Twijfel. twijfel. welke digitale mixer, weet het niet meer

Origineel geplaatst door fuse
Maar die V2 voor 01V96 gaat er zeker komen. ... En die add-on effects zijn wel geinig.
Zou die upgrade dan gratis zijn want ik zie het niet zitten
om binnen 3 maanden dan nog eens 300€ te moeten ophoesten.
voor een upgrade die er bij een nieuwe standaard opzit.

Denk wel dat die upgrade flink knaken gaat kosten. Dus als je slim bent dan ga je lopen zeiken dat als die uitkomt die erbij hoort. Idd nogal lullig om er achter te komen dat de update standaard bij de nieuwe modellen zit en je net daarvoor zo'n ding hebt gekocht.

Idd, ben al begonnen met zeiken. :kimono: Volgens mij zal ie der standaard inzitten.
Kunnen we eigenlijk snel verifieren. V2 is toch al uit voor bvb 02R96 ...

V2 is toch alleen een software upgrade die met name de DAW integratie verbetert?

Verbeterd? Nou ja hij is nu ook wel OK, maar d'r zitten nog teveel dingetjes aan die niet goed werken met bijv Cubase.
Het aansturen van VSTfx bijv is nog niet erg duidelijk. (ja dat kan dus ook)
Of EQ dat je niet via die EQ van de 01v96 kan gebruiken. Erg irritant.

Maar dus ook speciaal voor die addon effects. Ook al zijn die stervensduur vrees ik.

Hoop dat ze dat ook nog met die user assignable knoppen hebben verbeterd want da's echt dom hoe ze dat hebben opgelost. Op de DM1000 vond ik het stukken beter geregeld.

Nadat duidelijk werd dat de O1v96 V2.0 upgrade gratis zal zijn en
het quasi duidelijk is dat er een MY16-mLAN kaartje zal uitkomen,
was ik begonnen de manual uit te spitten en de functionaliteiten
van de meegeleverde SM software uit te proberen (zodat ik
hem in de winkel beter/sneller kan testen...) en wat stel ik vast?

De EQ springt in de software met grote stappen vooruit, soms zelfs enkele 100den Hz in een stap.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Zeg me aub dat dit niet zo is als je de EQ instelt op de O1v96 zelf...

Origineel geplaatst door r.5
De EQ springt in de software met grote stappen vooruit, soms zelfs enkele 100den Hz in een stap.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Zeg me aub dat dit niet zo is als je de EQ instelt op de O1v96 zelf...

Dat gaat logaritmisch. Heeft nogal weinig zin om 19010Hz te kiezen ipv 19000Hz.
In't laag gaat hij wel per Hz'en dus kun je vrolijk 20Hz kiezen. :)

Wil wel een demonstratie geven hoor als je wilt. ;)
Ben qua apparaten redelijk snel bekend maar deze jongen is toch zo diep dat je af en toe diep moet nadenken hoe je iets nu weer kan ompatchen.

:okdan: Van 20 Hz naar 40 Hz is namelijk al een oktaaf en ik was wel een beetje bang dat als hij per
100den Hz ging hij nogal wat onnauwkeurig zou zijn. Is de preciesie van de EQ op de O1V96 en
die via de SM software identiek hetzelfde?

Wil wel een demonstratie geven hoor als je wilt. ;) Ben qua apparaten redelijk snel bekend maar deze jongen is toch zo diep dat je af en toe diep moet nadenken hoe je iets nu weer kan ompatchen.

Bedankt voor het aanbod, maar ik was van plan om hem dit weekend te gaan beluisteren in enn winkel en
was me hiervoor grondig aan het voorbereiden. ;) Die uitgebreidheid qua routing/patching is nu net de reden
waarom ik overweeg om digitaal te gaan. Daarvoor wil ik zelfs iets van die analoge geluidskwaliteit opofferen,
maar een EQ met de preciesie van een hakbijl zou me toch iets te ver gegaan zijn. :D

Origineel geplaatst door r.5
Is de preciesie van de EQ op de O1V96 en die via de SM software identiek hetzelfde?

Dat is correct.

Even voor de n00bs. SM staat voor studiomanager. Dat is het PC/Mac programma wat erbij zit om via je computer het beestje te kunnen bedienen. Via midi/USB/mLan kun je dan real time kun je dan het overzicht bewaren van alle opties en diverse detailinstellingen springen zelfs mee als je aan't apparaat zelf zit.

Een variant hiervan bestaat ook voor de 01x. Maar ook de editors voor de AN200 en DX200 zijn ook door de zelfde softwarebouwers gemaakt. Evenals de Motifs.
Het is eigenlijk van Roland afgekeken die had nl. al veel eerder die XV editor die voor de 5050 uitkwam. Maar Yamaha ging een stukkie verder om het ook met meer apparaten dan alleen synths te gaan gebruiken.
Dit alles onder het kopje OPT tools van Yamaha. En deze tools gaan nu ook geintegreerd worden in Cubase SX.

