Behringer B-control

Origineel geplaatst door mimic-k
en waar halen we die vandaan ? :)

pb je mail adres maar. dan mail ik `m

Mooi dat het bij jou ook werkt, Phony :biertje: . Bij mij waren ook opeens alle problemen weg. Ik zag trouwens net dat Behringer een nieuwe update op de site heeft staan: versie 1.10 (moest wel even refreshen omdat mijn browser nog altijd de oude (chache) pagina liet zien). Ik heb hem niet geprobeerd (heb het ook niet per se nodig), maar deze doet het vast net zo goed als 1.08 en scheelt veel pb's als je hem bij Behringer haalt.

Ooow, nou, dat is volgens mij dan ook pas sinds vandaag dat ze die erop hebben....... Maar wel leuk om te zien dat er ook wat aan gedaan wordt. Want die karige mailtjes die je terugkrijgt nadat je zelf eerst heel gedetailleerd een heel A4 tje zit te typen werkt ook niet echt bevredigend.. :bekdicht: :dubbel:

Ik zag het ook pas vanochtend na een mailtje op de Nord Modular maillijst; het is idd nog erg vers.

Hoi hoi,

Wie kan mij helpen?
Ben aardig aan het lezen en proberen geweest kom er nog steeds niet uit.

Met Windows XP, Reason 3.0 en de BCR2000.

Met de midi IN & OUT aangesloten (geen usb aangesloten)

voorbeeld:

Met de knoppen van de bcr2000 wil een nummertje in reason bedienen.
Ik probeer met de learn functie zelf me knoppen te bepalen.

Heb in preferences de bcr2000 gedetecteerd en is dan ook aangevinkt(use with reason)

vervolgens:
-Learn from control surface input
-Control surface activity>>> vervolgens begin ik aan een knop van de bcr te draaien, nu zou er een groene balk moeten uitslaan.
Dat ik me knop van de bcr heb toegewezen aan 1tje van reason.

Dit wil maar met geen mogelijkheid lukken. hij geeft geen signaal.

dit volgende heb ik ook al geprobeerd.

getting connected (ii) – MIDI

For operating systems where USB is not supported, or any OS other than Windows®
2000/XP or Mac® OS-X, you will need to use the MIDI connections. Ensure that your
existing MIDI interface is installed and recognised by your host software.
BCR2000 port configuration: select one of the “stand-alone” modes for the BCR2000
Check this in the global menu. Press “EDIT” and then “STORE” keys together, the
display will read [EG] (edit global). Use the “TYPE” encoder to select the port status
(mode) – for best results select mode S-4. Exit the global menu and call up a preset.
Note : after setting the BCR2000 port configuration you must exit the global menu.

Ook met de verschillende drivers die op te halen zijn van BEHRINGER krijg ik niks voorelkaar.

Het vreemde vind ik met reason 2.5 werkte dit allemaal zomaar. (beetje anders)

Reason onthoud elke keer zelf de de presets!!!! de bcr2000 niet!!!

Wie kan me precies uitleggen hoe ik verder moet handelen????

Ik zou MIDI-ox installeren en alle SysEx data uit het signaal filteren. Dan zou Reason niet in staat moeten zijn je BCR te "kapen".

Ik heb het even zelf getest, maar dit werkt niet. Ik zou als ik jou was Cubase gebruiken om Reason aan te sturen. In Cubase kun je dan je tracks arrangen, met de geluiden van Reason. Dit werkt via een protocol genaamd ReWire. Ik werk zelf met ReWire (en MidiOx) met Live. Reason laat zich prima op afstand besturen.

Bc edit

Bc edit

Mensen,

Ik vraag me af of er hier iemand gebruik maakt van de editor die je op de site Behringer kan downloaden.
Bij mij doet ie niet wat ie moet doen nl.
Het programma ziet de BCF wel als ik op scan druk, en dan kan ik een preset naar de editor laden en hem daar 'verbouwen'. Tot zover geen probleem. Maar wil ik die 'verbouwde' preset vervolgens inladen in de BCF preset-lijst, dan lukt dat gewoon niet... :confused: Vanalles geprobeerd, zonder succes.

Zou er iemand die het wel lukt hiermee om te gaan eens stap voor stap uit kunnen leggen hoe die dat doet?

Ik heb nu dus het probleem dat ik een preset een beetje wil aanpassen waarvan de store/edit/learn/exit buttons ook als controller in gebruik zijn! VETTE PECH!

please help. :)

Ik probeer de drivers van de bcr2000 te installeren,
maar het lukt niet.
heb het op de volgende manier gedaan,
wie weet wat ik verkeerd doe?
en wat ik moet doen om het wel voorelkaar te krijgen?

