[ambiant] abc123

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Heya,

Weer eens een track gepost. abc123

Jullie horen

drums percusie, bass: AWM2 klanken uit AN/DX200
Bliepje: AN200
Pad op de achtergrond: DX200
Pad op voorgrond (af en toe, en pas bij 2.10 minuten): VSI Carbon (je weet wel, gratis bij de Interface)

Graag wat feedback op deze track.

Laatst gewijzigd:
..aangezien er geen hond op mijn track reageert, dan ga ik maar even trax luisteren :D

Hmm, de beats zijn wel aardig maar ik mis heel veel. Bv, een mooie opbouw en afbouw.. Ik denk dat daar nog wat aan schort.
De sound zijn mooi maar wel een beetje basic en je hoort dat het allemaal FM is...

gr
ARv

Origineel geplaatst door Arv
Hmm, de beats zijn wel aardig maar ik mis heel veel. Bv, een mooie opbouw en afbouw.. Ik denk dat daar nog wat aan schort.
De sound zijn mooi maar wel een beetje basic en je hoort dat het allemaal FM is...

Bedankt dat je even de mooite neemt om te reageren! De opbouw wordt nog gewijzigt, dit omdat met namen de eerste 3 minuten qua arrangement vrij vlak zijn.

De sound zijn mooi maar wel een beetje basic
De drums zijn idd erg basic want dat alles komt als preset uit de AWM2 emgine die in al die Yamaha gear zit. Zou graag wat meer etnische percusie gebruiken, maar heb die niet in m'n synths zitten, en heb geen sampler (daarom kijk ik ook uit naar de Emu Planet Earth).

en je hoort dat het allemaal FM is
Dit is beslist niet het geval. Enkelt de pad sound op de achtergrond is middels FM synthese gemaakt. De lead sequence komt uit een VA (AN200). De pad die je af en toe op de voorgrond hoort is ook een VA'tje.

Aardige track. Lekkere geluiden. Hij bleef redelijk interessant om te luisteren voor zo'n 5 minuten. Die bassdrum klinkt lekker zeg door deze koptelefoon :)

Ik zal is wat beter luisteren, want ik heb maar twee computer boxen! Maar ik heb bijna adsl thuis, dus jaja dan word het feest.

Origineel geplaatst door Bahamut
Aardige track. Lekkere geluiden. Hij bleef redelijk interessant om te luisteren voor zo'n 5 minuten. Die bassdrum klinkt lekker zeg door deze koptelefoon :)

Dank je! Qua sequencing is het nog een schets op m'n RM1X. Wil straks een langer tussen stuk, vrijwel zonder percusie en met extra FX klanken. Die bassdrum, volgens mij hebben die gasten van Yamaha gewoon een dikke 909 gesampeld. Past imho beter in deze track als een 808 of een 606 die ik als alternatief heb staan.

In het begin had ik een beetje het idee dat de snare te hard stond, maar toen de kick erin kwam klonk het wel goed in balans. Ik vind eerlijk gezegd die snare niet zo mooi klinken, en de drums worden na een tijdje te eentonig. Wel leuke geluidseffecten die erin zitten. Sorry, dit is niet echt mijn stijl muziek, ik hou meer van veel melodie enzo! Sorry voor de iets wat negatieve beoordeling maar dat ligt dus aan mijn muzikale smaak :)

Tim

Verrassend hoe eenvoudig toch gewoon OK kan zijn.

Zou wel de drumsounds meer over het stereobeeld uitsmeren met wat panning bijv.
De balans van de mix komt hier ook heel nauw kijken.

De intro is wat lang en wat dubachtige breaks zou ook misschien goed passen.
Qua vulling zou het wat meer kunnen, maar da's ook een kwestie van smaak denk ik.

Ik ben benieuwed
vaagheid!
hadden van mij wel wat meer pads in gekunt.
maar de kick is erg koel vind het wel een ok nummerjte

Wow,

ik vind dit een heerlijke track, de zeurende slepende bass en sfeer padjes maken dit voor mij lekker om naar te luisteren.
opbouw is goed, geluidenkeus vind ik ook lekker bij elkaar passen. :halleluja

Wat mag je van mij aanpassen om het nog beter te maken:
De drums vind ik redelijk eentonig. hier had wel wat meer variatie in gemogen van mij.
Verder vind ik de mix veels te droog, hoewel de geluiden lekker open gemixed zijn vind ik ze te afzonderlijk in de mix zitten. Mijn tip is gebruik meer effecten (bijvoorbeeld op de drums) om de parts wat meer in elkaar te laten vloeien. Check mijn laatst geposte song maar hier op het synthforum, daar heb ik veel veranderingen in de drums geprogrammeerd en maak veel gebruik van effecten. Ik denk dat je met dat soort aanpassingen je song helemaal af zou zijn. (tenzij je niet van heftig drumwerk en effecten houdt.) }:|

Heya nog meer reacties, tof!

