Website checken!!! Allemaal he :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

anthonievos

Stamgast
Hey

Ik heb zelf een website in elkaar gezet.. allemaal even kijken op www.dj-tony.nl

He is nog een preview maar het gaat mij om de open snelheid en de duideljkheid

Laat me weten wat jullie ervan vinden!!

Greetsz Anthonie Vos

Dj @ Tony ->-> www.dj-tony.nl

Opent snel; is duidelijk allemaal.
Ben benieuwd of ie nog zo snel is als je er mp3's en [meer] foto's op hebt gezet.
Ziet er aardig uit, niet echt bijzonder, maar duidelijk zat.

Ik neem aan dat je ook nog hier en daar de tekst gaat aanpassen? Bij je "gear-list" staat 't volges mij een beetje doorelkaar..

:biertje: cheerz!

Als ik de pagina's laad krijg ik op iedere pagina van die vreselijk irritante bliebjes... Net alsof ie standaard een muziekje wil afspelen, maar dat ik of verkeerde codecs heb, of je het met een zeer slechte encoder naar mp3 oid omgezet hebt.

De pagina titel is nu Pagina 2... misschien ff veranderen ;)

Enneh, je discografie bestaat uit je gear list... Discografie is in mijn ogen iets anders (nl uitgebrachte cd's of iets dergelijks) maargoed.

Je achtergrond loopt niet helemaal netjes door (duidelijk te zien dat t een groot plaatje is dat op een gegeven ogenblik weer opnieuw begint.

Verder zou ik de verschillende frames niet scheiden door een standaard border, maar door een zwarte of witte lijn of iets in die richting. En aangezien je een nogal strakke achtergrond enzo gebruikt, misschien ook een strak lettertype (arial / tahoma) in plaats van TNR. Maar da's meer mijn eigen smaak.

Voor de rest oogt de site rustig en netjes, kleuren zijn goed (niet te fel enzo). Opent snel en alles is goed te vinden.

Producties:

Alle kolomnamen zijn verschoven. Zo staat cijfer op de plek van duur.
Misschien effe checken op een paar verschillende resoluties hoe het eruit ziet!

Of beter nog plaatst, artiest, titel, etc ook in een tabel. Maar dan eentje zonder border. (zonder lijnen).
Dan weet je zeker dat ze altijd op de goeie plek staan.

En dat sponsered bij slaat natuurlijk nergens op :D

en dit topic staat in verkeerde gedeelte van forum :smeris:

Niet goed:

"Blink" tags. "Marquee" tags. Je achtergrondplaatje wordt spontaan afgekapt. Je gebruikt frames. Taalgebruik zoals 'greetz' past niet op een officiële site. De plaatjes van je homestudio zijn allebei ongeveer een halve MB groot - 56k-modemgebruikers zullen je dit niet in dank afnemen (en dat zijn er een hoop) - doe maar even rescalen. De plaatjes op je "contact" afdeling zijn -nog- groter!

Van wat ik zo zie ben je niet echt een held met Photoshop. Nu heeft dit geen moer met je muziekkunst te maken, maar laat de foto's dan gewoon de foto's en probeer er niet allerhande effecten aan toe te voegen (lensflares - iedere cameraman vermijdt die dingen als de pest, dus waarom zou jij 't er dan bij zetten? :P).

Wel goed:
Je site werkt redelijk goed. Ik krijg tenminste geen vreemde frame-errors. Maar bovenstaande is mij (als designer dus) een doorn in het oog.

die muziek, kun je dat niet naadloos laten loopen, loik dat geluid maar doe het dan wel ff goed zoals het moet...

en idd die foto's onderaan zijn 'in-page' gescaled... (die foto op de contact-page is idd bijna 700kb! ;{ )
geen photoflop held? doe het anders gewoon ff met paintshop pro... (en dat is idd HET makkelijkste tekenprg...!)

tot zover (voor nu dan)...

nou vooruit dan maar ff.......
van 572 kb... naarrrrrrrrrrr........ slechts 12 kb... das dus ruim 47 x kleiner/sneller qua D/L! 8)

Attachments

• tony2.jpg
    tony2.jpg
    11,1 KB · Bekeken: 81
Origineel geplaatst door Yoozer
Niet goed:

"Blink" tags. "Marquee" tags. Je achtergrondplaatje wordt spontaan afgekapt. Je gebruikt frames. Taalgebruik zoals 'greetz' past niet op een officiële site. De plaatjes van je homestudio zijn allebei ongeveer een halve MB groot - 56k-modemgebruikers zullen je dit niet in dank afnemen (en dat zijn er een hoop) - doe maar even rescalen. De plaatjes op je "contact" afdeling zijn -nog- groter!

