Beatslicing in Cubase?

Bobby

.com
hoi hoi, ik nog es

Ik weet niet of 'beatslicing' de juiste benaming is, maar goed:
is er in Cubase SX2 de mogelijkheid om met wave samples te doen wat Recycle kan?
dus de file analyseren en aangeven waar er een noot begint?
Ik heb de manuals doorgenomen maar vind hier niet meteen iets van terug, en ik heb weinig zin om nog maar es een pakket (Recylcle dus) bij te kopen.

Zit ut er ergens in? Of ben ik verplicht om mega te gaan inzoomen en het zelf te doen? 8D
(Btw ik heb ook Soundforge)

Re: Re: Beatslicing in Cubase?

Re: Re: Beatslicing in Cubase?

Origineel geplaatst door 6 trak
wat is daar mis mee?

Precies... de oude rotten onder ons weten niet beter..... zo'n vraag klinkt ons wel heel lui in de oren :duivels:

heb ut zo ook altijd gedaan hoor, maar ben niet zo opgezet met de resulaten eerlijk gezegd. En het is niet zo dat ik dit komt doordat ik ut snel snel doe.
Vooral bij een kick loopt ut nooit goed af :smeris:
Recycle al es in actie gezien? Zou me veel tijd besparen als ik iets gelijkaardigs kan gebruiken ...

Ja natuurlijk gaat dat,
Sample editor openen, op de hitpointmode knop drukken,het aantal bars aanklikken en vervolgens create audio slices selecteren in het Audio/Hitpoints menu.( manual GOÉD doorlezen, is toch niet zo moeilijk?)

Re: Re: Re: Beatslicing in Cubase?

Re: Re: Re: Beatslicing in Cubase?

Origineel geplaatst door dob
Precies... de oude rotten onder ons weten niet beter..... zo'n vraag klinkt ons wel heel lui in de oren :duivels:
sterker nog... heel vroeger... sliceden de rotte ouden nog tapes met een scheermesje...

beatslicing is al even bekend hoor met SX.
beter de manual doorlezen, staat er echt in.

Ben zelf niet kapot van sX beatslicing. Als ik na
het slicen inzoom zijn de beats vaak niet strak geknipt.
Recycle doet dit veel beter.

gr. Tom

Back