De drums he...eentoonig. Dus mijn werk komt er niet goed uit. Als ik naar de sequence teruggrijp dan bestaat de lead op de AN200 uit 2 verschillende loops (16 stappen), de achtergrond pad uit de DX200 ook 2 verschillende loops (16 stappen). Doordat ik 3 resp. 4 verschillende "free EG" (= mididata manipulatie) sequences per pattern toepas klinkt het misschien wat meer gevarieerd. Maar..... nog steeds 2 basis patterns, terwijl ik voor de drums maar liefst 5 of 6 patterns neem (weet het niet meer uit het hoofd).

Ik heb nu alles ineens op 2 sporen opgenomen. Zal nog eens opnemen, en dan de drums seperaat, zodat ik deze beter kan mixen. Bedankt voor de feedback! Meer is natuurlijk altijd welkom.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
De drums he...eentoonig. Dus mijn werk komt er niet goed uit. Als ik naar de sequence teruggrijp dan bestaat de lead op de AN200 uit 2 verschillende loops (16 stappen), de achtergrond pad uit de DX200 ook 2 verschillende loops (16 stappen). Doordat ik 3 resp. 4 verschillende "free EG" (= mididata manipulatie) sequences per pattern toepas klinkt het misschien wat meer gevarieerd. Maar..... nog steeds 2 basis patterns, terwijl ik voor de drums maar liefst 5 of 6 patterns neem (weet het niet meer uit het hoofd).

ik heb de song net nog eens weer aandachtig beluisterd, hij wordt met de keer lekkerder om naar te luisteren :)
Ik hoor nu inderdaad dat je meerdere patterns gebruikt. je zou wat meer variatie in de hihat en snare's kunnen brengen om dit nog levendiger te maken.

Maar ook de 2e keer.... Erg lekkere track :{

Gedeeltelijk het zelfde commentaar als hierboven.
-in de drums zou van mij wel iets meer variatie in mogen.
-tussen 2:00 en 4:00 vind ik hem wat saai worden ,dus in zou die bas rif er wat eerder in gooien.
-vind je het geen goed idee om dat lekkere scratch rifje uit het begin later terug te laten komen er er dan mee uit te faden?

Origineel geplaatst door quifster
ik heb de song net nog eens weer aandachtig beluisterd, hij wordt met de keer lekkerder om naar te luisteren :)
Ik hoor nu inderdaad dat je meerdere patterns gebruikt. je zou wat meer variatie in de hihat en snare's kunnen brengen om dit nog levendiger te maken.

Maar ook de 2e keer.... Erg lekkere track :{

Heb wat dat betreft niet erg veel extra mogelijkheden, geen sampler en geen planet earth van Emu. Zal nog eens door die soundbank in de AN/DX200 browsen om te luisteren naar geluiden die wat minder 909 klinken.

Ben even aan het klussen geweest, en dit is het resultaat:

abc456

Graag even wat feedback. Zo helemaal te gek zijn als luitjes die de eerste versie van deze track nog op de hd hebben hem vergelijken met de vernieuwde versie.

Heb voor wat andere drumgeluiden gekozen en de tracks wat verder uitgewerkt, en iets meer pad geluiden toegevoegd.

Drums zijn nog steeds te droog... wat hier mooi bij zou zijn zou een Karma Coma-achtige beat zijn met lekker wat reverb op de goede plaatsen.

De vrij plotselinge klappen waren gaaf ;). En ik -wist- dat ik die pad ergens van herkende :D.

Tja ik heb zelfde als Yoozer. het mist nog wel ehm ja veel.. Ook de geluiden vind ik wat tegenvallen.. Ik zou r nog wat meer van maken als ik jou was!

succes
Arv

als je van die tabla's zoekt dan heb ik wel goeie samples voor je liggen. Tip: doe wat reverbs op die etnische percussie. en doe je pads wat harder... voor de rest lekker dingetje :)

Back