Gezocht: Flesje met Lucht

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Hoi ik ben opzoek naar (droge)lucht in een flesie, het is bedoelt om m`n mengert en cpu stofvrij te maken.

Ik vraag dit hier omdat ik al in een aantal winkels ben geweest die ook zo iets vergelijkbaars verkochten maar dat werd dan koud op den duur. (ik weet niet of dat nl. ernstig is voor electronica.)

als je gecomprimeerde lucht gaat 'verspuiten' dan heb je energie nodig voor de uitzetting van de lucht, daar kun je verdacht weinig aan doen... dit heet 'adiabatische expansie' met een sjiek thermodynamisch woord... als je bang bent voor koude lucht kun je ff spuiten, dan het busje weer op laten warmen en dan weer ff spuiten etc. etc.

Of de koude lucht schadelijk is voor je apparatuur... ik denk het niet... hooguit dat wat vocht uit de lucht gaat condenseren op/in je machines... maar dat verdampt ook wel weer...

succes ermee!

Groet,
Roy

Zoek in je omgeving naar iemand die vaak met een airbrush werkt, al hebben de computers die techniek ook al aardig verdrongen. Die mensen werken met een compressor, waarbij de lucht ontstoft en ontvocht wordt. Ik heb er zelf een, maar die krijg je niet. Ook autospuit bedrijven hebben dat, maar is dat een oplossing?
Een goed schilderbedrijf?

Wout

Laatst gewijzigd:
je kan ook gewoon een lucht-compressor gebruiken. kan niet veel kwaad doen als je een beetje uitkijkt waar je de lucht heen blaast.( heb ik toch ook al gedaan ) Het flesje dat je zou willen gebruiken lijkt me ook in orde. In theorie zou de koude die het meebrengt geen schade aan kunnen richten. de theoretische supergeleider is een kabel die tot het maximum onder het vriespunt is ingevroren. De stroom ondervindt dan het minste weerstand, in de praktijk is dit natuurlijk niet mogenlijk. Je moet enkel uitkijken voor de condensatie. Als deze te veel wordt zal het in ieder geval schade toebrengen aan je CPU.

Een probleem van het schoonmaken met lucht is dat je het vuil er alleen maar dieper in je apparatuur blaast. Bovendien is zo'n bus perslucht erg duur.

DUST OFF 67 prijs ca 7 euro.. 200 ml

Attachments

• dust_off_67.jpg
    dust_off_67.jpg
    10,6 KB · Bekeken: 124
Origineel geplaatst door new kid
je kan ook gewoon een lucht-compressor gebruiken. kan niet veel kwaad doen als je een beetje uitkijkt waar je de lucht heen blaast.( heb ik toch ook al gedaan ) Het flesje dat je zou willen gebruiken lijkt me ook in orde. In theorie zou de koude die het meebrengt geen schade aan kunnen richten. de theoretische supergeleider is een kabel die tot het maximum onder het vriespunt is ingevroren. De stroom ondervindt dan het minste weerstand, in de praktijk is dit natuurlijk niet mogenlijk. Je moet enkel uitkijken voor de condensatie. Als deze te veel wordt zal het in ieder geval schade toebrengen aan je CPU.

een cpu die niet tegen koelte kan? weet niet maar geloof dat hoe koeler de processor is hoe beter ;)

Een compressor is niet altijd voorzien van een ontvochtiger !!
Vaak hebben compressors zelfs nog 'n voorziening aan boord die een beetje olie vernevelt in de lucht. Dit om het gereedschap dat "normaal gesproken" aangesloten wordt op een compressor te smeren. Verder moet je bij een compressor rekening houden met de werkdruk. Een te hoge druk veroorzaakt geheid schade aan je spullen: de componenten worden gewoon van je printplaten geblazen......

Origineel geplaatst door Slipperman
een cpu die niet tegen koelte kan? weet niet maar geloof dat hoe koeler de processor is hoe beter ;)

idd net wat ik dus zei...

industriƫle compressors zijn uitgerust met een allerlei toestellen om olie druppeltjes bij te voegen en om te ontvochten.
mijn kleine thuiscompressor heeft dit niet, dus geen olie erbij maar wel een beetje vocht uit de luchtketel. opletten dus!

Origineel geplaatst door Digimod
DUST OFF 67 prijs ca 7 euro.. 200 ml

Ja die heb ik ook gekocht, versie360.

Bedankt voor de tips mannen.

edit: dit was metatron, ik zit bij D-Ranged en post even onder zijn naam

Origineel geplaatst door new kid
Je moet enkel uitkijken voor de condensatie. Als deze te veel wordt zal het in ieder geval schade toebrengen aan je CPU.
Origineel geplaatst door Slipperman
een cpu die niet tegen koelte kan? weet niet maar geloof dat hoe koeler de processor is hoe beter
Slipperman lees goed...

Heb voorheen gexperimenteerd met buitegewone peltier elementen in combinatie met stikstof.. dit ging tot -80 graden..

Geen problemen met defecte cpu's alleen echter oppassen met condensvorming dat is het enige..

Beetje offtopic maar goed..

Origineel geplaatst door D-Ranged

edit: dit was metatron, ik zit bij D-Ranged en post even onder zijn naam

(ot) Check ff oftie een stenen stortbak heeft....:D (/ot)

Origineel geplaatst door divi
van mij kan je 'n scheet in een fles krijgen
ass_2.gif

:dubbel:

dat zeg je nu wel, maar ik had twee jaar geleden al het idee om scheten te gaan sparen samen met een kennis van me. we wouden dit in plastic zakjes doen en er advertisment op los laten en het zo op de markt brengen.. stel je ff voor..

a. fris (lekker voor bij de maaltijd)
b. zuur (goed te gebruiken bij ongewenst bezoek)
c. zoet (leuk tijden die spannende verhalen over vroeger)
d. zwaar (fijn om onder de dekens te ruiken)

ps: alles is dermatologisch, gepatenteerd, zit een levenslange garantie op, vitaminerijk, zonder concerveringsmiddelen, nictonine vrij, PH nutraal (op de zure variant na), proefdieren vrij en heeft een goedkeuring door het ministerie van volksgezondheid.

isn't it amazing Jim?

Back