vangelis studio athene

Een tijd geleden heb ik deze draad eens gepost. Als je een stukje naar beneden in de thread scrollt dan zie je wat foto's staan van z'n live setup. Vangelis kennende zal die setup wel niet zo heel veel verschillen van wat hij in de studio heeft staan.

Foto's zijn genomen na zijn concert in Athene in 2001, geloof ik :)

De hele verzameling foto's staan hier (wel een beetje naar beneden scrollen aangezien er ook een hoop onzinfoto's staan.

Origineel geplaatst door VanHeckis
(knip) ...verder draagt ie een digitaal horloge van casio... (knip)

Ja, dat horloge kan je vast hier wel opzoeken!

Eh, trouwens, ik bespeur in je opmerking toch niet een soort van ironie, hmm? ;)
Ik geef het eerlijk toe, dit soort train-spotting is voor mij persoonlijk een heerlijke aangelegenheid...
...maar jullie zijn met z'n allen geen haar beter! :duivels:

Origineel geplaatst door Hanz
JIk geef het eerlijk toe, dit soort train-spotting is voor mij persoonlijk een heerlijke aangelegenheid...
...maar jullie zijn met z'n allen geen haar beter! :duivels:

En ... is dat erg ??? ;)

:)

Trouwens ... om ons allemaal een plezier te doen nog eentje van min of meer dezelfde setup :okdan:

:doei:

Attachments

• emm4.jpg
    emm4.jpg
    23,1 KB · Bekeken: 119
En dan de meest intrigerende foto ... eentje uit de jaren 75-76. Ik kan er enkel een Korg DV800 en een Hammond op herkennen. Als er iemand nog wat meer van kent?

Enjoy ;)

Attachments

• mm76pic.jpg
    mm76pic.jpg
    16,8 KB · Bekeken: 105
Eh, trouwens, ik bespeur in je opmerking toch niet een soort van ironie, hmm?

het is voornamelijk zelfspot hoor. ik kan van dit soort dingen maar geen genoeg krijgen. bovendien leer ik er wel van.

nog meer foto's dus aub maar voor we verder gaan wil ik nog wel weten wat dat 1.5 octaafs keyboard is en wat die 2 doosjes op de emulator zijn (andere foto)

Ik dacht dat ik 1.5 oktaafs keyboard gevonden had, maar het is toch niet exact hetzelfde (PAIA OZ) http://www.synthmuseum.com/paia/paioz01.html .

Vegreet ook wel niet dat Vangelis gedurende z'n carrière ook contacten onderhield met diverse electronicagasten. Hij heeft oa verschillende dingen laten maken om muziek 'on the fly' te maken (de voorlopers van z'n midi-controllers. Misschien is dit keyboardje ook zoiets dat op maat gemaakt is .... maar da's dan ook maar een vermoeden zoals een ander, hoor ;)

Origineel geplaatst door Danny
En dan de meest intrigerende foto ... eentje uit de jaren 75-76. Ik kan er enkel een Korg DV800 en een Hammond op herkennen. Als er iemand nog wat meer van kent?

Enjoy ;)

moeilijk hoor deze....ik kan wel zeggen wat er niet op staat.

ik denk dat het die bosendörfer grand piano weer is van het vorige plaatje (met die tv)

jupiter 4 zal er wel bij staan. maar er staat GEEN CS80 bij in ieder geval.

een Hammond B ?.

1.5 octaafs keyboard, is dat wellicht een RSF BlackBox?
Het is moeilijk te zien, maar:
-Vangelis had meer RSF spul (Kobol, toch?)
-De opstaande (hout) randen, de specifieke 'knik' (op zeg 1/5) in het metaalwerk
-Het zeldzame 1.5 octaaf formaat.

attachment.php

Soort van 'maak-iets-polyfoon' doosje... stond ergens eens op 't DSF, hierzo dus.

Yup!

By the time of his move to London in the mid-'70s, Vangelis was already well on his way toward his goal of building a self-contained music studio, or "laboratory," as he calls it. Today it sits in London, tucked away near Marble Arch behind an unobtrusive side-street door. Inside, up some stairs, it unfolds into two enormous rooms. The ceilings tower overhead, dark and indistinct, but a wonderland of keyboards and equipment spreads out brightly below. A simple walk-around tour offers a taste of the Vangelis arsenal: a Minimoog, Yamaha CS-40M synthesizer, Roland CSQ-600 digital sequencer, Yamaha CP-80 electric grand, Roland Compuphonic synthesizer, modified vintage Fender Rhodes electric piano, CSQ-600 digital sequencer, Roland VP-330 electric piano, Roland CR-5000 Compu rhythm, Yamaha CS-80 synthesizer, E-mu Emulator, Sequential Circuits Prophet-5 and Prophet-10, Simmons SDSV drum machine, Linn LM-1 drum computer, Roland JP-4, nine-foot Steinway grand piano, Yamaha GS-2, 24-track Quad-8 Pacifica mixing console, and an RSF one-octave Blackbox synthesizer. And, on an elevated platform overlooking the whole array, three timpani, a trap drum set, and rows of gongs, chimes, and exotic bells.

<DIE-HARD MODE: ON>
Het is dus géén CR-8000 op 't plaatje! ;)
Ik dacht al, er mist een knopje links-boven... (heb ik de DSF-nerd-van-de-maand wisselbeker nu binnen? :D)

CR-5000
cr5000.jpg

CR-8000
cr8000.jpg

Ok! De vraag is verder: *waar* staat de CS-40M?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door P-Five
De Juno is een Juno106. Boven op de DX7 staat een Roland sequencer... Op de voorgrond volgens mij een JX-8P met programmer en geen CS80. Geen Linndrum te zien hoor...

als je even de foto's verder bekeek dan zag je de linndrum naast de cP80 :) goed lezen ;) cP 80 is een piano (me favoriet) CS is een synth :)

Origineel geplaatst door Slipperman
nemo09_s.jpg

Ook leuk :)

Herkenbaar:

Emulator 1 (dat blauwe ding)
DX7
CP 80
Juno?
die witte dingen dat niet de zyklus?
en dan zie ik nog een mooie linndrum
en een cs 80

Hey Slipper,

Wijs mij die LinnDrum eens aan dan... ik zie hem niet...