FREE preset-editor/library program for BCF2000 & BCR2000 and nearly all operating systems
- requires prior installation of free JAVA® Tool (Java 2 Runtime Environment JRE)

1.java 2 er op installeren

- prior installation of BCF/BCR firmware update to version 1.07 recommended!

2.firmware openen (BCUPDATE)

1. Upgrade procedure :
1.1 If you are using Win XP or Win2000 - first install the BEHRINGER BCx2000 driver.
1.2 Download the relevant sys-ex file from our website.
1.3 Save and extract the sys-ex file to a "known" destination.
1.4 Connect B-Controller to computer (via MIDI or USB).
1.5 Select the correct port for the data transfer.
1.6 Select the most suitable operating mode in the BCx2000.
U-1 for update via USB
S-4 for update via MIDI (recommended – see 2.2 below)

3. Selectmode Edit+Sore EG(editglobal) op type Type S4

1.7 Open MIDI utility or sequencer software and check that the correct MIDI ports are selected in the
software.

4.reason openen; bij preferences de geluidkaart instellen <M-Audio Audiophile 2496> op Asio M-audio Delta

1.8 Confirm communication between computer and B-Controller via the selected port.

5.de bcr is ingesteld op selectmode type 4 en in reason is de bcr2000 gedetecteerd.

1.9 Start the data tranfer - "send sys-ex file".

in de BCUPDATE (die nog geopend staat) Behinger B-Control Update Utility
komt het volgende te staan......................

Welcome to the BC-Update Utility
Please select a file to upload.
Checking file: C:\TEMP\ff\bcr2000_107\bcr2000_1-07.syx
BCR2000 update file selected.
Checking MidiPorts...MIDIINOPEN -> 0x0008 unknownMIDIOUTOPEN -> 0x0001 unknown
No Suitable device found!
Please choose another file using the OPEN button or connect an appropriate device and press the RESCAN button.

wat gaat hiet mis??

Uli for president!! If you can make it, uli can fake it 8o)

Origineel geplaatst door aanilles
Ik probeer de drivers van de bcr2000 te installeren,
maar het lukt niet.
heb het op de volgende manier gedaan,
wie weet wat ik verkeerd doe?
en wat ik moet doen om het wel voorelkaar te krijgen?

FREE preset-editor/library program for BCF2000 & BCR2000 and nearly all operating systems
- requires prior installation of free JAVA® Tool (Java 2 Runtime Environment JRE)

1.java 2 er op installeren

- prior installation of BCF/BCR firmware update to version 1.07 recommended!

2.firmware openen (BCUPDATE)

1. Upgrade procedure :
1.1 If you are using Win XP or Win2000 - first install the BEHRINGER BCx2000 driver.
1.2 Download the relevant sys-ex file from our website.
1.3 Save and extract the sys-ex file to a "known" destination.
1.4 Connect B-Controller to computer (via MIDI or USB).
1.5 Select the correct port for the data transfer.
1.6 Select the most suitable operating mode in the BCx2000.
U-1 for update via USB
S-4 for update via MIDI (recommended – see 2.2 below)

3. Selectmode Edit+Sore EG(editglobal) op type Type S4

1.7 Open MIDI utility or sequencer software and check that the correct MIDI ports are selected in the
software.

4.reason openen; bij preferences de geluidkaart instellen <M-Audio Audiophile 2496> op Asio M-audio Delta

1.8 Confirm communication between computer and B-Controller via the selected port.

5.de bcr is ingesteld op selectmode type 4 en in reason is de bcr2000 gedetecteerd.

1.9 Start the data tranfer - "send sys-ex file".

in de BCUPDATE (die nog geopend staat) Behinger B-Control Update Utility
komt het volgende te staan......................

Welcome to the BC-Update Utility
Please select a file to upload.
Checking file: C:\TEMP\ff\bcr2000_107\bcr2000_1-07.syx
BCR2000 update file selected.
Checking MidiPorts...MIDIINOPEN -> 0x0008 unknownMIDIOUTOPEN -> 0x0001 unknown
No Suitable device found!
Please choose another file using the OPEN button or connect an appropriate device and press the RESCAN button.

wat gaat hiet mis??

Je wil de driver instaleren, maar alle punten die je noemt gaan of over het BC-edit programma, (waar je java voor nodig hebt) of het gaat over het updaten van de firmware. Heeft beide niets met de driver van de BCR zelf te maken.

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. ;)

Origineel geplaatst door Flesje
Je wil de driver instaleren, maar alle punten die je noemt gaan of over het BC-edit programma, (waar je java voor nodig hebt) of het gaat over het updaten van de firmware. Heeft beide niets met de driver van de BCR zelf te maken.

