Alesis Micron

Uitlevering Micron wordt op zijn vroegst tweede week september...

! ! ! ! GEZOCHT : IN GOEDE STAAT VERKERENDE ALESIS ION ! ! ! !

Iwe zei hier ook alweer dat de marketing afdeling van Alesis zo goed was?

Origineel geplaatst door D-mike-E
Niet helemaal een goed vergelijk. De K-Station is namelijk een gestripte versie (ook qua mogelijkheden) van de KS serie.

Wat een crap. De k-station was er eerder, de KS is een doorontwikkelde k-station.

Om aan alle discussies een einde te maken: ik ben nu bezig met sound design voor de Alesis Micron, dus dat hij in juni/juli leverbaar zou zijn is stierenpoep. Augustus/september lijkt mij waarschijnlijker.
Mijn Micron heeft twee audio outputs...

Origineel geplaatst door Pim
iik ben nu bezig met sound design voor de Alesis Micron

Scheelt dat zoveel met de Ion dan dat er een nieuwe set presets nodig is? Of is het meer een kwestie van je Ion-patches upgraden?

oe... dat is interessant, zeg Pim... waar programmeer je de sounds mee?
met een pc editor? Kan (en mag en wil enzo) je daar meer over vertellen?

Origineel geplaatst door virkaz
Wat een crap. De k-station was er eerder, de KS is een doorontwikkelde k-station.

Oh sorry meneer!! Ik wist niet dat de volgorde van uitkomen ook al verschil maakt qua functionaliteit.

Vergeef mij...

Ik zou er best wel heel graag een willen hebben, alleen vind ik 't niet zo leuk dat er (volgens Alesis) niet alles alleen met het frontpaneel te doen is. Ik bedoel, ik wil gerust tientallen menu's doorstruinen (zoals op de Micro Q) maar als het net zo iets als bij de AN200 (waarbij je gewoon een aantal frontpaneelmogelijkheden domweg gestript hebt; de rest mag je met een editor doen) - dan liever de grote broer. Nou is dat van de AN200 gelukkig niet zo'n probleem meer; de editor die ik er nu voor heb is stukken beter dan het ronduit waardeloze geval dat je met XG-software moest inladen, maar je krijgt toch een soort trauma ;).

Aangezien 't me toch niet aan temposync reverb/delay ontbreekt (lekker in de mixer :) ) is de ION misschien toch weer wat aantrekkelijker, maar ja.. geld, ruimte...

Origineel geplaatst door Yoozer
...alleen vind ik 't niet zo leuk dat er (volgens Alesis) niet alles alleen met het frontpaneel te doen is.

Nou... ik ben nog bij alle parameters geweest. Ik kan het mis hebben, dus stuur Volkert van der G niet op me af, maar ik denk dat Alesis zich hier vergist.

Ik zal het eens vragen.

Origineel geplaatst door Pim
Nou... ik ben nog bij alle parameters geweest. Ik kan het mis hebben, dus stuur Volkert van der G niet op me af, maar ik denk dat Alesis zich hier vergist.

Ik zal het eens vragen.

Ik denk dat ze bedoelen dat je niet alle (lees: meeste) controllers meteen onder de vingers hebt zoals bij de Ion.

Je moet het doen met een paar knoppen en verder veel menuutjes...

Pim!

Heeft de Micron dan een extra DSP oid? Of komt er ook een reverb en/of echo voor de ION in een nieuwe OS update?

Pim!

Heeft de Micron dan een extra DSP oid? Of komt er ook een reverb en/of echo voor de ION in een nieuwe OS update?

Ik heb hem niet opengeschroefd, maar ik denk dat er een Ineko processor in zit. (of iets dergelijks)
Over updates voor Ion weet ik niets. Ben maar een eenvoudige soundesigner.

Pim!

De eerste pagina van deze thread.

4) The Micron has a dedicated Reverb chip, and the Ion doesn't. This
is simply to address the request from end-users like yourselves. The
Ion will not be able to support the new Reverb programs.

Lezen? ;)

Ik vroeg ook nog iets anders....
Maaruh, jammer dat Alesis zo weinig los laat over eventuele ION os upgrades

Ik vroeg ook nog iets anders....
Maaruh, jammer dat Alesis zo weinig los laat over eventuele ION os upgrades

Hoezo? Er staat dat er een dedicated reverb chip in zit én dat de Micron programma's compatible zijn met de Ion... op de reverb na omdat hij daarvoor die chip niet heeft.

Sorry, maar met een OS update kan Alesis een Ion niet opeens van die chip voorzien. :eureka:

Blijkbaar vindt Alesis het dan trouwens achteraf ook een inschattingsfout dat de Ion geen reverb en delay heeft. Ik bedoel: ik kan me niet voorstellen dat die chip niet in de behuizing van de Ion past en qua DSP zal het ook wel niets uitmaken (of de Micron heeft daarin echte verschillen met de Ion), dus blijkbaar heeft Alesis genoeg gezeuer gehad om te concluderen dat een kleine Microverb (of zo) in de Micron een grote pré is.

Oh, dat staat er ook trouwens:
4) (...)This is simply to address the request from end-users like yourselves.
Dit is voor de Ion-isten wel interessant trouwens:
2) (...) Eventually, we plan to integrate the features back into the Ion.
Maar goed, het zal nog wel even duren voordat dat zo ver is. De prioriteit ligt voor Alesis natuurlijk bij de release van de Micron.

Zo'n ramp is het toch niet als er geen galm in een synthesizer zit? Ik heb diverse vintage synths, en die hebben ook geen galm. Een goed geluid is belangrijker dan allerlei mogelijkheden.

Trouwens, wat kost een los galmpje nou tegenwoordig?

Back