2 vraagjes DX-200

dextah

Ouwe rot
Ik kan het niet in de manual vinden ...
Waar zit de reverb in de DX-200 ? Kan die soms alleen met de editor benaderd worden ?
En ... klopt het dat je helemaal geen pattern lengte kan instellen ??
De Free eg lengte is wel in te stellen maar ik niks over de pattern lengte vinden .

volgens mij kan je met shift en dan de effect-type knop ook de overige effecten selecteren..

Re: 2 vraagjes DX-200

Origineel geplaatst door dextah
Ik kan het niet in de manual vinden ...
Waar zit de reverb in de DX-200 ? Kan die soms alleen met de editor benaderd worden ?
En ... klopt het dat je helemaal geen pattern lengte kan instellen ??
De Free eg lengte is wel in te stellen maar ik niks over de pattern lengte vinden .

1. Selecteer Delay als effect en gebruik dan de encoder (waar je je patterns selecteerd) om de verschillende effecten te selecteren, Het is het laatste effect in de delay section, (Rvb) Of gebruik Olaf zijn methode.

2. Je kan je pattern instellen als 8,12 of 16 steps. Maar helaas nie langer als 16.....

pattern kan je instellen: 8, 12 of 16 steps.
check even in je manual onder 'beat'.

als je op shift klikt en dan aan de linkse effectparameterknop draait, kan je door de verschillende effecten en hun verschillende variaties 'scrollen'.

ik zit nu op het werk, anders beschreef ik het even beter...

[edit]iemand was me voor[/edit]

Niet langer als 16 stappen .. daar was ik al bang voor .
Nou ja komt wel goed .
O en is het de moeite om de editor op mijn ouwe gare PC te zetten ?
Er is toch geen OSX versie van dus zal op mijn ouwe internet bak 'dit is geen computer meer ; ) ' moeten zetten .

Ok thanks !

Re: Re: 2 vraagjes DX-200

Re: Re: 2 vraagjes DX-200

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Je kan je pattern instellen als 8,12 of 16 steps. Maar helaas nie langer als 16.....

Probleem kan je ondervinden door 2 patterns te maken en die middels de song mode achter elkaar te zetten. :eureka:

... en als je niks aan de effect instellingen verandert, heb je er ook geen last van dat de 1e 'stap' wegvalt bij het switchen van patterns! :eureka:

Ligt eraan wat je wilt doen: patterns maken (dan moet je die hele Yamaha brakke software installeren) of DX-klanken editen (dan zou ik een DX-7 editor proberen, deze bijvoorbeeld).

Origineel geplaatst door dextah
maarrrrrr is het de moeite om de editor op mijn ouwe gare PC te zetten ? 8D
Je zou het zo kunnen zien, een gare editor op een gare PC, top combo! :)

Het nadeel van een algemene DX editor is dat de DX200 een aantal extra dingen heeft zoals de FX en de Free EG, deze kan je met de DX200 editor wel editen en met de andere editors niet.
Als je ouwe gare computer op windows 98 draait (of 95 ook,weet ik niet zeker) dan is het wel te doen om de software die je erbij heb gekregen te gebruiken. Alsje windows 2000 of XP gebruikt moet je op het internet zoeken voor een update, want de standaard software draait hier niet op....

Met wat gepiel krijg je de software wel aan de praat, en dan kan je lekker je free EG tekenen met je muis en dat soort dingen, leuk!

Back