DJ'en met Ableton live

aso

Stamgast
Wie doet dit met Ableton en kan mij uitleggen hoe het precies in zn werk gaat...???

ja weet ik maar kom er nog niet helemaal uit mn engels is niet juh van het weet je...

Ik heb het stoeien met Ableton tijdelijk opgegeven. Ik vind het mixen met Ableton tot nu toe nog erg bewerkelijk. Mischien moeten we eens afspreken om samen wat aan te klooien? Zijn er nog meer mensen die daar wat voor voelen? Samen leren gaat sneller denk ik.

ableton is simpel super snel en heel overzichtijk . kwa interface verslaat hij alle audio apps die ik ken . Nu alleen nog midi en vsti suport en hij schopt alles van zn pad .

Origineel geplaatst door extremo
Klik hier eens voor een video demo.8D
Ja, mooie demo hoor! Maar Live gebruiken om plaatjes te mixen (eerst opnemen natuurlijk), daar gaat het hier om. Wie heeft daar ervaring mee en wil dat delen?

Wat is het precies wat je niet begrijpt? en welke versie heb je?

ik snap niet en ik denk hij ook niet, hoe die warp markers gezet moeten worden...versie 2 en of je met dat draain nou in session mode moet zitten of in arrange mode...

Het lukt me wel om twee nummers te mixen. Het is alleen heel bewerkelijk om de markers precies goed te zetten. Uiteindelijk vind ik het op de ambachtelijke manier beter klinken. Ik zie wel veel voordelen als het allemaal wat soepeler gaat, daarmee bedoel ik het inlezen van muziek en zorgen dat het precies goed gemixed kan worden. Live heeft veel goede features die je ook kunt automatiseren! Daarvan weet ik ook nog niet precies hoe het werkt.

met ableton dj mixen .. das raar heel raar . Heel veel dj s gebruiken ableton in hun sets op loopjes te triggeren niet hele tracks das lomp . Er zijn meer dan genoeg dj mix progjes en als je het helemaal leuk wilt doen vinal scratch of een soortgelijk systeem . dan kun je met 2 echte platenspelers mp3s scratchen

Origineel geplaatst door aso
ik snap niet en ik denk hij ook niet, hoe die warp markers gezet moeten worden...versie 2 en of je met dat draain nou in session mode moet zitten of in arrange mode...

Ableton is natuurlijk bij uitstek het programma voor live optredens, dwz korte loopsamples ( zelfs met verschillende bpm's) te combineren. Met die warp functie kan je die samples op een ander punt laten beginnen, transposen ,stukjes er uit gebruiken etc. En bij versie 3 kan je nog veel meer met die warp.
Als je alleen plaatjes wil mixen kan je veel beter iets als Traktor gebruiken en Ableton gewoon vergeten:halleluja

als je puur wilt DJen zou ik eerder naar NI traktor kijken

ik heb FS al, maar daar wil ik vanaf, enne hoezo lomp Surgeon draait ook met Ableton! en er zijn er nog wel een aantal geloof ik...het kan echt hoor!

Kirk Degiorgio doet het ook met Ableton! Check zijn website. Ableton is vooral errug fijn door het automatiseren van de effecten en het mogelijk maken van moeilijke mixen met ingewikkelde overgangen.
Tijdens Amsterdam Dance Event was er een jongeman uit Rotterdam die Ableton gebruikte om te DJen, hij gebruikte ook de Evolution UC-33 als mixinterface. Wat ik niet leuk vond is dat hij loops van 1 of meer maten gebruikte, maar niet meer dan 4 maten. Ik houd niet van dat soort 'muziek', ik wil complete nummers draaien. De keuzes die ik maak op het muzikale vlak zijn gebasseerd op nummers, niet op 'tracks' of loops. Een nummer heeft een kop, staart en middenstuk. Door een paar loopjes te maken trek je een nummer uit zijn verband.

Origineel geplaatst door olafmol
als je puur wilt DJen zou ik eerder naar NI traktor kijken

zo is dat !!!!

Back