Master Keyboard?

Mehk

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben iemand die het leuk vind om beats (muziek) te maken op de pc. Ik gebruik hiervoor het programmatje Fruity Studio. Ik doe dit nu al een aantal jaar, en het is leuk om te zien hoe ik vorder met de tijd. Nou wil ik dus een master keyboard kopen om een stapje verder te kunnen.

Ik ben niet echt bekend met keyboards, of master keyboards maar ik heb begrepen dat je geen geluiden of iets dergelijks hebt op een master keyboard, maar je het gewoon als midi in kan gebruiken. Precies wat ik wil dus.

Ik heb een beetje gezocht en rond gevraagd. Ik heb begrepen dat je een gameport op je PC nodig hebt om de keyboard aan te sluiten, dit heb ik niet vandaar dat ik een master keyboard wil die ik direct kan aansluiten via USB (een midi interface vind ik ook best duur)

Nu ben ik dus de Oxygen 8 tegengekomen (http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-150660.html) en de http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-154205.html die mij wel interessant (maar vooral goedkoop leken)

Ik zei al dat ik niet zoveel wist van master keyboards, maar als ik kijk bij deze twee zie ik allerlei knobs, ik vind dit eigenlijk ook wel overbodig. Wat ik wil zijn gewoon die 2 octaven. Kan iemand me overtuigen van het nut van die knobs?

Waar kan ik zoiets het goedkoopst kopen? (ik wil het liefst zo weinig uitgeven natuurlijk) Hoe zit het bijvoorbeeld met bestellen van die Thomann site? Wat voor kosten komen er nog bij die 130 euro (oxygen 8) behalve de 8 euro verzendkosten?

En alle alternatieven, suggesties en aanradingen zijn welkom voor deze leek op dit gebied :)

Zei een vriend van me ook al, maar die stelde voor gewoon een andere geluidskaart te kopen ipv de midi interface. Weet je toevallig iets over de extra kosten van het bestellen uit Duitse sites?

Origineel geplaatst door Mehk