Hoe lang heb JIJ nodig om twee minuten te produceren?

Hoe lang heb JIJ nodig om twee minuten te produceren?

• Dat lukt me binnen drie kwartier

Stemmen: 1 4,5%
  • Dat duurt veel langer dan drie kwartier

Stemmen: 7 31,8%
  • Dat zou ik niet weten

Stemmen: 14 63,6%

• Totaal aantal stemmers
    22
  • Enquete gesloten .
Of dit vergezocht is?
Ik denk het niet.
Zoals ik al vermeldde; er wordt erg veel geld uitgegeven aan een project, waarbij middelbare scholieren in 45 minuten een 'techno'nummertje mogen maken. Die tijdslimiet staat vast: na 45 minuten de volgende! En dan nog in groepjes van vijf leerlingen. En het bedrag wat er voor begroot staat, en dat wordt natuurlijk altijd meer... is... is... meer dan een kwart miljoen Euro!
Volgens mij weggegooid geld... :(
Maar volgens jullie kan het, dus is het een haalbare zaak...

Wout

ik denk nie dat t weggegooidt geld is er word op deze wijze een grote doelgroep concreet enthousiast gemaakt voor het procuceren van muziek (dance), dit zal een aantal van deze jongeren motiveren zelf app. aan te schaffen. waardoor er meer mensen mee bezig zullen zijn wat goed is voor de nederlandse dance scene, dance als export product.
om het maar niet niet te hebben over verhoogde verkopen van studio diensten/producten.

grotere concurentie dwingt tot productverbetering

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Of dit vergezocht is?
Ik denk het niet.
Zoals ik al vermeldde; er wordt erg veel geld uitgegeven aan een project, waarbij middelbare scholieren in 45 minuten een 'techno'nummertje mogen maken. Die tijdslimiet staat vast: na 45 minuten de volgende! En dan nog in groepjes van vijf leerlingen. En het bedrag wat er voor begroot staat, en dat wordt natuurlijk altijd meer... is... is... meer dan een kwart miljoen Euro!
Volgens mij weggegooid geld... :(
Maar volgens jullie kan het, dus is het een haalbare zaak...

Wout

Okee, maar degene hier die beweren dat het kan, zullen ook vast de mensen zijn die hun gier door & door kennen.
Hiervan zal bij de leerlingen geen sprake zijn....

Conclusie:

Men is ver gaan zoeken naar een plaats waar ze een kwart miljoen euro kunnen gaan weggooien............

@ wout
Waarom techno ? En niet trance of hardcore of electro om er maar eeen paar op te noemen
wat is het doel van dit project ?
kan het geld niet beter aan echt muziekles matriaal worden uitgegeven of anders ten name van d,b,1 banknr 45 .....:D
en zelfs heb ik in 2 minuten wel een idee uitgewerkt maar daarna de juiste geluiden dat kan heel lang duren

Het is nog erger dan je denkt :)
Het doel is jonge mensen te interesseren voor andere culturen.
De samples die worden aangeleverd zijn geluiden van etnische muziekinstrumenten, zoals gamalan en zo.
Men houdt geen rekening met de afwijkende stemmingen, dus lekker vals in dance :)
En dat noemen ze dan Techno, lekker populair :)

Leerlingen van 14 of 15 jaar mogen in drie kwartier een 'techno' track maken en in drie kwartier een video clip. Wauw!
En dan gaan ze zich vanzelf afvragen wat die andere cultuur eigenlijk inhoudt. Dus gaan ze naar de bibliotheek om alles over Java en Indonesi-e te weten te komen. Vooral als die track en clip natuurlijk mislukt... Zeer motiverend!

En de bedenkers hiervan hebben doorgeleerd...

Als iemand dit 'techno' noemt, dan geeft de schrijver al aan NIETS van het onderwerp af te weten.
Het haalt het hele verhaal dus onderuit, al vinden zij dat zelf beslist niet :)

Wout

Origineel geplaatst door shortwave
twee minuten! :D

De geniale analfabeet doet ook een duit in het zakje.
Je grote broer heeft het zeker voor je uitgetiept.