Van wat ik zo zie ben je niet echt een held met Photoshop. Nu heeft dit geen moer met je muziekkunst te maken, maar laat de foto's dan gewoon de foto's en probeer er niet allerhande effecten aan toe te voegen (lensflares - iedere cameraman vermijdt die dingen als de pest, dus waarom zou jij 't er dan bij zetten? :P).

Wel goed:
Je site werkt redelijk goed. Ik krijg tenminste geen vreemde frame-errors. Maar bovenstaande is mij (als designer dus) een doorn in het oog.

Wat is er mis met het gebruik van frames? Ben net een compacte cursus webdesign begonnen, vandaar..

frames...

de dikke borders = lelijk... en het onderste frame kan voor problemen zorgen qua weergave bij sommigen, je moet altijd '2 kanten' van je page (m.b.t. frames) 'open' houden... i.v.m. verschillende reso's... (nee nee, niet die van het VCF)
...heeft te maken met relatief en percentages...

Re: Website checken!!! Allemaal he :D

Origineel geplaatst door anthonievos
Hey

Ik heb zelf een website in elkaar gezet.. allemaal even kijken op www.dj-tony.nl

He is nog een preview maar het gaat mij om de open snelheid en de duideljkheid

Laat me weten wat jullie ervan vinden!!

Greetsz Anthonie Vos

Dj @ Tony ->-> www.dj-tony.nl

Om mijn eerlijke, oprechte en ongezouten mening te geven...

Ik vind hem lelijk...nou ja, laat ik zeggen..'erg basic', en dat geluid is irritant. Verder is het overzicht er wel opzich. Maargoed, als dit je 1e site is is het toch wel erg aardig weer. Tip; regel photoshop, en ontdek image slicing...

Een automatisch startend muziekje (het is kwart voor 2 's nachts :frons: ) dat eruit beukt is geen fijne binnenkomer. En omdat ik het deuntje alleen door het sluiten van de browser weer kan stoppen, ben je me ook weer kwijt.

Keus aan de gebruiker laten dus, of hij iets wil horen. Vind ongevraagde muziek (of dat nu mp3 of midi is) een van de doodzondes van een webpagina.

Maakt 't in ieder geval gelijk een stuk amateuristischer, en dat kan toch niet de bedoeling zijn! ;)

Origineel geplaatst door l-rs
Een automatisch startend muziekje (het is kwart voor 2 's nachts :frons: ) dat eruit beukt is geen fijne binnenkomer. En omdat ik het deuntje alleen door het sluiten van de browser weer kan stoppen, ben je me ook weer kwijt.

Keus aan de gebruiker laten dus, of hij iets wil horen. Vind ongevraagde muziek (of dat nu mp3 of midi is) een van de doodzondes van een webpagina.

Maakt 't in ieder geval gelijk een stuk amateuristischer, en dat kan toch niet de bedoeling zijn! ;)

Niet overdrijven he! Het is in de eerste plaats een website waar hij zn muziek presenteert en dus vind ik een eigen deuntje wel een goed idee op de homepage. Ok, liefst geen beukende acid-geluiden, maar een chill loopje op de achtergrond tijdens het surfen, vind ik de max.

De structuur van de website zit goed in mekaar (surft zeer easy!), alleen vind ik de tekstinhoud, fotos en algemene lay out niet zo goed (vooral die fel-blauwe kleuren) en idd zoals hierboven reeds vermeld, bij de Discography hoeft er helemaal niets van je gear te staan, maar wel info over je composities en releases.

Maw, er is nog veel werk aan de winkel!!

