Behringer B-control

Ik heb eergisteren een bcf2000 aangeschaft na lang rondegekeken te hebben op het net en reviews gelezen te hebben.
Ik heb m ff bekeken in de winkel en m meteen mee naar huis genomen. Jeetje zeg, wat een relaxed ding is dit!
Ik ben nooit zo gecharmeerd van behringer geweest, maar dit verandert mn kijk op deze naam best wel!
De bcf is robuust gebouwd ondanks dat het kunststof is en doet precies wat ie moet doen. De motorfaders voelen en glijden best wel soepel, zelfs lekkerder dan dat ik bijv. weleens met bijv. een roland tafeltje heb ervaren. En het is ook mooi dat ze 100 mm zijn. Ze zoemen zachtjes wanneer ze in actie zijn maar erg storend is het niet. Verder is ie heel makkelijk in te stellen vind ik, helemaal niks op aan te merken. Het editen heb je zo door en je kan hem echt alles laten doen! Zoals al eerder gezegd heeft ie geen gedetailleerde display enzo, maar dat moet je ook maar net willen. Voor mij hoeft het niet perse. Ik bedoel, als je een beetje een goed geheugen hebt... Ook de rotary knoppies glijden lekker vloeiend in het rond en die led kransen eromheen maken het net wat overzichtelijker,en stiekem ook wel een beetje stoerder. 8) Ook het algehele uiterlijk vind ik best wel mooi. Simpel, maar toch strak en mooi. Met Cubase SX doet ie ut tot nu toe uitstekend, ik heb alleen nog maar ff snel de template van behringer gebruikt en nog weinig verder zelf geprogrammeerd, ben er nog niet aan toegekomen maar so far so good.
Ik heb m wel al ff snel helemaal naar mn eigen hand gezet in combinatie met traktor. Man, wat is dat leuk! Mixen via de pc wordt in een keer een stuk plezieriger! Vinyl is nog altijd het mooist natuurlijk maar dit is ook zekerz niet verkeerd, het is zelfs verslavend. Kortom, mn complimenten voor behringer.
Ik zit er over te denken om misschien nog een tweede aan te schaffen zodat ik direct fysiek 16 kanalen tot mn beschikking heb met het muziek maken.
Verder vraag me eigenlijk ook wel af of ze misschien nog meer leuke plannen hebben in deze richting, computer desktop applicaties enzo. We zullen zien.
Ow ja, je ziet trouwens (ook aan het begin van dit topic) veel plaatjes van de bcX producten waarbij het totale middenvlak een lichtgrijze kleur heeft. De uiteindelijke versie zoals ze nu zijn vind ik veel mooier (donkergrijs). Ze hebben zich zeker op het laatste moment bedacht en zoiets gedacht als: "Scheize, Uli, das dunkelgreiB ist ganz toll oder!?" Hehe

Ik ga maar weer eens ff verder spelen hier, mzzl!

Laatst gewijzigd:
goed nieuws :{

de officiele editor van behringer laat voorlopig nog wel even op zich wachten. Inmiddels is er voor de bcr2000 een niet officiele editor beschikbaar. Deze voldoet prima (afgezien van de userinterface).

je kan hem via deze pagina downloaden:
http://bebop.audioshot.net/bcr-bcf.html

functioneel is het een fijn stukje software wat je veel tijd kan schelen tijdens het programmeren van je bcr. Belangrijker is dat je via deze software nu ook je store , edit, learn en exit knoppen kan programmeren.

dit kon voorheen ook al, maar dat moest middels sysex codes. Nu kan het dus simpel via een programmaatje.

Hey....geinig spul!

Zit er gewoon over te denken om de bcr tegelijk aan te schaffen met de G2 Engine die ik nog wil kopen in de nabije toekomst. Dan heb je meteen een dedictaed controller voor het beestje!

Ik heb de Behringer rotary controller kort gehad. Ik vond het een onding. Absoluut geen toevoeging, bovendien heb ik een E-Mu PK6. Daar zit ook een controller waarmee je midi-signalen uit kunt sturen.=)

Origineel geplaatst door Acidfever
Hey....geinig spul!

Zit er gewoon over te denken om de bcr tegelijk aan te schaffen met de G2 Engine die ik nog wil kopen in de nabije toekomst. Dan heb je meteen een dedictaed controller voor het beestje!

Dat heb ik dus ook gedaan en ik ben daar zeer tevreden mee. Werkt gewoon goed.

