maar dat is hij wel.

kan een micromodular ook omgaan met relatieve controllers?

kan een micromodular ook omgaan met relatieve controllers?

Nee, maar dat hoeft ook niet. Je kunt de BCR in verschillende modi gebruiken, waaronder ook met absolute controller waarden.

Origineel geplaatst door Hazes
Nee, maar dat hoeft ook niet. Je kunt de BCR in verschillende modi gebruiken, waaronder ook met absolute controller waarden.

en dan de micromodular in soft takeover mode zetten zodat je geen verspringen krijgt neem ik aan?

als de micromodular (heb er al een tijdje geen meer)die heeft -> doen! Je kunt vanuit de editor natuurlijk ook een controller snapshot sturen. De BCR gaat dat automatisch op de goede waarden staan (als je de knoppen goed hebt toegewezen natuurlijk). Dit doe ik ook zo met mij G2 engine icm de BCR. Werkt prima.

hier een plaatje die een beetje een indruk geeft van hoe groot de bcr2000 is.

bcrhand.gif

Ik heb de Fader versie gekocht van de week, via marktplaats. Met aankoopbon. Degene waar ik hem van had gekocht had hem amper een maand. Hij gebruikte hem voor het aansturen van z'n groovebox, maar hij vond het niet handig. Ik wel ! Ik gebruik hem met cubase sx2, en Midiox als sysex dumper. Misschien koop ik er over een tijdje ook nog de BCR erbij.

Ik heb de randen er trouwens afgehaald, en gewoon ingebouwd in mijn mengtafel. Hardstikke fijn !:okdan:

zou het niet mogelijk zijn om 1 zijkant eraf te halen en dan de bcr en de bcf aan elkaar vast te maken?
Ziet er meteen profi uit dan. ;)

Tuurlijk is het mogelijk, maar dan moet je wel een koppelstuk maken. En dan ziet het er weer snel "niet echt" uit. Er zitten namelijk randjes langs het paneel waar de faders zitten.

Vet Vet Vet

Vet Vet Vet

dit is zeker goed geprijst en ook handig voor mensen die een nord lead 3 niks vinden(het geluid dan)
maar dan hoef niet hele dure synth te kopen om toch aan dat soort knoppen te komen
dus goed alternatief en hij is goed voor bijna alle software synth

bij mij komt dit er ook wel in mijn gear list :)

Havelock

ik heb een vraagje over de Fader versie.

Je kan de rotarie knoppen boven configuren als knoppen van een mixer-kanaal, bijv: high, mid, low, aux1 2 3 enz.

Kan je dan ook met de knoppen boven de faders het kanaal selecteren waarop die geconfigureerdre rotaries werken?

Origineel geplaatst door Techz2k4
ik heb een vraagje over de Fader versie.

Je kan de rotarie knoppen boven configuren als knoppen van een mixer-kanaal, bijv: high, mid, low, aux1 2 3 enz.

Kan je dan ook met de knoppen boven de faders het kanaal selecteren waarop die geconfigureerdre rotaries werken?

ja, zo werkt het inderdaad. plus dat je de kanalen kan muten.

dus onderste rij is select
bovenste rij is mute

hmmm,klinkt allemaal goed,hoe zit het met templates voor cubase vst32 5.1???

waarom wordt er bij de specs van dit ding aangegeven dat ie 24 knoppen heeft terwijl d'r toch duidelijk 32 te zien zijn?

tellen ?

tellen ?

Als goed telt geef ik je helemaal gelijk
Ik denk zelf dat het een tik(reken) foutje is
Ik wist niet dat duisters ook zo dom waren net als belgen :D

Havelock

Omdat de bovenste 8 speciale push encoders zijn met 4 virtuele groepen. Die kun je dus ook nog eens indrukken als knop, met die groepen daarbij heb je dus eigenlijk 24 extra endless rotary encoders en 24 extra knoppen, bovenop de 24 die daaronder zitten.

spellen ?

spellen ?

Origineel geplaatst door Havelock
Als goed telt geef ik je helemaal gelijk
Ik denk zelf dat het een tik(reken) foutje is
Ik wist niet dat duisters ook zo dom waren net als belgen :D

Havelock

Wie? ;)

tellen ?

tellen ?

niet ik :D

want ik kom uit Nederland