de beste keuze...

Slipperman

Rooibosje iemand?
tja en toch heb ik monitoren nodig maar heb van diversen vernomen dat die edirols nog erger als hifi speakers zijn...

dus maar weer gaan zoeken. Oa. in de poll gekeken en goed gezocht naar monitoren. Ik heb een budget opengesteld van 300 euro. Misschien net iets meer. Mag dus 2e hands zijn als het maar werkt :)

Heb een lijstje samengesteld met monitoren die ik interresant vond. Heb echter hier geen plek om te beluisteren want roosendaal is gewoon een pokkedorp ;)

ik zit overigens in mijn slaapkamer met de boel die een kamer is van 3 bij 5. ene helft slaap ik andere helft is studio. Dat komt neer op een ruimte van 3 bij 2.5. Die is aan 3 kanten door muur omgeven. Alleen de rechtermuur bestaat niet. Ja bestaat wel maar staat 5 meter verderop ;) Misschien dat dit toch ook voor de keuze bepalend kan zijn...

Ok de lijst met monitoren:

Alesis M1 Active MKII
BEHRINGER - B2031 Truth
ESI - nEar05
ROLAND - DS-30
Samson - Resolv65A
SAMSON - RESOLV 50A AKTIV
TANNOY - REVEAL AKTIV (eigenlijk veel te duur...)

kijk monitoren zijn persoonlijk natuurlijk en vooral die alesis M1 daar hoor ik enorm verschillende meningen over maar ik merk wel dat toch een aardig aantal mensen hier toch die alesis gebruiken...
Dus me vraag is wie adviseerd welke monitor en waarom?

Origineel geplaatst door BananaWorld
Misschien de passieve Tannoy Reveal. Daar heb ik redelijk wat positieve dingen over gelezen.

tja heb geen versterker dus die moet er ook apart bij en geloof dat de versterker erg belangrijk was voor het geluid wat eruit kwam dus dat zijn nogal meer kosten :) Daarom liever all in in de vorm van actives ;)

volgende maand haal ik zelf de Alesis M1 Active MKII. ik had eerst me zinnen gezet op de BEHRINGER - B2031 Truth, maar dat ging niet door en later hoorde en las ik, dat ze ook in het hoog kletsen. nu ga ik mede ook kijkend naar mijn budget gewoon voor de volle 100% voor de m1 mk2. ik ken ook een bekende artiest die het gewoon daarmee doet en als je zijn muziek hoord dan schrik je gewoon. ik heb zelf nu ook al 1 of twee keer een thread over monitoren gestartd, maar merk wel dat het erg persoonlijk is. verder hangt het ook af, van wat voor muziek je maakt. ikzelf ga gewoon voor de alesis en das iig stukken en stukken beter dan de stereo waar ik nu van afhankelijk ben.
over een jaar of twee kijk ik wel weer verder en heb dan ook wel genoeg gespaard (en misschien vind ik de alesis monitoren wel zo fijn dat ze der nog langer staan) :D

De ESI nEAR5 heb ik getest, en een vriend van me heeft ze gekocht eergisteren bij Feedback voor 2x € 129,00.
Geluid is schoon, handig dat ze actief zijn, maar er komt geen sublaag uit (ivm vorm kast + kleine speaker) en ze gaan niet echt hard.

esi-near05.jpg

Positief
-de kleine maat
-actief
-schoon geluid
-prijs

Negatief
-geen sublaag
-kan niet "blazen"/hard

ESI doorbreekt de prijsbarrière met deze kleine powered monitors! Dit twee-weg nearfield monitortje, met 13 cm basluidspreker, biedt een zeer goede klank, de twee ingebouwde versterkers leveren samen 75 watt en via de XLR en jack inputs echt aan alles aan te sluiten.

heb 2e hands truth's gescoord voor 350€. vallen me erg goed mee, maar dit is mijn eerste paar monitors, dus heb niet echt een referentie kader om te vergelijken.

dat van de hoge tonen kan je vermeiden met -2dB of -4dB trim op de hoge tonen

zit zelf op zo'n studenten kamer die nog kleiner is dan de jouwe, en dat geeft toch behoorlijk wat acoustische problemen. de bass hoopt zich enorm op in m'n kamertje... maar dat ligt natuurlijk niet aan de truth's. ga er nu niet mijn kop over breken om de kamer acoustisch verantwoord te maken, verhuis toch binnenkort (hopelijk)

de Alesis M1 Mk II kan je voor onder de 400€ nieuw naar Belgie/nederland krijgen (gisteren waren ze nog 375€ het paar =( )

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-134027.html

Verzendingskosten zijn maar 8€!!!

Ik denk dat ik me deze ga aanschaffen om mijn toekomstige Nord Electro mee te versterken
(+ een kleine yamaha mixer mg10/2 aangezien de Nord voorlopig zeker mijn eerste en enige aankoop is)

Origineel geplaatst door Niel
De ESI nEAR5 heb ik getest, en een vriend van me heeft ze gekocht eergisteren bij Feedback voor 2x € 129,00.
Geluid is schoon, handig dat ze actief zijn, maar er komt geen sublaag uit (ivm vorm kast + kleine speaker) en ze gaan niet echt hard.

esi-near05.jpg

Positief
-de kleine maat
-actief
-schoon geluid
-prijs

Negatief
-geen sublaag
-kan niet "blazen"/hard

bij die sublaag moet ik me daar dan een diepe bass bij voorstellen? Zo'n subwoofer achtig geluid wat je er dan nog uit kan halen?

