2manyDJ's: hoe doen ze dat nou?

Arv

Robot
Ik heb gisteren weer even zitten luisteren naar wat werk van 2Many DJ's en dat is echt zo mooi gedaan. Die overgangen en mix van beats enzo. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat nou gedaan hebben..
Ikzelf denk het volgende:
Ze hebben van de meeste trax 12" lange versies zodat de beats en vocals makkelijk gesampled kunnen worden en met behulp van een goed softpakket (AcidPro?) mooi aan elkaar geknoopt word.

Toch ontkom ik niet aan het idee dat ze wellicht van verschillende songs de multitrack opnames hebben gekregen (misschien via een deal met een platenbaas?) want heel vaak hoor je een vocal/rap/beat volledig gescheiden van de rest..

Dus, is er iemand die weet hoe de vork in de steel zit? Ik vind dat wel leuk om te weten, en misschien anderen ook..

Arv

gewoon slim editten, EQ'en, veel accapella's en instrumentals gebruiken......denk niet dat er multitracks aan te pas zijn gekomen

voor sommige tracks hebben ze inderdaad de multitracks gekregen ter wille van een 'compilatie-album'.

volgens mij heb ik dat gelezen in het verhaal op hun site www.2manydjs.com

[edit] of ergens anders ;) [edit]

aan deze mixen verdienen ze trouwens geen cent, alle inkomsten gaan naar de slachtoffers van de knipschaar a.k.a. de uitvoerende artiesten (zoals het zou moeten bij mix-albums)

Je kunt aan zo idioot veel verschillende versies van nrs komen, dat er altijd wel ergens een mix tussen zit waar je fijn uit kan gaan samplen.
Ik heb al in geen tijden meer (cd-)singles gekocht, maar daar kwam je al vaak de nodige versions op tegen (incl acapella en instrumental), en anders bestaat er nog altijd het internet.

Internet (en dan met name p2p) is een geweldige bron voor maffe versies van een nr !

aha!

het is trouwens verbazingwekkend hoe goed 2 complete mixen samen kunnen klinken als ze in de goede toonsoort zitten.....daar kan je je ook behoorlijk op verkijken

@ Cyan
Idd.. soms hoor je van een bekend nummer bv alleen de bass en drum, nou die staan echt never nooit los op een 12".. Dus moeten ze van sommige nummers wel multitrax gescoord hebben bij de artiest..

@Olaf
Slim editten en eq-en is echt niet voldoende.. Zie voorgaande.. Ga maar is goed luisteren naar de mixen.Ik herken zeer snel of een stem/ritme is wegge-eq-ed.. en dat is bij 2manydj's nooit het geval..

Arv

Origineel geplaatst door Arv
[Bsoms hoor je van een bekend nummer bv alleen de bass en drum, nou die staan echt never nooit los op een 12".. [/B]

Toch wel hoor ! Al is het soms maar een klein stukje, maar dat kan al genoeg zijn voor een fijne sample !

Ik heb ooit in een grijs verleden nog es een remix gemaakt van Smooth Criminal (MJ) met als basis alleen maar de 12"
En daar was nog best alleen de drum & bass vanaf te trekken ! (zonder sampler zelfs, was nog in de tape-tijd)

Origineel geplaatst door Arv
@ Cyan
Idd.. soms hoor je van een bekend nummer bv alleen de bass en drum, nou die staan echt never nooit los op een 12".. Dus moeten ze van sommige nummers wel multitrax gescoord hebben bij de artiest..

@Olaf
Slim editten en eq-en is echt niet voldoende.. Zie voorgaande.. Ga maar is goed luisteren naar de mixen.Ik herken zeer snel of een stem/ritme is wegge-eq-ed.. en dat is bij 2manydj's nooit het geval..

Arv

ik heb die CD ook....ik heb bij het luisteren nooit het gevoel gekregen dat er met multitracks is gewerkt....sample gewoon een paar tellen van een break of intro, knip/snij slim de bas en de kick eruit en gebruik die om verder mee te werken......

maaaarrrrrrr...cyan geeft al aan dat ze blijkbaar toch van een aantal nummers multitracks hebben gekregen...dus antwoord op uw vraag toch?

Origineel geplaatst door dextah
Ableton + Acapella`s + instrumentals maar volgen mij gewoon ook een bassline ofzo na spelen .

volgens mij gebruiken ze live gewoon voorgemaakte bootlegs en ik dacht ook dat ze Acid gebruikten om die te maken en niet ableton (tenminste Acid lijkt mij ook handiger) maarja wat maaktet eigenlijk uit
:biertje:

het staat in ieder geval vast dat ze rete goed weten hoe ze het aan moeten pakken, mix gewijs

restecp!

Arv

Origineel geplaatst door UndErdOg
volgens mij gebruiken ze live gewoon voorgemaakte bootlegs en ik dacht ook dat ze Acid gebruikten om die te maken en niet ableton (tenminste Acid lijkt mij ook handiger) maarja wat maaktet eigenlijk uit
:biertje:

Acid is er niet voor MAC .

DAt hoor je niet vaak meer !!

Het harmonisch mixen van tracks is iets wat niet veel Dj's doen of kunnen !!

Hebben ze het niet met bv een prog als ableton gemaakt ?!

Veel samples synchroom en harmonisch ook redelijk bij te sturen !!

Origineel geplaatst door REY
DAt hoor je niet vaak meer !!

Het harmonisch mixen van tracks is iets wat niet veel Dj's doen of kunnen !!

Hebben ze het niet met bv een prog als ableton gemaakt ?!

Veel samples synchroom en harmonisch ook redelijk bij te sturen !!

kweetnie hoor..maar als je een andere stijl dan looptechno ofzo draait, maw waar meer harmonische content in zit, dan ontkom je er niet aan om harmonisch te mixen, anders klinkt het nergens naar...dus elke zichzelf respecterende us garage of (deep)house, soul, funk whatever DJ kan harmonisch mixen..

Back