Maar die studio manager kun je ook gebruiken om het gebrek van een meterbridge goed te maken.
Want deze applicatie kun je gewoon naast je Cubase/Logic draaien en realtime (via USB/mLan is snel genoeg, midi niet) de inputs van je kanalen zien.
Ze zouden eigenlijk nog een window moeten maken waarin je alle 32 inputs als een soort platte meterbridge kun zien als overzicht.

Die SM kan ook standalone werken trouwens en kun je vantevoren mixen klaarzetten en die daarna uploaden naar je mixer als dat nodig is. Maar je kunt ook libraries van de DM1000/DM2000/02R96 laden want da's allemaal compatible met elkaar (op de surround meuk na dan).

aldus deze reclamepost.............

Het is dus per semitonen (dus idd logaritmisch).

Uit de manual van de 01V96:
Frequency: 21.2 Hz to 20.0 kHz (120 steps per 1/12 octave)
Q: 10.0 to 0.10 (41 steps)
Gain: –18.0 dB to +18.0 dB (0.1 dB steps)

Ik ben hem ondertussen ook eens gaan uitproberen en
de EQs leken me wel bruikbaar om iets "in de mix te fixen"
maar niet echt om er live mee te "sweepen"...

In het algemeen was ik toch wel onder de indruk
van de geluidskwaliteit en van de user interface.
Na 5 minuten had ik de navigatie al onder de knie
en ik heb hem dan ook maar ineens gekocht.

Ben dus momenteel mijn volledige studiootje aan het herinrichten *D

Re: Twijfel. twijfel. welke digitale mixer, weet het niet meer

Origineel geplaatst door Alexandre Redwood
yamaha 02r/02rv2 (02r96 zit op 10000, dus buiten mijn budget)
ik ben toch wel gek op schuifjes, en kanalen, en die heeft deze dus weer in overvloed... geen 96khz, wel weer mlan
en meterbridge, deze zijn 2dehands in goede staat al voor ongeveer 2500 euro te vinden, dus ook weer in mijn richtbudget!, 96 khz, tja.... kan ik lang en kort over lullen, ik denk dat het voor mij een overbodige luxe zou zijn, het zou mooi zijn als ik het had, maar zie geen probleem als ik het niet zou hebben.

hele filter/limiter/compressor verhaal laat ik voorlopig ff achterwege, ik denk dat dat dat bij alle voorgenoemde tafels wel snor zit! zo goed ken ik ze dan allemaal ook weer niet dus als iemand iets weet.......

dit zijn mijn keuzes wel zo, nu zit ik ermee wat zal ik gaan doen, als ik een cash probleem had zou ik de goedkoopste nemen natuurlijk, en als ik een gat in mijn hand had een o2r96.
Maar aangezien ook ik mijn geld toch maar 1 keer uit kan geven, wil ik het graag goed besteden.
stel dat bijvoorbeeld een mixer van 1500 voor mij al perfect zou zijn, waarvoor zou ik er 1 kopen van 3000?

de mixer zal voornamelijk gebruikt worden voor mijn eigen house producties, ook zal ik af en toe eens een nummertje opnemen voor derden, bands enzo......

(voor dat er iemand over begint)
ik heb echt al goed op het forum en op het internet gezocht, weet daardoor ook al veel, maar zit hier dus mee...

Een goede kennis van me heeft ook een Yamaha 02rv2 en in eerste instantie was ik van plan om met een 01x via mLAN te communiceren met de 02r. Op de Musikmesse in Frankfurt werd ik echter snel uit die droom geholpen. De mLAN kaart voor de 02rv2 is van de eerste generatie mLAN en de 01x is van de tweede generatie mLAN en die twee zijn NIET compatible.

Re: Re: Twijfel. twijfel. welke digitale mixer, weet het niet meer

Re: Re: Twijfel. twijfel. welke digitale mixer, weet het niet meer

Origineel geplaatst door mjoezik
De mLAN kaart voor de 02rv2 is van de eerste generatie mLAN en de 01x is van de tweede generatie mLAN en die twee zijn NIET compatible.

Op zich klopt dit wel. Maar als je er een computer tussen hangt die het kan vertalen kan het dus WEL. Een ontzettende f*ckup van Yamaha, mja dat is de mLan van mijn EX5 ook.

Maar wie weet komt Yamaha met een CD16-mLan of een CD8-mLan-B expansie en kan het wel. Ze zijn een beetje onduidelijk en traag daar

Bij navraag op de Musikmesse bleek dat Yamaha geen "grote" kaarten (YGDAI) voor o.a. de 02r meer maakte. Alleen de "kleinere" bleven nog in het assortiment. Nieuwe "grote" kaarten waren niet in de planning.

Back