Ik denk dat die Alesis inderdaad geen verkeerde koop zijn. Ik heb voordat ik ze kocht ook het internet afgezocht en vondt daar veelal postitive berichten. Ook hebben ze 1 of ander award gekregen dus het zal wel ok zijn.
Ik heb ze een tijdje geleden 2de hands voor 300 euro gekocht. Binnenkort ga ik er m'n eerste nummer op af mizen.
Er zit overigens wel veel bas in!. Misschien wel iets teveel. Er zitten 2 van die gaten in, die je nog kan dichstoppen om de bassen wat te onderdrukken. (dat zei de vorige eigenaar).

hmm beter idee ;) koop ze gewoon beiden :D de esi en de alesis ;) de 2ehands prijzen zijn niet slecht en ach over langere termijn :) (zul je zien dat die alesis toch te groot is voor de plek waar ze moeten komen... maar ze kunnen nog op de kant geplaatst worden gelukkig)

Origineel geplaatst door sander
Ik denk dat die Alesis inderdaad geen verkeerde koop zijn. Ik heb voordat ik ze kocht ook het internet afgezocht en vondt daar veelal postitive berichten. Ook hebben ze 1 of ander award gekregen dus het zal wel ok zijn.
Ik heb ze een tijdje geleden 2de hands voor 300 euro gekocht. Binnenkort ga ik er m'n eerste nummer op af mizen.
Er zit overigens wel veel bas in!. Misschien wel iets teveel. Er zitten 2 van die gaten in, die je nog kan dichstoppen om de bassen wat te onderdrukken. (dat zei de vorige eigenaar).

Niet dat ik het er ff in wil wrijven ofzo hoor, maar is 300€ voor 2e hands Alesis M1's niet (te) veel? Volgens mij kosten ze nieuw bij Feedback 125€ per stuk namelijk.

edit; of ik zie iets over het hoofd natuurlijk 8D

Origineel geplaatst door vanZr
Niet dat ik het er ff in wil wrijven ofzo hoor, maar is 300€ voor 2e hands Alesis M1's niet (te) veel? Volgens mij kosten ze nieuw bij Feedback 125€ per stuk namelijk.

edit; of ik zie iets over het hoofd natuurlijk 8D

volgens mij hebben we t hier over de Actieve variant!:) Die kosten namelijk 249,- p.s
zit zelf ook te twijfelen tussen de Alesis en de Tannoy's moeilijk moeilijk!

Origineel geplaatst door tim
volgens mij hebben we t hier over de Actieve variant!:) Die kosten namelijk 249,- p.s
zit zelf ook te twijfelen tussen de Alesis en de Tannoy's moeilijk moeilijk!

Hehe, ik had toch al zo'n gevoel dat het wel aan mij zou liggen :D Maargoed, dan lijkt het me een mooie deal...

Ik heb zelf trouwens passieve tannoy's en ben daar tevreden mee, maar dat zoekt de topicstarter niet geloof ik 8D

Origineel geplaatst door vanZr
Hehe, ik had toch al zo'n gevoel dat het wel aan mij zou liggen :D Maargoed, dan lijkt het me een mooie deal...

Ik heb zelf trouwens passieve tannoy's en ben daar tevreden mee, maar dat zoekt de topicstarter niet geloof ik 8D

idd liever actief aangezien je dan een versterker moet kopen en die moet weer duur zijn omdat je geluid anders verkloot is...

heb vandaag de Alesis M1 Active MKII besteld toch omdat ik hier wel gooie vehalen over hoor en de prijs is natuurlijk erug aantrekkelijk!! Over dat lage valt wel heen te komen denk, alles beter dan verote hifi speakers waar ik nu op "afmix"....

Origineel geplaatst door Slipperman
idd liever actief aangezien je dan een versterker moet kopen en die moet weer duur zijn omdat je geluid anders verkloot is...

Ik heb er een Alesis RA-150 versterker bijgekocht...

Was in totaal 460€ kwijt ongeveer (nieuw)...en ben er zeer tevreden mee. Actieve speakers zijn aan de andere kant ook wel aantrekkelijk, maar ik heb geen spijt van m'n keuze...

Ik zoek ook studio monitors en ik zat ook te denken aan de passieve tannoy reveals.....
Ik heb een sony str-de405 versterker staan, is het dan verstandig om deze monitors hier op aan te sluiten of is dat geen goede combinatie met een hifi versterker?? (misschien stomme vraag) en kan ik dan beter gaan voor actieve monitors?

Ik heb nu een paar dagen m'n Tapco S-5's actiefjes hier staan.
Ze moeten duidelijk nog even inspelen, maar nu al klinken ze veelbelovend.

S5_HI.gif

Bij Univers-Sons kosten ze 365 per paar! Plus 15 Euro verzendkosten.

Ik heb de mijne redelijk verneukt rond de 2 Khz denk ik. Het kraakt als ik aan t freaken ben ( ongewild dit x ).

Dus ik moet nu op zoek naar passieve monitoren die beter tegen een stootje kunnen. Ik heb nu Absolute Zero's aan een Samson Servo 170 hangen. Klinken best goed, maar isch nu schtuck.

Aangezien ik redelijk veel van mn monitoren vraag dmv extreme noize pollution, moeten het wel sterke monitoren zijn. Iemand zelfde ervaring? En maybe een tip voor nieuwe monitoren? Prijs mag rond de 500 pleuro liggen.

Bij voorbaat dank.

Back