Tip: Maak ergens op de pagina een luidspreker-icoontje waar de bezoeker de muziek aan en uit kan zetten. Of maak een inrto-page waar de bezoeker kan kiezen of hij de site binnengaat met of zonder muziek (kan je meteen nog een klein introductie-animatie-filmpje laten zien over jezelf) :eureka:

Oh en haal je foto van die hoofdpagina!! Deze past enkel bij je biography. Ik denk dat je zonder foto meer de aandacht van de platenfirmas trekt. Denk aan je imago! Begrijp me niet verkeerd. Want je maakt toch wel vrij 'stoere', stevige dance muziek en met zo n brave foto van jezelf ernaast maakt de combinatie van de twee (brave foto + 'stoere' muzek) een beetje lachwekkend.

Maar dit terzijde. Je produkties klinken echt vet!! :halelluja En dat ist belangrijkste dacht ik zo.. :dj:

En asjeblieft.. vermijd woordenschats - en grammaticale fouten op een website!! Zeeeer storend!

bv Nederlands en engels gebruiken in één zin, is niet echt een makkie om te lezen (en zijn tegen de regels van de nederlandse taal!). Ander vb, je schrijft: 'Dit is nog een preview van mijn nieuwe site'.. naarwaar verwijst 'nog' in die zin? d Er is geen kat die weet en zich interesseerd in een andere site die al gepasseerd is, hoor..

En ik heb enkel de hoofdpagina nog maar gelezen,.. khou me hart al vast voor die andre paginas :)

Origineel geplaatst door ikke
En asjeblieft.. vermijd woordenschats - en grammaticale fouten op een website!! Zeeeer storend!

bv Nederlands en engels gebruiken in één zin, is niet echt een makkie om te lezen (en zijn tegen de regels van de nederlandse taal!). Ander vb, je schrijft: 'Dit is nog een preview van mijn nieuwe site'.. naarwaar verwijst 'nog' in die zin? d Er is geen kat die weet en zich interesseerd in een andere site die al gepasseerd is, hoor..

En ik heb enkel de hoofdpagina nog maar gelezen,.. khou me hart al vast voor die andre paginas :)

Kleine correctie... 'hij interesseerd' is met een T vanachter :stupid :stupid :stupid

Even een reactie op jullie allen,

Zoals ik al zei ik het een ‘’preview ‘’ site! Dus mijn Mp3 ‘s moeten er nog op ja!

En gaat mij er niet om of het een super strakke site is. Als ik dat zou willen moet ik daar 500 euro voor neer tellen.
En ik kan ook geen betere site maken!

Spel fouten zijn erg slordig ja dus die ga ik er ook nog uithalen, en de achtergrond muziek met een knop aan en uit zetten is wel leuk maar ik heb geen idee hoe dat moet.

Verder moet mijn site duidelijk en overzichtelijk zijn, en platenmaatschappijen moeten geïnteresseerd zijn in mijn producties.

Als ik dan een beetje kan verdienen met het produceren dan LAAT ik wel een mooie site bouwen.

En dat gelul van me foto, tja ik denk dat platenmaatschappijen toch ook graag zien met wie ze te maken hebben. Daar zullen de meningen wel over verschillen.

En met die grootte van de foto’s ga ik ook nog proberen te veranderen..

En als iemand zich geroepen voelt om een site voor me te bouwen… Stuur me dan maar een berichtje..!!!

Bedankt voor jullie reacties!!

Greetingsz Anthonie Vos -> Dj @ Tony

Origineel geplaatst door anthonievos
...en de achtergrond muziek met een knop aan en uit zetten is wel leuk maar ik heb geen idee hoe dat moet.
Macromedia Flash is het antwoord... daar mee maak je in een handomdraai een button die geluid aan of uit kan zetten...
ik zag dat je nu met met Frontpage werkt (volgens sommigen het meest verre van ideale pakket) maar in Dreamweaver bouw je zo'n Flash component heel snel in...
klik klak en klaar! :)

...ik ben heel mischien wel bereid om je 'wat op weg' te helpen aangaande bovengenoemde... 6 is iig goedkoper dan die 500 oiro prijs...

Laatst gewijzigd:
Leuk hoor z'n site alleen vind ik hem niet erg mooi zoals hierboven al vermeld is! hij wel overzichtelijk das n heel belangrijk punt! je moet n's onderzoek doen naar een iframe dit is echt het handigste stukje html ooit uitgevonden! ts hetzelfde als een gewoon frame alleen kan je deze variable plaatsen.. ooh ja nog een tip om je frame border weg te halen moet je in je frameset zette frameborder="no" of border="0" een van de twee weet niet echt precies!:)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back