Winkels

Re: Re: Winkels

Re: Re: Winkels

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Deze vind ik goed !
Alsof er 1 verkoper rondloopt die geen praatjes verkoopt !
Denk eens na over het principe van een winkel met stock. Wat is de primaire zorg van een winkel ? Juist : stock verkopen.
Geloof me, er loopt geen enkele verkoper rond die daar niet mee bezig is. De baas van de winkel wil het namelijk zo.
Als je 2000 euro budget hebt, zullen ze je voor 1999,- euro proberen te verkopen, zelfs als ben je gesteld voor 500 euro.
En ik kan het weten, want ik ben zelf mijn carrière begonnen als verkoper van studio-materiaal...

Dat gaat misschien op voor kleine zaakjes op de hoek van de Dorpsstraat in Ons Dorp maar niet voor een grote winkel.

Daar geldt hoe meer voorraad van een partij des te lager de inkoopprijs, des te lager de verkoopprijs en des te groter het voordeel voor de klant. Kijk maar naar de grote winkels. Die liggen echt niet wakker van wat overstock en gaan hun verkopers heus niet dwingen om het te slijten.

Ik heb een groot gedeelte van mijn spullen bij Morel in veenendaal weg,terwijl ik toch in assen woon,maar ik was er es een keer langs gegaan tijdens mijn werk,en het zijn erg proffesionele mensen die al vele studio's gebouwd hebben voor topartiesten in nederland,dus ook al hebben ze zeker niet alles staan,het zijn wel vakmensen die je geen rommel aan zullen smeren,en vraag even naar danny,die heeft mij ook geholpen met een aantal keuzes waar ik nog steeds geen spijt van heb!!!

Re: Re: Re: Winkels

Origineel geplaatst door BasicSystem
Dat gaat misschien op voor kleine zaakjes op de hoek van de Dorpsstraat in Ons Dorp maar niet voor een grote winkel.

Daar geldt hoe meer voorraad van een partij des te lager de inkoopprijs, des te lager de verkoopprijs en des te groter het voordeel voor de klant. Kijk maar naar de grote winkels. Die liggen echt niet wakker van wat overstock en gaan hun verkopers heus niet dwingen om het te slijten.

maar als de klant dom en hongerig is ... is de winkel en indirect het management heus niet terughoudend
commercieel betekent nog steeds uit winst oogmerk ..

voor de rest heb je gelijk .. ik heb zelf nooit het gevoel bij feedback dat ze je het willen slijten .. dat doen de prijzen wel

en on topic was dat i4 music in eindhoven nou al genoemd ?

Dat gaat misschien op voor kleine zaakjes op de hoek van de Dorpsstraat in Ons Dorp maar niet voor een grote winkel

Het waren niet echt kleine winkeltjes waar ik voor gewerkt heb...integendeel zelfs.
En hoe groter de winkels en hoe meer personeel, des te hoger zijn de kosten.
Tis net omdat grote winkels in grote getallen aankopen en zogezegd goedkoper verkopen (uiteindelijk zijn de prijzen zowat overal gelijk) dat ze pushen op bepaalde produkten. Zeker bij mensen die niet geheel of slecht op de hoogte zijn.
Kijk maar het succes van de roland MC303. Een draak van een toestel maar wel per kilo verkocht en geen hond die het nog mot.

muziek wessing in den bosch. klein staat niet veel, maar kan alles bestellen tegen mooie prijzen
poppeliers in (ik dacht) culemborg: groot, hebben veel, maar is ook duurder

Feedback vind ik ook maar zuigen. Heb ik vorig jaar voor zo`n 5000 euro`s inkopen gedaan, denk ik begin eens over korting en klantenkaart, nee daar kunnen we niet aan beginnen en blablabla.

Oftewel die zien mij niet meer terug, hooguit om ff aan een synth te klooien.

Origineel geplaatst door metatron
Feedback vind ik ook maar zuigen. Heb ik vorig jaar voor zo`n 5000 euro`s inkopen gedaan, denk ik begin eens over korting en klantenkaart, nee daar kunnen we niet aan beginnen en blablabla.

Klantenkaart bestaat volgens mij helemaal niet.

Klantenkaart bestaat volgens mij helemaal niet.

en je kan beter voordat je 5000 euro uitgeeft onderhandelen ipv daarna ..

:o: :D

Voordat ik iets koop zoek ik winkels in Nederland op, kijken wat de goedkoopste is en de duurste, ga ik er midden
inzitten en dan ga ik naar de plaatselijke dealers,

En zeg ik voor deze prijs neem ik hem mee.

KLAAR!!!

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
En zeg ik voor deze prijs neem ik hem mee.

KLAAR!!!

Dan kun je er donder op zeggen dat ze je bij de meest winkels maar een arrogante kwal vinden.

Bel gewoon een winkel op en zeg waar het ding dat je wilt hebben het goedkoopst is en of ze die prijs kunnen matchen.
9 van de 10 keer checken ze dat dan even en krijg je het gewoon voor die prijs mee.

Of je gaat gewoon meteen naar de goedkoopste.

Komt op zelfde neer als wat ik zei...... Toch..

Maar ze kunnen vaak niet op tegen de grotere winkels in de grote steden,

en ik heb geen zin om daar naartoe te gaan i.v.m service dus ga ik er tussen in zitten.

Ben zeker geen arrogante kwal, En vind service net zo belangrijk als de prijs, dus als ik honderd euro meer
moet betalen boeit ook weinig,maar meer zeker niet.

Maar heb het welleens mee gemaakt dat iets 250 euro goedkoper is bij de grotere winkels, en vindt dat dat wel
gezegd mag worden. En als je vraagd kijk dan op internet beginnen ze te flippen.

Beginnen ze over gas rekeningen etc.

Fuck hun... Moet ook hard werken voor mijn centen, net als iedereen.

En ga niet voor 150 km echt teveel betalen.

Origineel geplaatst door kGk
Niemand...? Is er dan verder echt niets?

Ehm... denk je nou dat zo'n klein K-landje grote winkels heeft?

Die music store in Keulen is de grootste van Europa. Dus als je daar komt dan kun je net zo goed even een tripje naar de US,UK of Japan of zo maken. Daar hebben ze wel meer.

En die mensen die ervaring hebben en weten waar ze het over hebben zitten HIER. ;)

www.vanvlietmuziek.com

Hebben ze niet alle synths staan, maar kunnen wel goed leveren.
Langs gaan + praatje maken = goeie prijs.
Daarnaast ouderwets goeie service met koffie en koek/snoep...

Keyboards en andere toetsen hebben ze wel veel van. Verder ook andere muziekinstrumenten enzo.
Ik haal er meestal (etnische) percussie instrumentjes (tip: voor de groove in een track)

Voor vragen en handige tips mail ik meestal met m'n naamgenoot daar op: gear@vanvlietmuziek.com

Les produits achetés sur Univers-Sons.com ne sont livrés qu'en France métropolitaine, Corse et Monaco.

Univers-son levert alleen in frankrijk, corsica en monaco!

Origineel geplaatst door metatron

Inderdaad niet slim om pas na je grote uitgave van 5000 euro om korting te gaan zeuren.
Zoiets 'probeer' je doorgaans voor of tijdens de aankoop.
Als je een plasma tv bij de mediamarkt koopt van 8000 euro, en je begint een week later over korting voor een tweede, krijg je het ook echt niet hoor.
Alsof je altijd standaard korting krijgt als je veel geld in een keer uitgeeft..
kun je het beter verdelen in een aantal weken, dan heb je vaak meer kans ook nog.

Back