OB12 vs MS2000

dus heb ik een KS-5 rack voor de pads en enzo. Misschien daarnaast een mono/duofone bak zoals MS-10 voor de bass? Of zijn er betere alternatieven, Waldorf Pulse?

Aan een Ks-rack heb je voldoende voor de bassen.

Als je het trouwens een beetje gaat bekijken hoe de ks serie onstaan is:

Bass-station --> a/k-station --> ks 4/5/rack

Dan zie je de bass-station als verre voorganger, en die is een beetje te vergelijken met een pulse (ok pulse is analoog, basstation is semi analoog en de ks serie is virtueel analoog)....

maar om nou te zeggen dat de bass station garant staat voor vreselijk dikke bassen... nee.

maar dat zegt nog niks, want de engine van de KS is geenszins te vergelijken met de bassstation :)

Origineel geplaatst door cadra
maar om nou te zeggen dat de bass station garant staat voor vreselijk dikke bassen... nee.
]
Nou echt dus zijn ze ook niet :D

maar dat zegt nog niks, want de engine van de KS is geenszins te vergelijken met de bassstation :)

De KS is een uitgebreide versie van de a/k station (meer filters/waveforms/multi timbraal), deze twee zijn toch echt wel gebasseerd op de bass-station (maar dan polyfoon, en met effecten en een extra osc).

Bah, dat valt me nou een beetje tegen van Feedback. MS2000B - alla, daar zijn ook daadwerkelijk verbeteringen in doorgevoerd, maar de gewone oude MS2000 uit '99 net zo duur? Ja dahaag!
Wil je de soundjes; ga dan voor de rack versie (2ehands rond de 400) of de MicroKorg.

En een Pulse voor de bas is ook netjes.

Origineel geplaatst door Blinx
De KS is een uitgebreide versie van de a/k station (meer filters/waveforms/multi timbraal), deze twee zijn toch echt wel gebasseerd op de bass-station (maar dan polyfoon, en met effecten en een extra osc).

behalve dan dat de bassstation analoog is en de A-station, K-station etc virtueel analoog... lijkt me toch een aanzienlijk verschil ;)

behalve dan dat de bassstation analoog is en de A-station, K-station etc virtueel analoog... lijkt me toch een aanzienlijk verschil

Yep maar dat had ik er wel bij gezegd:

Origineel geplaatst door Blinx
Aan een Ks-rack heb je voldoende voor de bassen.

Als je het trouwens een beetje gaat bekijken hoe de ks serie onstaan is:

Bass-station --> a/k-station --> ks 4/5/rack

Dan zie je de bass-station als verre voorganger, en die is een beetje te vergelijken met een pulse (ok pulse is analoog, basstation is semi analoog en de ks serie is virtueel analoog)....

Maar goed..... daar ging het topic niet over :D

Maar voor moddervette bassen zijn volgens mij alle genoemde voorbeelden wel goed, is alleen een kwestie van smaak. De MS10 klinkt lekker rauw, echt analoog, is bijna modulair. Erg mooie bak om te zien ook. Minpunt: beperkte midi, wat duurder (dan bijv BassStation, Pulse)
Waldorf Pulse echt mooi dik geluid, supervette bassen. Erg goede midi spec. Minpunt: knoppen werken niet fijn, veel parameters in ingewikkeld menu, en alleen 4-pole filter (vond ik juist mooi, maar bij VA vaak de keuze).
OB12 en MS2000 allebei lekker veel knoppen. OB 12 stemmig, MS 4 stemmig. Erg aan elkaar gewaagd, allebei een eigen sound, kwestie van voorkeur.
KS-rack zou ik echt als werkpaard kopen, net als OB 4 keer multitimbraal. Wat ik ervan heb gehoord erg neutraal geluid, minder eigen sound, makkelijker inzetbaar.
Enige wat ik nog in het rijtje mis is de Nord Rack 2, heb ik voorbij zien komen voor 450 euro. Ook erg mooie volle bassen, hoeft verder geen toelichting.

Allemaal leuke apparaten met vette bassen, maar het is denk ik echt een kwestie van smaak.

Ik ben het helemaal met wokenangel eens.

Trouwens de NordRack2 hoort eigenlijk wel in het rijtje thuis, maar is vergeleken bij de MS2K OB12 en KSRack toch wat beperkter geen effecten en extra's, maar heeft misschien weer een wat krachtigere osc/filter sectie.

jp8000,Ion mischien? An1x is zeker een vette synth,je kunt je eigen banken aanleggen. Ik snap alleen niet waarom Yamaha deze synth in dezelfde bak als de cs12x heeft gegoten. Anders mischien een cs6x? Best masterkeyboard & an1x,DX etc..

Back