MC-909 en dag PC

Origineel geplaatst door bobaphat
Hier nog een,, ik ken gasten die TU-delft informatica erop hebben zitten en nog de hele dag zitten te hannussen met onverklaarbare windows perikelen.

ik ken informatici (vrienden) die een filosoof nodig hadden (mij) om hun pc te monteren...

:duivels:

een pc kan als vanalles dienen (op muzikaal vlak) en een mc-909 blijft zijn ganse leven een mc909 denk ik.
Ik heb geen hands-on info over dat toestel... het wordt echter al gauw weer een hardware-software discussie
en roland vs iets anders discussie.
het is natuurlijk een dedicated muziek bakkie met draaiknopjes... zonder midi controler blijft het op een pc tenslotte toch maar klooien en prutsen met de muis en eventueel toetsenbord...

Toch is het bijzonder interresant om hier te kunnen een beetje goed overwogen de pro's en contras tegenover elkaar te lezen!
:okdan:

greetz

cloudy

Als iemand goed en fijn muziek kan maken is dat super.
Hoe dat gebeurt maakt me weinig uit. Ik hoor het er niet aan af nl.

Zelf red ik me uitstekend met de PC's. Haal er alles uit wat er uit te halen valt, net zoals ik met een MC909 zou doen als ik die zou hebben.

Origineel geplaatst door bobaphat
Zoooheeee hebben julie die winners van de mc909 contest gehoord???

Pfff als dat de beste muziek is die met een mc909 gemaakt wordt:confused:

Ik zit ze hier net even alle drie te beluisteren op mijn laptop-speakers. Jezus! Ze zijn inderdaad heel triest. Met name de eerste en de laatste. Nee, dat is niet omdat het trance is, want ook dan kan ik bepaalde nummers echt wel goed vinden. Maar dit is bocht! Volgens mij is die nummer één gewoon gekozen i.v.m. de foto van zijn setup ;)

http://www.mc909.com/dab_winners.html

Die nummer twee vind ik dan wel weer gaan. Niet zo zeer het arrangement maar meer de sounds die hij gebruikt/gemaakt heeft. Of het dikker kan weet ik niet, dat kan ik niet beoordelen op die twee kartonne speakertjes in dit ding hier.

Wat me wel opviel is dat er ergens rond de drie minuten een punt zit waar de hele handel uit sync gaat. Is dat creatief verantwoord, een user-failure of... trekt de sequencer het gewoonweg niet meer?! De reviewer in SOS spreekt ook al over een zeer beperkte polyfonie, maar daar lijken mij deze problemen niet door te komen. Of wel?

In die review schrijven ze dat de 64 voices zelfs al verminderen bij het gebruik van meerdere tones in één preset. Dus zeg maar twee osc's in een preset en je polyfonie halveert al?

Onthult de manual zoveel minpunten aangezien deze nergens op het web te vinden is? Alleen maar een "only look at the bright side" quick start PDF.

Hehe, je kan ook met veel gear slechte muziek maken. ;)

En dat van die polyfonie. Elke synth heeft daar altijd problemen mee. Je wilt er gewoon meer uit halen dan erin zit. En dan moet je creatief omgaan met wat je hebt. Of niet zoveel willen, kan ook.

Back