Tsja... op die foto zie ik op de voorgrond ook alleen een JX-8p met daarop een PG-800.

roland_jx8p.jpg

en

pg800.jpg

Maar als je verder kijkt tussen de studio foto's, dan staat de LINN *hier*:

nemo12.jpg

Ter referentie:

linn_lm2.jpg

Ik snap het wel... op een ander plaatje (op internet) is te zien dat er rechts bovenop de CP80 een Linndrum staat. Maar Slipper post een plaatje waar alleen de linkerkant van de CP80 te zien is... dus geen linndrum. Vandaar de verwarring denk ik...

Zo kan ik ook roepen: "ik zie een Oberheim OB1..."

Ja, in mijn eigen studio weliswaar, maar ik zie hem toch... niet dan... :duivels:

heb ik de nerd-van-de-maand wisselbeker nu binnen?

nee, maar je krijgt hiervoor wel 50 punten van mij.....goed stukje speurwerk! ik twijfelde eerst even maar ik zie nu dat die 3 draai-knoppen links van het keyboard (we hebben het over die blackbox) uit het zicht vallen door de minimoog dus het kan niet missen.

er zijn nog meer punten te verdienen als je die 2 doosjes op de emulator weet te herkennen.

die CS40M zou wel eens rechts van die blackbox kunnen staan. je ziet helaas maar een klein stukje van de linkerkant v/h metaalwerk maar een goeie vintage spotter moet daar toch genoeg aan hebben.

Origineel geplaatst door Danny
Het uistekende geval boven de promars, is een Roland CSQ600 sequencer. Je vindt hem ook terug links van dat half octaafs ding.

dit begrijp ik niet.

bedoel je dat er 2 stuks op de foto te zien zijn? 1 hangend en de ander naast de blackbox synth (1.5 octaaf ding).
je zegt "links" ernaast, maar daar staat een minimoog of bedoel je "rechts"?

enneh..is het apparaat bovenop de linn drum op deze foto niet ook zo'n CSQ600?

Attachments

• nemo12.jpg
    nemo12.jpg
    16,2 KB · Bekeken: 124
Dit is een CSQ-600:

csq600.jpg

Zo te beoordelen is het sowieso al dat apparaat op de Linn.
Knopjes komen overeen, en de 4 schroefjes op 'n rijtje (meer naar achteren) doen het 'm.
Leg ik nou de grote zw/w foto ernaast, dan kloppen vooral de 'witte' bedieningstoetsen en de 'switches'.
Kortom: JA, in beide gevallen!

Ik denk dat Danny bedoelt dat de CSQ op de foto wat moeilijk is te vinden: zowel BOVEN de promars als LINKS (niet in perspectief, gewoon met je vinger in het platte vlak) van de RSF BlackBox.
Er staat er in ieder geval maar 1tje.

Dit is dan weer een Yamaha CS-40M:

CS40m2.jpg

Kán volgens mij gewoon niet de synth rechts naast de BlackBox zijn, want dan mis je het stuk 'hout' langs de linker-rand van het de CS-40M. Is gewoon té breed. Op de foto beginnen de knopjes vrijwel 'meteen'.

Puzzelen maar... al denk ik dat deze noot ietsje te hard is om nog te kunnen kraken :)

Laatst gewijzigd:
Uit Marcel D's link: Vangelis' moderne setup - Athene, maar dan de 19" racks i.p.v. de controllers

DCP03062.JPG

en (let op, er zijn aan de bovenkant meer modules te zien!):

DCP03063.JPG

Linkerrack, van boven naar onder:
1) E-mu Proteus
2) E-mu Proteus
3) E-mu E4K
4) E-mu Proteus
5) E-mu E4K
6) Korg M1R
7) Roland Super JV-1080
8) Roland Super JV-1080
9) Roland JV-2080

<EDIT met Slipperman toevoegingen... >

Rechterrack, van boven naar onder:
1) Roland S-760
2) Roland S-760
3) ?
4) Roland S-760
5) Roland S-760
6) Roland JV-2080
7) Roland JV-1080

Ik vind dat Vangelis wel véél samplers heeft voor iemand die heeft gezegd dat het maar "gevoelloze dingen" zijn, of iets dergelijks...

Laatst gewijzigd:
Uit Marcel D's link: Vangelis' moderne setup - Athene, maar dan de 19" racks i.p.v. de controllers

DCP03062.JPG

en (let op, er zijn aan de bovenkant meer modules te zien!):

DCP03063.JPG

Linkerrack, van boven naar onder:
1) E-mu Proteus
2) E-mu Proteus
3) E-mu E4K
4) E-mu Proteus
5) E-mu E4K
6) Korg M1R
7) Roland Super JV 1080
8) Roland Super JV 1080
9) Roland JV 2080

Rechterrack, van boven naar onder:

4 x de roland S760 sampler
2x een opslag medium denk ik
1 x jv1080

daarna weet ik het niet meer

Ik vind dat die studioos er niet gezelliger op worden -> met al die 19 inch. racks. Stuk minder leuk om naar te kijken ook overigens. Maar ja, (om andere even voor te zijn). Het gaat om het resultaat.

Back