[track] ACIIIID

the red eye

Ouwe rot
Zo.

Ik had geen behoefte aan subtiliteiten vanochtend, dus ik dacht van kom, ik ga eens een acid trackje maken.

Zeg maar of het gelukt is :)

hmm... het klinkt vrij marginaal, qua geluidskwaliteit, zal wel deels te maken hebben met die 96kbps... maar het klinkt als slecht gemixte muziek van 12 jaar geleden... dus de echte oldskool acid sound heb je wel te pakken...

verder "beukt" het gewoon op 1 lijn door... heel simplistisch allemaal... tja wat kan ik er nog meer over zeggen, ik vind dat het klinkt als een brij van geluid. echt muddy. kan je bedoeling zijn?

de 303 sound is wel oke, triviaal, niet schokkend.

de track pakt me voorlopig nog niet.

je zou hem veel beter moeten afmixen/masteren dat de kwaliteit wat beter wordt zodat ie beter uit de verf komt... en iets minder saai maken... dan heb je wel een normale oude acid track zoals vanouds.

doe er wat mee dus :)

Ik heb het nummer effe op iets hogere kwaliteit op de site gezet, want 96 kbps is idd een beetje brijig, maar ik kan er wel inkomen dat je de mix een beetje prut vindt. Normaal besteed ik daar een dag ofzo aan, maar nu was het effe als tussendoor bedoeld en heb ik er niet echt de tijd voor genomen.

Net als met de breaks trouwens:D die er niet inzitten

Ik heb geen idee hoe oldskool acid klinkt, acid is niet echt mijn ding, maar ik dacht ach, laat ik es maken wat ik met acid associeer...

Die 303 zou idd wel een distortion kunnen gebruiken, moet ik een keer aanschaffen, zit namelijk niet in mijn mam mb33 mkII.
Maargoed, ik ga hem niet opnieuw afmixen en opnemen, ik heb net de hele studio weer geinitialiseerd.

thnx voor de reply en:biertje:

Ik vind hem wel grappig hoor. Misschien af en toe een break er in en inderdaad zorgen dat het minder 'kleeft' de verschillende geluiden.

ik vind hem echt wel goed :okdan:

lekkere trippy soundjes, en hypnotiserend, zou ik zeker wel tussen een setje willen horen/draaien.

Heb je nog dergelijke tracks? Zou graag meer horen 8)

Ja is best wel ok. Vooral als ie een tijdje bezig is. Ben alleen niet gecharmeerd van die openhihat.

Hee eigelijk wel vet dat laatste stuk, laat die beat er nog effe inkomen aub. Nummer mag best nog 2 min langer zijn dan :okdan:

ik heb het nummer ook echt gemaakt als een live ding; gewoon snel wat maken en in een take opnemen. Ik ben de laatste tijd druk bezig een hoeveelheid nummers te maken die live gespeeld kunnen worden, want ik wil graag het podium op...

Oh ja, voordat iemand ernaar vraagt;

drums; drumstation en gesampled in a3000
303; mam mb33 mkII + yamaha delay
Rest; akai ax73
lekker simpel:D

kga wel akkoord met sander wat betreft die open hihat:./ die klinkt maar slap in de mix..

De rest van het nummer is echt super! laat maar meer van die dingen komen, hier in belgenland is er wel intresse voor :)

Back