ISPdeRuiter

Voor een kwart miljoen euro kunnen ze die suikerzieke zakjes
toch veel beter laten sporten; zo wordt veel meer negatieve
energie omgezet in spierweefsel dan door een paar knopjes indrukken
en dan denken dat je wat voor stelt.

Als ik goede techno wil horen zet ik al tijd weer even m'n oude dot matrix printer
aan het werk met de klep open (no undue human interference).

Tech ? No !
ISPdeRuiter

Of allebei.

Dat maakt het tot een stereo typering.

Ik heb nog wel een leuke tip in het kader kwart miljoen:

mm2004dlx_basket_US.gif

The Ultimate Music Workstation
Become the musician, producer, director, remixer and D.J. to create your own music, soundtracks and music videos in minutes. Impress your family and friends by emailing them your first song, or publish it to the Internet. Make great music with MAGIX music maker 2004 DeLuxe. MAGIX music maker 2004 deLuxe provides the tools - simply add your own talent and creativity. So easy to use, the possibilities are endless.

tesamen met

s-pool_DVD_coll_04_pk_int_06.gif

MAGIX soundpool DVD collection 2004
Features:
-Meer dan 10,000 fonkelnieuwe loops & samples
-De nieuwste hitkwaliteit in 80-140 beats per minute (BPM)
-Compleet met reverb, echo, vocoder, filtering and nog veel meer
-Top hifisound: wav-bestanden (16-bit / 44.1 kHz / stereo)
-Alle samples zijn rechtenvrije originelen
-Snelzoeken: overzichtelijk archiefsysteem voor alle bestanden

tabelle.gif

Kijk maar: nú met hele stukjes echte wereldmuziek!
Als de randgroepjongere mocht kiezen, koos hij Magix!
Magix! Oeh, dat smaakt!

Goed, even afrekenen.
Magix Music Maker - 59,95
SoundPool DVD - 29,95
Niet meer beroofd worden op straat omdat het tuig 't te druk heeft met gamelans verkrachten - PRICELESS!

(gaarne de rest van het budget via Paypal overmaken aan ondergetekende, "consultancy" heet dat in mijn vakgebied)

@ hanz
vind je post wel humor : gle gle gle gle

maar ik vermoed dat jij geen kinderen hebt en ze eingelijk ook niet wil 8o) :

Origineel geplaatst door d.b.1
maar ik vermoed dat jij geen kinderen hebt
Tsjek.
en ze eingelijk ook niet wil 8o) :
(kijkt over z'n schouder of de vriendin in de buurt is) :engel:
Laten we zeggen... geen commentaar... ;)

Laatst gewijzigd:
bij mij ligt het er maar net aan hoe ik me voel wat ik wil maken en in welke gemoedstoestand ik verkeer:engel:
maar binnen een drie kwartier krijg ik geen fatsoenlijk nummer gemaakt hoor.

Hmmm, het lijkt hier en daar weer eens richting "elkaar afzeiken" te gaan, maar goed..

Uhh, nu ik het eerste bericht weer eens lees, moet ik bekennen dat 't mij niet in om en nabij een half uur gaat lukken..
Ik heb/gebruik namelijk nog geen sampler.. Ik dacht dat je bedoelde om van niks uit mbv. drumcomputers, sequencers, etc. een nr. van 2 minuten te bouwen. :o:

Affijn...

Maar je kunt jouw vraag ook zó opvatten: 2 minuten produceren in de zin van 2 minuten aan knoppen draaien/opnemen..

Beetje overdreven alleen om er een half miljoen € in te steken.. :stupid

Origineel geplaatst door Racy Dieven
Mozart "zag" in een korte flits hele symfonieën; weliswaar abject lullige
muziek m.i. maar toch.......een muziekstuk componeren in een kortere
tijd dan het duurt; knap.
Voordeel was natuurlijk wel dat hij geen computer tot z'n beschikking had.

