[vocal house] Rineau - I Got You

Rino

Rineau
Soms stokt het totaal met projecten waar je mee bezig bent en ga je iets heel anders proberen... Werkte aardig verfissend moet ik zeggen. Ben deze keer met wat vocals aan de slag gegaan.

Download: Rineau - I Got You

Origineel geplaatst door gemmetje
Over 5 jaar in de homo-100 !!

:okdan:

Mwwhahaha, dat vreemde gevoel bekroop me ook al een beetje...:D

Neem 't maar niet te serieus zou ik zeggen.

klinkt erg goed! lekker mellow melodietje..

lekker plaatje,
aan het homo honderd comentaar zie je al dat de stijl, US garage,
nog niet al te populair is in de lage landen,

lekker laid-back

idd MdE, wat dit met homos enzo te maken heeft ontgaat mij ook......US garage is idd wel een goede omschrijving, al denk ik dat het toch wat meer vocale house is zeg maar..maar dat is mierenneukerig ;)

als je die vocals zelf hebt opgenomen: top! geef me ff hun telefoonnummer, maar ik vermoed dat dit een accapella is die je gebruikt hep?

mijn opmerkingen: het intro past niet bij de rest van het nummer, vreemde overgang ineens..ligt volgens mij aan de toonsoort die ineens heel anders is....

de beat is super-herhalend...doe meer met (live) percussie en variaties....lekkere clap/snare wel.....

ik mis een baslijn.....het nummer zou op een gegeven moment moeten "opengaan" door zoiets als een vette fender bassline.....past hier perfect bij..

dat chord-stabje met die beat zit gewoon niet lekker met die vocals....het lijkt alsof je deze vocals bovenop een ideetje hebt gegooid dat je al had...de vocals en vooral de chorus moeten leidend worden....... je doet te weinig met die lekkere chorus....meer harmonieen eronder dmv strings en/of pads......lekker dik en vol en uplifting moet het worden...laat dat chord dingetje gerust op een gegeven moment weg, dat is veel te herhalend ook....

rond 2:15 zit er ook ineens zo'n rare break..je verwacht dat de chorus nog een keer herhaald wordt omdat in deze stijl de klassieke songstructureren toch wel gangbaar zijn, maar dat gebeurd niet, dat is een gemiste kans denk ik...

dat was em.....probeer de backings om de vocal heen te bouwen, arrangeer de vocal goed en gestructureerd...

Olaf

nice hoor !

soms hoor ik dat het wel een beetje wringt

wat ik zou doen is wel de melody layeren dus bass hetzelfde ritme en tonen and de chords gebruiken ..
voor de rest prima .. ik hoor trouwens wel een basslijn .. ver weg

Klinkt idd. lekker. Je zou wat variatie in de percussie / drums kunnen maken, het kabbelt een beetje voort zoals tie nu is.

Maar hij is zeker niet verkeerd, snap ook absoluut die homo-opmerking niet...dit is gewoon een nummer wat niet zou misstaan in een set van Roger Sanchez :dj:

Origineel geplaatst door olafmol

als je die vocals zelf hebt opgenomen: top! geef me ff hun telefoonnummer, maar ik vermoed dat dit een accapella is die je gebruikt hep?

mijn opmerkingen: het intro past niet bij de rest van het nummer, vreemde overgang ineens..ligt volgens mij aan de toonsoort die ineens heel anders is....

de beat is super-herhalend...doe meer met (live) percussie en variaties....lekkere clap/snare wel.....

ik mis een baslijn.....het nummer zou op een gegeven moment moeten "opengaan" door zoiets als een vette fender bassline.....past hier perfect bij..

dat chord-stabje met die beat zit gewoon niet lekker met die vocals....het lijkt alsof je deze vocals bovenop een ideetje hebt gegooid dat je al had...de vocals en vooral de chorus moeten leidend worden....... je doet te weinig met die lekkere chorus....meer harmonieen eronder dmv strings en/of pads......lekker dik en vol en uplifting moet het worden...laat dat chord dingetje gerust op een gegeven moment weg, dat is veel te herhalend ook....

rond 2:15 zit er ook ineens zo'n rare break..je verwacht dat de chorus nog een keer herhaald wordt omdat in deze stijl de klassieke songstructureren toch wel gangbaar zijn, maar dat gebeurd niet, dat is een gemiste kans denk ik...

dat was em.....probeer de backings om de vocal heen te bouwen, arrangeer de vocal goed en gestructureerd...

