[Mackie 24:8 of Ghost of Tascam M-3500?]]

Origineel geplaatst door Niel
[frusti mode]

:( gloeiende gloeiende ........ ziet ernaar uit dat sommige mensen gelijk gaan krijgen wat betreft de M3500 ....

Tot nu toe alleen echt serieus een wat milder nummer mee uitgemixed, perfect, netjes schoon strak in t laag etc .....
Nu ben ik bezig met een track die wat rauwer wordt en ik heb gewoon last van z'n headroom !!! klinkt raar ....

Ben je uren aan t tweaken op die eene vette bass, voeg je de rest bij, blijkt dat ie overstuurd op z'n master ....
Draai je hem een stukje terug zodat ie dat niet meer doet, verlies je het gewenste effect .....
Dus meer gainen op zijn kanaal, wordt ie warm wolliger (tafel kleuring?), beetje laag weg, komt in de buurt maar nog steeds niet hetzelfde effect .... allemaal net niet weet je ...

Volgens mij begin ik te begrijpen waarom bv Endymion is overgestapt =( (+ jaloers op Dione en Catscan)
Laat ik nou op dit moment niet het geld hebben om "even" een Ghost aan te schaffen =(
Als band of "schone" muziek tafel is ie perfect, maar dus absoluut niet all round voor o.a. hardcore house.

Zou bijna die MX 9000 gaan halen :bekdicht:

[/frusti mode]

Vervelend. Mijn Tascam bevalt me prima en ik ben inderdaad NIET met het betere ragwerk bezig... Ik hoor het wel wanneer je 'm weg doet, hoe meer kanalen, hoe beter :D

[frusti mode]

:( gloeiende gloeiende ........ ziet ernaar uit dat sommige mensen gelijk gaan krijgen wat betreft de M3500 ....

Tot nu toe alleen echt serieus een wat milder nummer mee uitgemixed, perfect, netjes schoon strak in t laag etc .....
Nu ben ik bezig met een track die wat rauwer wordt en ik heb gewoon last van z'n headroom !!! klinkt raar ....

Ben je uren aan t tweaken op die eene vette bass, voeg je de rest bij, blijkt dat ie overstuurd op z'n master ....
Draai je hem een stukje terug zodat ie dat niet meer doet, verlies je het gewenste effect .....
Dus meer gainen op zijn kanaal, wordt ie warm wolliger (tafel kleuring?), beetje laag weg, komt in de buurt maar nog steeds niet hetzelfde effect .... allemaal net niet weet je ...

Volgens mij begin ik te begrijpen waarom bv Endymion is overgestapt =( (+ jaloers op Dione en Catscan)
Laat ik nou op dit moment niet het geld hebben om "even" een Ghost aan te schaffen =(
Als band of "schone" muziek tafel is ie perfect, maar dus absoluut niet all round voor o.a. hardcore house.

Zou bijna die MX 9000 gaan halen :bekdicht:

[/frusti mode]

Damn!:( Da's een domper!!!=( Gecondoleerd!:bekdicht:

Wat weten jullie me te vertellen over de Allen & Heath GS-3000 ? Ik heb er nog geen ervaring mee maar heb gezien mijn acuut mixerprobleem heel dringend een nieuwe (semi-)pro mixer nodig.
Ik kan hier in België waarschijnlijk een tweedehands GS-3000 kopen voor een goeie EUR 3000 - zou dit interessant zijn in mijn geval - zie hieronder mijn specifieke wensen.

* min. 32ch
* vooral gebruik met analoge synths
* elektronische muziek (vooral trance)
* weinig mics
* graag zeer goeie EQ sectie
* jack inputs (heb nl. bijna uitsluiten gebalanceerde en niet-gebalanceerde jacks liggen)
* algemeen goeie kenmerken ?

Mag ik jullie ervaringen/mening/suggesties ?

En hoe vergelijkt de GS-3000 zich precies tov de Soundcraft GHOST-series ?

Zelfde kwaliteit ? Andere kenmerkende features ?

Laatst gewijzigd:
Die GS3k van Allen en Heath is zeker een straffe desk, complete tafel met meterbrug, er is niet veel wat mist.