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. ;)

idd heeft er niks mee te maken.

Wat ik in het hoofd had krijg ik op geen enkele manier voorelkaar.(misschien wel met cubase)

Nu dacht ik eens te proberen Reason 3.0 en de BCR2000 alleen via de usb.

Iemand hier ervaring mee; (ALLEEN MET USB)

Van de bcr op Edit Global, U1 (usb modus)

In Reason 3.0 bij options
>>surface Locking
(firmware V1.07)

Lock to device: Hardware interface????
Bus Select A>> ???Delta AP Midi (M-Audio Audiophile 2496)
Channel:???midi interface

Mijn bedoeling is dan de knoppen van reason bedient kunnen worden door de bcr.Dus niet van uit de bcr zelf (via presets)
Maar dat ik in een willekeurig nummer van reason de knoppen toezeg naar de bcr.Dus bij saven van nummer dat reason de knoppen onthoud en niet de bcr.

is dit mogelijk???en dan wel via de usb??

Origineel geplaatst door aanilles
idd heeft er niks mee te maken.

Wat ik in het hoofd had krijg ik op geen enkele manier voorelkaar.(misschien wel met cubase)

Nu dacht ik eens te proberen Reason 3.0 en de BCR2000 alleen via de usb.

Iemand hier ervaring mee; (ALLEEN MET USB)

Van de bcr op Edit Global, U1 (usb modus)

In Reason 3.0 bij options
>>surface Locking
(firmware V1.07)

Lock to device: Hardware interface????
Bus Select A>> ???Delta AP Midi (M-Audio Audiophile 2496)
Channel:???midi interface

Mijn bedoeling is dan de knoppen van reason bedient kunnen worden door de bcr.Dus niet van uit de bcr zelf (via presets)
Maar dat ik in een willekeurig nummer van reason de knoppen toezeg naar de bcr.Dus bij saven van nummer dat reason de knoppen onthoud en niet de bcr.

is dit mogelijk???en dan wel via de usb??
Wat je nu zegt is prima mogelijk volgens mij. Maar is dit precies wat je bedoelt? Eerder had je het erover dat de learn-knop het niet deed. Die zal het ook niet doen op de manier die je nu omschrijft. Alle veranderingen voer je namelijk in Reason door en niet op de BCR. Als je wilt wil ik wel eens kijken of ik het aan de praat krijg zoals je zelf voorstelt, maar dit moet te doen zijn.

BCR op "use with Reason" en dan "Remote Override Mapping" aanzetten, je zou nu zelf de knoppen moeten kunnen toewijzen in Reason. Ik wil er wel een keer naar kijken als je het echt niet voor elkaar krijgt.

Origineel geplaatst door Flesje
Als ik een preset wil saven, krijg ik een 'time out' error...blabla... :stupid :stupid :stupid

die foutmelding krijg ik ook. heb behringer al een mailtje gestuurd. Dit is zeker de melding he:

Code:
Timeout Error
while sending:
"$revR1" 
We are currently working on:
"$revR1"

hoop gauw bericht te krijgen. mijn usb driver is 1.1.1.1, de laatste , net als de firmware, 1.10.
Bij de vorige driver en firmwareversie was t probleem er ook al.

Misschien een klein beetje offtopic maar ik ben van plan om een BCR 2000 te kopen en nou zag ik hem bij Music Store Koeln staan voor 125 euro. Dat scheelt toch weer bijna 75 euro met Feedback. Alleen heb ik daar nog nooit wat besteld... Zit er bij die shop nog ergens een addertje onder het gras?

Origineel geplaatst door Ross
die foutmelding krijg ik ook. heb behringer al een mailtje gestuurd. Dit is zeker de melding he:

Code:
Timeout Error
while sending:
"$revR1" 
We are currently working on:
"$revR1"

hoop gauw bericht te krijgen. mijn usb driver is 1.1.1.1, de laatste , net als de firmware, 1.10.
Bij de vorige driver en firmwareversie was t probleem er ook al.

klopt, die melding is het inderdaad.
Maar het probleem dat ik op de BCF zelf ook niet kon editten is inmiddels opgelost. Als je de knop 'auto' aanvinkt in de editor, en dan 'function' aan of uit zet, neemt de BCF die instelling wel over zonder vast te lopen.
Maar het blijft een raar iets met dat progje. Houd ons op de hoogte als je van Behringer iets terug te horen krijgt!

:peukie:

Welke firmwareversie hebben jullie nu? De update-utility werkt pas fatsoenlijk met firmware versie 1.07. Die moet je eigenlijk laten installeren waar je je BCR gekocht hebt.

Back