Olaf

Hmmm, knap! Op elk punt dat je noemt moet ik je gelijk geven :biertje: . Het is inderdaad een acapella die ik op internet heb gevonden en in stukjes heb geknipt en die bovenop een bestaand ideetje heb gelegd.

Je commentaar hierboven (waar ik me volledig in kan vinden) is voornamelijk het gevolg van het te snel in elkaar willen zetten. Gevolg hiervan is een ietswat ongestructureerd en inconsistent geheel met een gebrek aan detail. Het was ook min of meer een klein uitstapje naar een andere muziekstijl en ik wou even kijken of het enigszins in de smaak zou vallen. Gelet op de commentaren ga ik er toch nog iets meer van proberen te maken en neem daarbij absoluut je opmerkingen mee. Het resultaat zal ik ter zijner tijd laten horen, dus met conventionele songstructuur, eigen percussie en drums en een goede backing. In ieder geval bedankt voor de tips!

Origineel geplaatst door Rino
Hmmm, knap! Op elk punt dat je noemt moet ik je gelijk geven :biertje: . Het is inderdaad een acapella die ik op internet heb gevonden en in stukjes heb geknipt en die bovenop een bestaand ideetje heb gelegd.

Je commentaar hierboven (waar ik me volledig in kan vinden) is voornamelijk het gevolg van het te snel in elkaar willen zetten. Gevolg hiervan is een ietswat ongestructureerd en inconsistent geheel met een gebrek aan detail. Het was ook min of meer een klein uitstapje naar een andere muziekstijl en ik wou even kijken of het enigszins in de smaak zou vallen. Gelet op de commentaren ga ik er toch nog iets meer van proberen te maken en neem daarbij absoluut je opmerkingen mee. Het resultaat zal ik ter zijner tijd laten horen, dus met conventionele songstructuur, eigen percussie en drums en een goede backing. In ieder geval bedankt voor de tips!

ben erg benieuwd, dit soort dingen draai ik met liefde in mijn sets ;)

Origineel geplaatst door Mde

aan het homo honderd comentaar zie je al dat de stijl, US garage,
nog niet al te populair is in de lage landen,

Ow, dat bedoelde ik ook zeker niet negatief hoor ! Ik kon het alleen niet zogauw in een hokje stoppen. ;)

(als de homo100 op de radio is, sta ik voluit mee te brullen)

Hey!

Ik kan me eigenlijk wel vinden in de goede opmerkingen van hierboven (olaf!) en wilde effe laten weten dat ik dit echt een lekkere track vind. Het homo-labeltje vind ook ik onterecht. De intro mag er wat mij betreft helemaal af. Gewoon ineens met die chords beginnen.
Verder begint de beat aan het eind pas echt lekker te zuigen. Misschien wat vette L2 of multiband compressie erover, dan valt e.e.a. misschien ook nog iets beter in elkaar.

Ik vind het basje trouwens precies lekker zitten zo. Niet te hard, wel aanwezig. Cool!

Complimenten!!!

Jasper

lekker man, hier en daar loopt de miditiming wat te uften maar daar kan je niet echt iets aan doen.

Ik ben het niet helemaal eens met die chord stab, ik vind hem te europees en gedateerd klinken. Mischien effe zoeken en wat layeren, dan komt ie er vanzelf wel.

Vocalen zijn toppie

Jammer zeg !!! Ik dacht dat je die vocalen zelf had opgenomen. Nee sorry dat vind ik nummer toch niet zo.

Is die piano die je gebruikt hebt ook een sample van een sample cd ?

ja, goede track. Inderdaad eens met de opmerking over de iets te repeterende beats. Misschien een idee om enkele "hooks' in de beats toe te passen.
Ik vroeg mij of je al compressie hebt toegepast. Af en toe hoor ik het volume van de track erg schommelen. Dit werkt in mijn opzicht een beetje storend. Verder goed 'clean' geproduceerd.

Back