Hoe lang doen wij erover om stilte in de bovenkamer te produceren,
ISPdeRuiter

in een splitsecond

Het is nog erger dan je denkt :)
Het doel is jonge mensen te interesseren voor andere culturen.
De samples die worden aangeleverd zijn geluiden van etnische muziekinstrumenten, zoals gamalan en zo.
Men houdt geen rekening met de afwijkende stemmingen, dus lekker vals in dance :)
En dat noemen ze dan Techno, lekker populair :)

Leerlingen van 14 of 15 jaar mogen in drie kwartier een 'techno' track maken en in drie kwartier een video clip. Wauw!
En dan gaan ze zich vanzelf afvragen wat die andere cultuur eigenlijk inhoudt. Dus gaan ze naar de bibliotheek om alles over Java en Indonesi-e te weten te komen. Vooral als die track en clip natuurlijk mislukt... Zeer motiverend!

En de bedenkers hiervan hebben doorgeleerd...

Als iemand dit 'techno' noemt, dan geeft de schrijver al aan NIETS van het onderwerp af te weten.
Het haalt het hele verhaal dus onderuit, al vinden zij dat zelf beslist niet :)

Wout

Zoals je uit eigen ervaring wel weet is het gezamelijk nederlands onderwijs al jaren wereldtitelhouder op het
onderdeel "diep hurken".
Vooralsnog heeft dit niet tot veel respekt geleid bij de leerlingen, die dat eerder uit de loop van een geweer
zien komen.

Hoe was de demonstratie eigenlijk??
ISPdeRuiter

Origineel geplaatst door Errol
in een splitsecond

Dan ga je al heel lekker; zelf ben ik ook goed bezig de laatste tijd.

Nu maar weer even wat eenpuntige concentratie op het oorspronkelijke
topic.:D

Umm,
ISPdeRuiter

Hoe was de demonstratie eigenlijk?

Helaas, het forum vindt hierop antwoorden een politieke uitspraak...
Dus niet toegestaan!

Wout

Dan ga je al heel lekker; zelf ben ik ook goed bezig de laatste tijd.

Nu maar weer even wat eenpuntige concentratie op het oorspronkelijke
topic.:D

Umm,
ISPdeRuiter

Uit ervaring weet ik dat concentratie werkelijk in een splitsecond kan plaatsvinden.
Mits je gefocused bent op iets.

Om dat vast te kunnen houden is weer wat anders. Ondersteuning van je eigen gedachte.

Zo kun je dus best wel een goed idee in een "splitsecond" hebben "verzonnen".
Om dat uit te werken duurt helaas wat langer dan een splitsecond.

Helaas, het forum vindt hierop antwoorden een politieke uitspraak...
Dus niet toegestaan!

Maar wat ik wel mag vermelden, is dat Tim Akkermans van Di-Rect een solo performance deed en die jongen heeft echt heel veel talent! Ik kocht meteen de CD en die viel me toch tegen, zeg...

Bijna alles van die middag, behalve Di-Rect, was op de televisie, dus het meeste weten jullie toch wel.

Wout

Re: Hoe lang heb JIJ nodig om twee minuten te produceren?

Als je gevraagd wordt om twee minuten muziek te produceren, bestaande uit losse sample geluiden en er moet een intro, deel 1, break, deel 2 en een eind zijn, alles bestaand uit drumtrack, basstrack, melodie track, effecten als scratching en stemmen: hoe lang de JIJ met jouw set-up daar over?

2 Minuten aan nummer zijn in 2 minuten te maken :), de vraag is of de kwaliteit dan goed is, ik kan wel een break etc maken in 2 minuten erg minimaal en erg kut klinkt het dan wel :), kwaliteit moet je niet verwachten dan nee :) zowiezo niet bij mij hoor (nog niet ooit misschien :engel:)

Grtz Mike

Back