Nord Lead 2 <--> Nord Electro

iam

Ingeburgerd
wat is nu het specifiek verschil tussen de nord lead 2 synth en de nord electro synth?

ik heb iemand die zijn nord lead 2 aanbied en zegt dat alles wat je met de nord electro kunt, je ook kunt doen met de nord lead 2 + dat hij zoveel uitgebreider is...

IS DAT WAAR? :confused:

ik zoek zoals gezegd gewoon de sounds van de Norde Electro, maar als je die ook hebt (met dezelfde kwaliteit) bij de Nord Lead 2 waarom dan nog een NE kopen?

help me out here:confused:

De Nord Lead 2 is gewoon heel iets anders. Als jij een Rhodes vervanger zoekt, ga dan aub geen NL2 proberen, want dat is het gewoon niet. De NL-2 is een hele mooie synth, maar geen Nord Electro.

De NordLead is een VA-synth: subtractieve synthese (zoals op een Minimoog of welke analoge synth die je kent dan ook) volledig digitaal uitgevoerd. Als je hier een mooie Rhodes uit krijgt dan ben je well heel erg creatief!

De NordElectro is sample-based (behalve de orgelsimulate-sectie; da's additieve synthese, denk ik), en dient om bestaande geluiden na te maken. Onvergelijkbaar met de NordLead.

Doel en werking zijn dus gewoon compleet anders. Je vergelijkt een Minimoog (of NordLead dus) toch ook niet met een Rhodes of Wurlitzer of piano qua mogelijkheden en klank? Een NordElectro wel. Het is gewoon een ander instrument. De enige overeenkomst is het gedeelte 'Nord'. De NordLead heeft meer overeenkomsten met een Alesis ION of Access Virus C of Oberheim OB-12.

Degene die die NordLead 2 aanbiedt heeft blijkbaar hard geld nodig en beschouwt jou als ontzettend naïef, want wat hij zegt slaat echt nergens op. Laat je niet bedriegen!!! :smeris:

NordLead en Electro hebben niets gemeen. Als het om de geluiden van de Hammond en de piano's gaat, ga dan echt voor de Electro. De NordLead kan de Hammond redelijk nadoen, maar beslist geen drawbars! Orgelgeluidjes, best, hoor. Ook nog wel iets Rhodes achtig en wat Clav, maar het zal nooit een Electro woren.

Wout

Back