Origineel geplaatst door quifster
goed nieuws :{

de officiele editor van behringer laat voorlopig nog wel even op zich wachten. Inmiddels is er voor de bcr2000 een niet officiele editor beschikbaar. Deze voldoet prima (afgezien van de userinterface).

je kan hem via deze pagina downloaden:
http://bebop.audioshot.net/bcr-bcf.html

De editor ondersteund nu ook de BCF2000 !

>> www.bcontrol.tk the unofficial b-control forum <<

Ik zit zelf ook erg te twijvelen om een BCR-2000 aan te schaffen... hoewel ik op het moment m'n setup wat meer de hardware kant op aan het sturen ben, gebruik ik toch nog aardig wat synths, en de mogelijkheid om gewoon elke synth zo makkelijk te kunnen besturen met 1 apparaatje bevalt me wel. :)

Origineel geplaatst door Nemco
Ik zit zelf ook erg te twijvelen om een BCR-2000 aan te schaffen... hoewel ik op het moment m'n setup wat meer de hardware kant op aan het sturen ben, gebruik ik toch nog aardig wat synths, en de mogelijkheid om gewoon elke synth zo makkelijk te kunnen besturen met 1 apparaatje bevalt me wel. :)

Ik vind een extra midicontroller ook absoluut de moeite voor hardwaresynths waar je alles met midi CC's aan kan
sturen. En zeker voor synths warbij dezelfde draaiknoppen meerdere functies gebruikt worden.Ik denk de ik me
met kerst maar zo'n BCR-2000 cadeau laat geven. :)

Hmm... ik bedoelde trouwens softsynths, maar ik kan m'n bericht al niet meer editen. Hoe dan ook... het is inderdaad ook handig voor sommige hardware synths ja :)

He Hazes,

Ik heb ook een G2 engine, en ben geinteresseerd in een BCR2000. Je had het ergens in een post over het zenden van een controller snapshot (ctrl-m) vanuit de editor. Uit de handleiding begrijp ik dat je die ook vanuit de BCR kan opvragen (edit en learn gelijktijdig induwen geloof ik) door een sysex 'data request' te sturen. Weet jij of dat ook werkt? Zou je dat eens willen proberen? Ik zou dat namelijk een groot voordeel vinden, dan kun je voor live gebruik ook zonder computer+editor de BCR gebruiken.

Hey,

beetje naast de kwestie, sorry daarvoor, maar gezien het hier over de G2 engine blijft gaan de volgende vraag: hoe selecteer je patches als ie niet aan een PC hangt ? Ik veronderstel gewoon door program changes door te sturen met je controller, maar gezien er niks van display is lijkt me het een beetje moeilijk werken, niet :confused: Op de eerste modular had je tenminste het schermpje dat deze info weergaf (en natuurlijk ook op de fulllblown G2).

Thanx!

Tja, je kunt op de engine idd niet zien welke patch of performance er actief is. Tot nu toe bij mij nog geen groot probleem, want met je midicontroller kun je gewoon de juiste prog change zenden, zodat hij goed staat. Een display-tje met patch up/down knoppen had ik ook beter gevonden boven de huidige non-interface, maar Clavia heeft wel een heel duidelijke keuze gemaakt zo.

waarschijnlijk weet nog niet iedereen het, maar de originele behringer editor voor de bcr2000 en bcf2000 is al een paar dagen te downloaden vanaf de behringer website.

Werkt als een trein.

En voor de mensen met een bcr2000 die echt heel veel tijd over hebben hier een filmpje met wat je ook kan doen met een bcr2000 8o)
http://www.trippler.net/files/mov/bcrevo.mov

Laatst gewijzigd:
Kan de BCx-2000 wel op verschillende MIDI kanalen output geven? Dat antwoord van de Behringer helpdesk vond ik een beetje onduidelijk daar over.

Origineel geplaatst door bikkel
Kan de BCx-2000 wel op verschillende MIDI kanalen output geven? Dat antwoord van de Behringer helpdesk vond ik een beetje onduidelijk daar over.

Ja, je kunt per knop instellen over welk midi kanaal hij data moet versturen.

Origineel geplaatst door bikkel
Jammer dat de kerstbonus nogal tegen viel dit jaar......
Er stond hier deze week een BCR voor 150 te koop. Misschien zou je daar eens een bod op kunnen doen. Trouwens nu al een kerstbonus gehad? Ben je er iig wel vroeg bij...

Ja klopt ik heb er verder geen problemen mee hoor :D

Ik moet nog een nieuw moederbord, geheugen, processor en voeding kopen, en dan heb ik nog 100 euro over voor een MIDI interface. Was het een eurootje of 200 meer geweest, dan had ik nog een BCR kunnen kopen, maar ik werkte er nog niet een vol jaar dus het was ff spannend hoeveel ik ging krijgen.

Back