Zelf heb ik goeie ervaringen met de Soundcraft Ghost en recent de Soundcraft Delta DLX, voldoen ruimschoots aan je eisen.

Nog een tip van mij: Tim van Studio Sys heeft een geautomatiseerde 32 kanaals Soundtracs Solo Logic te koop staan, vraagprijs is iets van 1500 GBP. Mooie tafel voor centen, weet alleen niet wat de staat is. Hier staat ie.

Ik heb een goeie Tascam M3500 32 kanalen + 32 insertskanalen (met fader en pan) te koop voor € 1800,00
I knooooooooow... ('k zag het daarnet in de "te koop aangeboden" sectie), maar gezien de mankementjes én de afstand (Nederland - ik woon in België tegen de Franse grens) moet ik er helaas van afzien.
'k Wens je toch veel succes met de verkoop !!

Soms info betreffende de A & H GS-3000 ? En hoe vergelijkt de GS-3000 zich tov de Soundcraft GHOST-series ?

Misschien dit iets ? ik heb hem gemaild, en hij wil er minimaal 3900 voor hebben als ik het goed heb.

Soundcraft 2400, 76 kanalen met VCA automation .... kwijl kwijl ........

http://members.home.nl/singsing/pages/page3.html
foto5.gif

Hij had ook een "kleinere" tafel te koop:

D&R 4000,very good mix with patch conf. 26/8/26/2 for 2500 euro

d&r heeft nosferatu lang gehad... niet die model meen ik,
wellicht dat die je daarbij kan helpen.

mijn ervaring met allen & heath......

zeeeeeer mooie eq
mooie volle cleane sound van de tafel zelf
oversturen via de gain is niet wenselijk want het klinkt nergens naar + een flinke bak ruis die erbij komt als je degain openschroeft ......

dus denk beetje zelfde verhaal als de tascam.

ghost is iets wat zoetiher vind ik qua eq (lees voller in de mid) en overstuurt net ff wat beter maar je zal nooit ranzig kunnen klinken a la rude awakening ofzo (bijft de mx9000 geweldig voor ;) )

als ik je zo lees niel denk ik dat een flinke mackie echt JOUW tafel is ! bv. mackie 8 bus ( de analoge ) 2ehands wel eens voorbij zien schieten voor 1800 a 2500 euro ("more bass" is ook op een mackie gemaakt en die klinkt toch zowel strak en zuiver ALS ranzig en hard tegelijk ;) )

Laatst gewijzigd:
Hehe, dank maar ik poste niet voor mijzelf .... ik ben vanaf morgen voorzien van een Spirit Studio 24/8/2 hoogstwaarschijnlijk en hou nog wat geld over ........

Behringers zijn koel, maar wil ff wat anders toch ..... nu Spirit uitproberen dus ...

nog meer mensen die een A&H met een tascam 3500 naast elkaar hebben gehoord ?

die A&H zijn ook nog redeliojk prijzig
of beter die tascams niet zo duur ... :D

Tascam bevalt mij prima, het is wat meer werk om de juiste geluiden eruit te halen, maar het eindresultaat is wel stukken beter dan voorheen. En ik had simpelweg die € 5500 niet om een ghost aan te schaffen 8o)

En 5 dagen later heb ik hier een Soundcraft Spirit Studio 24/8/2 staan ..... :engel:

Origineel geplaatst door Prophet
En hoe klinkt dat? à la Ghost?

Ik zou het niet weten, heb nog nooit met een Ghost gewerkt :confused:
Eerst moet ik sowieso even een tafel regelen want hier zit geen standaard bij zoals bij de M3500 ....
Daarna aansluiten en daarna kan ik pas luisteren, ik hou jullie op de hoogte!

Origineel geplaatst door radiance
Of is de Spirit Studio niet dezelfde als de Soundcraft Studio.....?

Radiance

Hier staat links met koeieletters SOUNDCRAFT en rechts met koeieletters SPIRIT STUDIO .....
Heb ff gegoogled, en inderdaad moet 't hetzelfde zijn.

Attachments

• scspirit.jpg
    scspirit.jpg
    44,9 KB · Bekeken: 117
Back