idd MdE, wat dit met homos enzo te maken heeft ontgaat mij ook......US garage is idd wel een goede omschrijving, al denk ik dat het toch wat meer vocale house is zeg maar..maar dat is mierenneukerig
als je die vocals zelf hebt opgenomen: top! geef me ff hun telefoonnummer, maar ik vermoed dat dit een accapella is die je gebruikt hep?
mijn opmerkingen: het intro past niet bij de rest van het nummer, vreemde overgang ineens..ligt volgens mij aan de toonsoort die ineens heel anders is....
de beat is super-herhalend...doe meer met (live) percussie en variaties....lekkere clap/snare wel.....
ik mis een baslijn.....het nummer zou op een gegeven moment moeten "opengaan" door zoiets als een vette fender bassline.....past hier perfect bij..
dat chord-stabje met die beat zit gewoon niet lekker met die vocals....het lijkt alsof je deze vocals bovenop een ideetje hebt gegooid dat je al had...de vocals en vooral de chorus moeten leidend worden....... je doet te weinig met die lekkere chorus....meer harmonieen eronder dmv strings en/of pads......lekker dik en vol en uplifting moet het worden...laat dat chord dingetje gerust op een gegeven moment weg, dat is veel te herhalend ook....
rond 2:15 zit er ook ineens zo'n rare break..je verwacht dat de chorus nog een keer herhaald wordt omdat in deze stijl de klassieke songstructureren toch wel gangbaar zijn, maar dat gebeurd niet, dat is een gemiste kans denk ik...
dat was em.....probeer de backings om de vocal heen te bouwen, arrangeer de vocal goed en gestructureerd...
Olaf