Alesis Micron

lijkt mij ook interessant, nou, vertel op Pim, jij moet dat weten :-)
werkt het een beetje makkelijk? (en kan alles on the fly?)

Bij de Duitsers is -ie op voorraad inmiddels.

Music Store Koeln € 469 (incl 16%)
Thomann € 511 (incl .19%)

Tja, en wanneer zullen deze prijzen dan weer gaan zakken...? *D

hmmm,Pim weigert langer elke vorm van communicatie in dit draadje.... <KICK> ff omhoog trappen die boel... :D

Origineel geplaatst door conso
Bij de Duitsers is -ie op voorraad inmiddels.

Music Store Koeln € 469 (incl 16%)
Thomann € 511 (incl .19%)

Tja, en wanneer zullen deze prijzen dan weer gaan zakken...? *D

hmm. aangezien ik, zonder 'em te testdriven en amper gehoord heb al eigenlijk overtuigd ben dat ik het ECHT ASAP wil hebben vraag ik me af of het gezien de prijs e.d. wel verstandig is om 'em nu al te kopen..??. Zelf vind ik rond 500,- wel een redelijke prijs (ook gezien prijs ion).. toch? of gaat er nog wel een 100tje van af ofzo???

Origineel geplaatst door d.j.conflict
hmmm,Pim weigert langer elke vorm van communicatie in dit draadje....

Helemaal waar. (ik heb nog steeds vakantie - dat speelt ook een rol)

Ik Micron inmiddels weer ingepakt en het duurt niet zo lang meer voor er volop Ions in de winkels verkrijgbaar zijn. Ga dan zelf even checken.

Trouwens het geluid is altijd belangrijker dan de mogelijkheden. Ga dus vooral luisteren. Draai aan de knoppen. Meestal sturen die filter en reso aan.

Laatst gewijzigd:
Vanmiddag eindelijk een telefoontje ontvangen van Music House dat er 4 Microns naar Nederland komen, en 1 daarvan richting mijn huis...

Zullen we die eens ff gaan gebruiken! :)

Ben ondertussen erg benieuwd...

jaja. ik heb ermee gespeeld! nota bene bij dirk de witte hier in adam (normaal zijn ze niet zo snel).
Op het eerste gezicht komt hij, qua uiterlijk, wat plastic achtig over, maar dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen. Ik had al eerder met de ION gepielt en ook de micron hoort op het eerste gezicht ook wat 'smooth'. Mooie pads / leads maar vond de bassen wel wat tegenvallen (let wel dat ik alleen de presets beluisterd heb en niet 'diep' heb kunnen gaan). Met wat edit werk moet dit wel op te lossen zijn.
Een verassing (voor mij dan ;)) is wel dat er aparte ritme sectie is. Bij gebrek aan outputs zal ik dat niet supervaak gaan gebruiken, maar toch wel geinig. Ik moest wel even zoeken naar de arpegiattor. Dit blijkt onder te zijn gebracht bij het 'pattern' gedeelte (althans, dat was de enige plek waar ik het arp gerelateerde zaken kon horen). Ik zal de manual er nog even op moeten naslaan maar ik hoop wel dat de arps ook extern te gebruiken zijn.
Verder vraag ik me uiteraard af hoe dit ding nou te editten is. Eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op NOG een open schermpje op mijn monitor.

Wat ik me nou ook nog afvraag is de multi-tembraliteit. 4 parts is te lezen in de specs, maar ook hier geldt dat het zo op het eerste gezicht niet hands on is aan te passen.

conclusie op basis van 30 minuten pielen:
geluid: klinkt goed, mag wel wat rauwer van mij
kon beter: meer outputs, paaar knopjes erbij had ook wel gemogen
nog onduidelijk: edit-vriendelijkheid, inputs.

Ben nog steeds heel erg benieuwd naar de mogelijkheden om het apparaatje te gebruiken in een live-optreden.

nomore: Heb je toevallig een kans gezien om stukken in te spelen en deze als pattern op te slaan?

