Hanz
Anonieme Analogist
Re: Re: CS80
Contradictio in terminis...
... anders dan de VP330 strings? Een goeie mogelijkheid v.w.b. z'n vroegere werken is de Elka Rhapsody 610, die schijnt-ie vrij intensief gebruikt te hebben. Of juist op z'n laatste werken? Daar hoor je regelmatig Roland JD800 voorbij komen...
Heb je anders een specifiek nummer / album in gedachten?
Na wat praktijk-ervaring en experimenten (met Marcel D.) heb ik persoonlijk sterk de indruk dat er o.a. lustig werd gegrepen naar de Roland Dimension D als ultra-subtiele chorus / enhancer / stereo widener achter de CS-80. Mooi apparaat ook, trouwens.
Origineel geplaatst door VanHeckis
overigens heb ik geen idee wat de grote V gebruikt heeft voor die baslijn ... het was in ieder geval geen CS60.
Contradictio in terminis...

interessanter blijft voor mij de vraag hoe die wonderbaarlijk zachte zandkorreltjes van strijkers zijn voortgebracht. daar is al eens een draad over geweest maar ik weet het nog steeds niet"
... anders dan de VP330 strings? Een goeie mogelijkheid v.w.b. z'n vroegere werken is de Elka Rhapsody 610, die schijnt-ie vrij intensief gebruikt te hebben. Of juist op z'n laatste werken? Daar hoor je regelmatig Roland JD800 voorbij komen...
Heb je anders een specifiek nummer / album in gedachten?
en dan zijn er ook nog eens ik weet niet hoeveel externe apparaten waarmee zijn engineers aan de slag mochten om het geluid nog eens mooier te maken dan het al uit de cs80 kwam.
Na wat praktijk-ervaring en experimenten (met Marcel D.) heb ik persoonlijk sterk de indruk dat er o.a. lustig werd gegrepen naar de Roland Dimension D als ultra-subtiele chorus / enhancer / stereo widener achter de CS-80. Mooi apparaat ook, trouwens.

.
en die klinken anders. Heb zelf een RS505 die dezelfde strings als de VP¨heeft (Antarctica, Bladerunner....)