Opnieuw, maar dan alles digitaal

Als je voor die 01X gaat, kijk dan ook even op www.01xray.com , er zijn geloof ik nogal wat mensen die er problemen mee hebben. Lastig aan het werk te krijgen en vreet cpu kennelijk, ook als je hem niet gebruikt.
Verder wel een bruut ding idd.
Een alternatief is natuurlijk een Behringer (niet schrikken, het ding krijgt super reviews) DDX3216 met een adat kaart erin + een RME kaart met adat aansluitingen. je zit kan qua prijs niet eens zo gek veel hoger dan een 01X en je hebt 4 in plaats van 2 effecten in je mixer.

ik zie het nut van een mixer ook niet helemaal in als je alles digitaal gaat doen

welkom terug.. ik ken je dan wel niet, maar please verkoop nooit je spulletjes meer.. heb het zelf ook 2x toe MOETEN doen.. maar snik.. nooit meer doen :)

Ik ben het eens met anderen, die een externe mixer niet zo'n logische keus vinden in dit verhaal.

Dan zou ik eerder voor een controller gaan, zodat je de schuiven van de software mixer in bv. Cubase kan besturen. (Maar ik persoonlijk doe alles met de muis)

Grappig, zo heel lang zit ik hier nu ook weer niet, maar ik ken je nog wel (en vooral dat coole transformers logo ;))

Zelf werk ik deels digitaal en deels analoog. Ik gebruik een Behringer DDX3216 digitale mixer (als DAW) in combinatie met een RME 9632 (verbonden met ADAT). M'n synths en effectapparatuur zijn op deze mixer aangesloten en vanaf daar gaat alles digitaal heen en weer van mixer naar PC (cubase sx). Mogelijkheden zijn eindeloos.

Het is een beetje wat je zelf wilt. Een digitale mengtafel (of controller voor je sequenser/audio programma) vind ik persoonlijk wel erg fijn gezien het feit je dan alles met "echte" faders en pots kunt bedienen.

Welkom terug! Ik (her)ken je ook nog wel..

Met digitaal à la software, etc. ken ik je alleen niet echt helpen..

Succes met je wederopbouw!! :biertje:

Welcome back! Ben nog steeds blij dat je toen je sherman filterbank v1.0 hebt weggedaan! Was zo blij als een kind toen ik die binnenkreeg. Hij is tegenwoordig veel in de weer met het martelen van mijn 303 en 606 overigens.

Welkom terug, ook al ken ik je niet. Mocht je een mooie keuze hebben gemaakt, laat het hier dan even weten. Idee van laptop met wat remotes klinkt aardig. Scheelt dradentroep!

Sluit me aan bij mensen die denken dat een mixer niet zoveel meerwaarde heeft. Tenzij je een hybride setup wilt. Dan hebbie de Tascam 1884 firewire en Yamaha's 01x concurrent.

Een mackie control kan ook plus een deftige geluidskaart.
Of een geluidskaart waar al van alles op zit als een Emu 1820 of een Creamware Pulsar2.

Mackie HR824 lijkt me het handigst omdat je die kent en ze wel vaker door hardcore mensen gebruikt worden (zover ik weet dan).

welkom terug ouwe hardcoregek :)

ik werk niet met software, maar ken wel de problematiek van kopen, verkopen enzo

ik heb een paar maanden terug besloten het grootste gedeelte weg te doen en verder te gaan met 2 synths, een sampler, een effectenbak en een mixer natuurlijk

ik moet zeggen: het beste besluit dat ik ooit genomen heb! ik had al een nord rack 1 en heb er een virus b bijgekocht, ik had al wat ervaring met de virus rack dus ik wist al min of meer hoe ie werkte en nu ik die bak redelijk onder de knie heb ben ik productiever als nooit tevoren...ben nu bezig met een track waarvoor ik tot nu toe alleen nog die virus gebruikt heb en ik ben blij als een kind :D

wat ik hiermee wil zeggen is: hou 't beperkt! sowieso met software is t heel makkelijk om tig plugins te gaan gebruiken, maar 't wordt er echt niet beter op, gebruik een paar dingen die je helemaal onder de knie krijgt en dan kun je lekker je gang gaan

als ik t me goed herinner was je eerst een tracker (ucp enzo) en had je vrij snel een flinke studio, wil je nou echt weer die lol beleven die je vroeger had met ft2 dan zou ik t lekker simpel houden...voor mij werkt t in ieder geval :)

Hey man!

Daar issie weer, de dude die me hier ooit introduceerde... :)

En dan mag ik al je escapades 2 keer volgen... op het forum en op het werk...
Nou, daar ben ik dan weer lekker mooi klaar mee... :D

Welcome back iig...

:D

Trouwens, is er een manier een goed te kunnen oversturen op een digitale mixer? Ik kan me nog herinneren dat digitale distortion bijvoorbeeld altijd zwaar ruk klonk.

Origineel geplaatst door DJ41
:D

Trouwens, is er een manier een goed te kunnen oversturen op een digitale mixer? Ik kan me nog herinneren dat digitale distortion bijvoorbeeld altijd zwaar ruk klonk.

faab

Distortion haal je eerder uit goede plugins en je mix blijft veel beter in balans, er worden tegenwoordig ook veel digitale tafels gebruikt en die mag je niet eens oversturen dan blaas je namelijk je kanalen op.

Origineel geplaatst door omc
Origineel geplaatst door faab
Distortion haal je eerder uit goede plugins en je mix blijft veel beter in balans, er worden tegenwoordig ook veel digitale tafels gebruikt en die mag je niet eens oversturen dan blaas je namelijk je kanalen op.

Wat een nonsens :dubbel:

Zodra je digitaal boven de 0dB gaat krijg je distortion/clipping die niet te aanhoren is.
Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Dit ligt id aard van het beestje.

De pre-amps van mijn digitale mixer (01v96) zijn wel analoog en kunnen dus
wel "normaal overstuurd" worden, net zoals met een analoge mixer!

Waarom zou je distortion plugin wel goed klinken en je mix "beter in balans blijven"?
Die zijn toch net zo digitaal als die uit een doorsnee FX unit of uit een digitaal mengpaneel?

Lang niet meer zo gelachen als met deze vooroordelen :D

Nee, wat een idee is om dan een preamp op de inserts aan te sluiten. Ligt eraan hoeveel kanalen je overstuurt natuurlijk, maar ik heb er 1 van Art Tube dedicated op een insert die bijna altijd overstuurt wordt zodat ik niet mijn mixer teveel push, en nog handig met de eq er overheen kan.

Maar eerlijk gezegd zou ik geheel digitaal blijven als je toch alleen VSTi's gaat gebruiken. Voor oversturen bij mixen 'in de box' heb je een groot scala aan plugins die oversturen en distortion simuleren: van de simpele Predatohm tot Native Instruments Guitar Rig.

P.s. Ik herken je wel hoor, aan je toffe decepticon logo. ;)

Back