Origineel geplaatst door Gerwin
Ben nog steeds heel erg benieuwd naar de mogelijkheden om het apparaatje te gebruiken in een live-optreden.

nomore: Heb je toevallig een kans gezien om stukken in te spelen en deze als pattern op te slaan?

nou. eh. nee :P . Er is wel een aparte 'phrase' functie (ik denk dat meer is wat je zoekt). Maar heb die verder niet meer geprobeerd.
Live is dit trouwens wel goed te gebruiken denk ik. compact, en zeker als je de juiste knoppen heb toegewezen kun je toch aardig wat phreaken.

Overigens,beetje offtopic, ik zie dat hij bij 'sweetwater'. $399!!! is. Weet iemand of zij ook in europa leveren (zal dit ook nog wel even in een apart draadje zetten.

nou. morgen is t zover. bij nota bene Dirk de witte hier in adam hebben ze 'em. voor ca 500e. Bij sweetwater.com zag ik em staan voor 399! dollar. ik zat te denken een vriend van mij uit NY te vragen de micron mee te nemen. Maar leek mee me een beeeetje te opzichtig zo'n ding bij de duoane.
*D

hebbes 8) Later meer, maar met die zoetigheid valt het zekers wel mee. Bij de meeste presets staat de compressie/tube emulatie e.d. uit, dat funkt het geheel wel op.
Die multitembraliteit is trouwens vervelend geregeld. Je moet de patches in setups onderbrengen, waar je ze ook moet mappen over je keyboard e.d. Ook als je wat wilt arppen dan moet je dit, zover ik dat zo snel zie, in het setup gedeelte doen. Even snel een arp. aan of uit zetten doe je dmv het 'accomp' knopje, maar dit geldt dan weer voor alle patches in de setup.

De preset setups zijn wel grappig, maar die beatsequences doen al snel groovebox achtig aan (niet qua geluid gelukkig :)

Zoals ik zei, later meer. Ik heb overigens wel dat er snel een editor beschikbaar komt (weet iemand hier meer over?), het editten van de patches/setups zou zo wel een stuk sneller gaan.

Heb hem vandaag ook even getest bij Dijkman hier in amsterdam...
Nou ben ik geen kenner, maar wat ik hoorde klonk heel erg goed..... heb een paar weken geleden de microkorg getest..... en de algehele indruk van de micron is zeker beter, maar dat is persoonlijk!

Weet zeker dat de micron mijn volgende aankoop wordt, maar toch nog even iets zakken met de prijs...399,- vind ik een mooie nieuwprijs !!!

Micron

Micron

Ik ben ook heel benieuwd of hij echt zo goed klinkt, scheelt me weer een hernia als ik optreed :-)

kijk, dit kreeg ik terug van alesis...

kijk, dit kreeg ik terug van alesis...

Hi Pal,

I have not heard of an editor as of yet.

Sincerely,
Justin Baro

Subject: OSX editor Micron?

Dear Sir/Madam,

Will there be a OSX editor for the Micron?
If there is, i wil place the good news on www.synthforum.nl

Hope to hear from you,

Re: kijk, dit kreeg ik terug van alesis...

Re: kijk, dit kreeg ik terug van alesis...

Ik zit ook op de ION/MICRON list en daar is een gast bezig met het maken van een editor. In eerste instantie voor de ion, maar hij wordt ook bruikbaar met de micron.
Het probleem is er een 'bug' zit in de OS. Er zijn negatieve waarden gedefinieerd die niet exern aanstuurbaar zijn. Wellicht dat dit door een OS update opgelost gaat worden. Een ander punt op de wishlist is het gebruik van CC ipv NPRN. Nu moet je met MIDIox oid gaan mappen om die shit goed te krijgen.

Door iemand anders is een BCR2k templ. voor de micron gemaakt, dus dat is dan ook weer gefixdtdt :koffie:

Back