Behringer B-control

Is het mogelijk om je masterkeyboard te routen via de BCR en dit dan weer te koppelen via USB aan je PC? Dit lukt mij namelijk niet. En die fucking fruity loops laat maar één soort controller toe.

Alvast bedankt. Al die standen u-1 t/m ..... al geprobeerd.

Origineel geplaatst door nomore
ALLEEN, wat ik me nou afvraag, werkt dit nou alleen met vsti's (met sx2.2) die ook midi-out sturen?

Waarom zou dat zo moeten zijn?

Origineel geplaatst door Hazes
Waarom zou dat zo moeten zijn?

even nog een antwoord. Ik heb inmiddels een BCR en zit nog te klooien met de midi-learn. Hiervoor is het uitsturen (zoals met pro53 nou weer wel handig.).

Hoe kan ik DAN het makkelijkst knoppies toewijzen. (moet ik bijv. een midi controller device aanmaken en daar mappen?).

HELLUP!!

HELLUP!!

Zie ook deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=44613

Het volgende probleem. Ik heb dus die behringer BCR2000, ik gebruik FL Studio. Mijn masterklavier gaat in de Begringer via midi in. Ik heb de behringer via USB aangesloten op mijn PC. Tot zover geen probleem. Maar dan. Ik selecteer USB als zijnde mijn midipoort. De behringer werkt perfect maar mijn (gemerged) masterklavier dus niet. Ik denk persoonlijk dat dit probleem in de behringer zit want als ik hem rout via de midi out naar fruity heb ik geen probleem met deze routing.

Ik wil hem via USB. Kan iemand mij helpen??

Ook die BCR edit werkt niet optimaal. Ik heb een snelle PC. Is dat het probleem??

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door quifster
... de led kranzen bewegen mee met de vu meters in cubase ...

Hier heb ik een vraagje over.
Klopt het dat als je een ledkrans als meter gebruikt je de encoder ervan niet meer kan gebruiken?

Origineel geplaatst door Flesje
Hier heb ik een vraagje over.
Klopt het dat als je een ledkrans als meter gebruikt je de encoder ervan niet meer kan gebruiken?

klopt, aangezien de meter functie geen settings value heeft. Ik zelf gebruik groep 1 van de bovenste encoders voor de meter functie. de overige drie groepen heb ik functionaliteit aan toegevoegd.

Thanx.
Dan blijf ik wel op m'n PC scherm kijken om meters af te lezen.

En inderdaad, de B-controllers zijn geweldig! :halleluja :okdan: :D

Ik heb zelf ook een BCR gekocht, maar ik krijg m'n drivers niet fatsoenlijk geinstalleerd. De standaard-driver van Windows ondersteunt niet dat meerdere programma's van de BCR gebruik maken, en dat is wel m'n bedoeling. Maar de update van de Behringer site zorgt ervoor dat helemaal geen enkel programma de MIDI-kanalen nog ziet. Wie weet er raad?

Origineel geplaatst door Wilbert
Ik heb zelf ook een BCR gekocht, maar ik krijg m'n drivers niet fatsoenlijk geinstalleerd. De standaard-driver van Windows ondersteunt niet dat meerdere programma's van de BCR gebruik maken, en dat is wel m'n bedoeling. Maar de update van de Behringer site zorgt ervoor dat helemaal geen enkel programma de MIDI-kanalen nog ziet. Wie weet er raad?

Zelfde probleem hier. Heb er al over gemailed naar Behringer, kreeg een usb driver v1.1.1.1 toegezonden, ipv de 1.1.1.0 die ik al gebruikte. Maar geen verbetering. Ik heb iig firmware 1.07. Ik heb echt geen flauw idee, de ene keer wordt alles wel netjes herkend, de andere keer niet..... :S

Check de nieuwe (onofficiele) 1.08 beta driver eens, hielp bij mij geweldig. Multi-program support weet ik niet (niet geprobeerd), maar in USB mode in ieder geval wel goede midi-in, terwijl ik met de drivers op de behringer site ook niets mijn computer in kreeg. Ik kreeg de driver van Roonan (SNEL) :okdan: , en wil hem graag verder sturen (kan even duren voor ik weer thuis achter de pc zit); stuur maar een pbtje.

die 1.08 driver, daar bedoel je waarschijnlijk de firmware mee. Met die firmware is niks mis. De windows-driver spoort alleen niet. Momenteel heb ik mn BCR via de midipoorten van mn ua-25 aangesloten. Slaat nergens op, maar t doet t wel. Maar wat zouden de verbeteringen van die 1.1.1.1 moeten zijn?

Check. Idd, firmware ipv midi driver. Maar met de firmware was bij mijn setup alles mis!! Met de oudere firmware kreeg ik geen bitje midi via de BCR in mijn computer over de USB, met de nieuwe firmware alles. Scheelt nogal als je de midi in/uits als midi interface op je computer wilt gebruiken, zoals ik.

waar had je die nieuwe firmware vandaan?
Wat had je daarvoor voor firmware-versie?
welke driver gebruik je?
ondersteunt die dat meerdere applicaties je driver openen?

heren,

ik heb ook net de bcr2000 gehaald, maar krijg em niet aan de praat onder fl. Enehh dat ligt vast aan mij, heb echt geeen id wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen?

Wat me tot nu aan toe wel is gelukt, er gaat een oranje ledje branden in fl als ik een rotary aanraak....

ik ben al verder. ik kan in FL assign 2 controller kiezen. En dan werkt 1 knopje. Wil ik nog 1 doen, is de vorige weer weg... Anderom wil btw niet bij mij. Als ik " learn"" gebruik en ik draai aan me vst, ontvangt de behringer niets..

Origineel geplaatst door vos_paul
Check de nieuwe (onofficiele) 1.08 beta driver eens, hielp bij mij geweldig. Multi-program support weet ik niet (niet geprobeerd), maar in USB mode in ieder geval wel goede midi-in, terwijl ik met de drivers op de behringer site ook niets mijn computer in kreeg. Ik kreeg de driver van Roonan (SNEL) :okdan: , en wil hem graag verder sturen (kan even duren voor ik weer thuis achter de pc zit); stuur maar een pbtje.

PB gestuurd :D

Met firmware 1.08 ben ik echt ineens van ALLE problemen verlost die ik met m`n BCR-2000 had. Aanrader!
:halleluja
Tnx 2 paul :okdan:

Back