[Mackie 24:8 of Ghost of Tascam M-3500?]]

Ziet er zekers mooi uit. Wat word je volgende.....
Ben zelf afgelopen maand ook op zoek gegaan naar een tweedehands mengtafel.
Ik werk zelf eigenlijk alleen in "the box" (compie dus). Toch vond ik dat, sinds ik m'n mackie sr24 had weg gedaan, m'n producties minder warm klonken. Ik voegde m'n 8 outputs uit m'n motu 828 op m'n mackie samen en dat klonk gewoon warmer dan in de computer alles samenvoegen/bouncen/mixdown hoe je het wildt noemen.
Aangestoken door verschillende threads op dit forum over b.v. de Tascam 3500 ben ik dus toch weer op zoek gegaan naar een analoge mengtafel, een week nadat ik m'n mackie had verkocht:-)

Affijn, dit is hem dus geworden

http://www.accentfm.nl/mixer/

Foto's zijn van toen hij nog bij radiostation accent FM stond te verstoffen.

Groeten

Radiance

Proper tafeltje Niel!

@Radiance: broadcast Mixer? Moet kunnen hè! Sony is een goed merk dus....

Heb afgelopen week m'n mpc4k meegenomen en op deze tafel aangesloten. TJeeezzussss! Godsammekrake!!!:luv:

Attachments

• kopie van solitare.jpg
    kopie van solitare.jpg
    50,3 KB · Bekeken: 118
Zeer prijzig!:( Maar ga toch even rustig op zoek naar een 24 of 32 input versie zonder patchbay!;)
Misschien loop ik wel tegen een mzzl-tje aan?! Je weet 'et nooit!:D

Peace...

Verander de thread maar in [Solitaire of Solitaire of Solitaire] :D

P.S: Mocht mijn zoektocht veels te lang gaan duren?! Mackie 32-8!:)
Maar zou altijd een Solitaire in de gaten blijven houden!;) Tering guys! Die console moet je echt een keer horen!:{

Origineel geplaatst door Cisco
P.S: Mocht mijn zoektocht veels te lang gaan duren?! Mackie 32-8!:)
Maar zou altijd een Solitaire in de gaten blijven houden!;) Tering guys! Die console moet je echt een keer horen!:{

Door doorslaggevende raad van een mede forummer, heb ik besloten toch voor een Mackie 32-8 te gaan!
Een Solitaire is gewoon te moeilijk te vinden! Ik gebruik erg veel analoge monsters, en moet daarbij gewoon een hele eerlijke/open tafel hebben! En de Mackie is het meest open!
Soundcraft Ghost klinkt mooi?! Maar valt van mijn horen zeggen brak uit elkaar?! En het verhaal over de Tascam-3500 kennen we allemaal?!
Heb waarschijnlijk al een hele mooie Mackie 32-8 op het oog! Voor 2895,-?! Mooie prijs toch?:) Hij verkeert in perfecte staat!

Peace...

Origineel geplaatst door radiance
Gek is dat, buiten Nederland is men veel lovender over D&R mengtafels. M'n vindt dat 2ehands D&R's in Nederland voor een prikkie te koop staan.
D&R heeft in Nederland te kampen met een imago probleem: Dun&Ruis , Dreun&Ruis en wat al niet meer....
Maar goed, die Soundtracs is ook top natuurlijk.

Groeten,

Radiance

Idd! D&R zijn prachtige tafels! Maar het enige wat ik daar over hoor?! Is: "Ruis"!:confused: En da mo't nie hebbuh!;)

Dat ruisimago bestaat dus alleen in Nederland. In die D&R Merlin zul je waarschijnlijk minder ruis hebben dan in de Mackie.
De Mackie is verder wel ok als je de mic. pre's en de EQ buiten beschouwing laat :-)
En dan hebben we het nog niet gehad over de crosstalk van de Mackie....
Ik probeer hier alleen maar op te komen voor een goed Nederlands product......

groeten,

Radiance

Origineel geplaatst door radiance
Dat ruisimago bestaat dus alleen in Nederland. In die D&R Merlin zul je waarschijnlijk minder ruis hebben dan in de Mackie.
De Mackie is verder wel ok als je de mic. pre's en de EQ buiten beschouwing laat :-)
En dan hebben we het nog niet gehad over de crosstalk van de Mackie....
Ik probeer hier alleen maar op te komen voor een goed Nederlands product......

groeten,

Radiance

Kijk, weet je wat het is Radiance?! Het aanbod van (nog net betaalbare!) Analoge consoles is klein! Soundcraft Ghost, Mackie 32-8, Tascam M-3500, Soundtracs Topaz zijn de enige tafels waaronder ik er 1 moet kiezen! Soundtracs Solitaire?! Tja, als ik er 1 tegenkom voor een schappelijke prijs?! Dan koop ik em! Maar ik heb niet de tijd om daarvoor te gaan wachten! Een Solitaire is zeldzaam! En vaak heel erg duur! Dus... Een Ghost klinkt mooi! Naar mijn horen zeggen?! Maar is zo brak als een Behringer! (Behringer heb ik nu, en ik heb van de 100 knoppen misschien nog 32 over!: Tascam smeert dicht?! Volgens mede leden?! Ik heb een arsenaal aan Analoge Vlaggenschepen staan, en die bakken spreken voor zichzelf! Moet dus gewoon een hele "Open" tafel hebben! De Mackie is toch van allen het meest open?! Ok! De pre's en EQ zijn niet zo goed als de rest! Maar het blijft een open/heldere tafel, en ik heb effect-processors zat!:D Ik wil met de Analoge bakken die ik heb? De sound het werk laten doen, en niet de mixer! Vandaar dat ik kies voor een "Open" tafel!;)

Peace...

Die mackie 32-8-2 is echt wel een uitstekende tafel hoor, die zichzelf al ruimschoots bewezen heeft. Ik heb er zelf ook een en inderdaad spreekt vooral de open klank me erg in deze aan. De distortion dat vind ik wel een minpunt, die klinkt gewoon lelijk. Kwa uiterlijk is de mackie trouwens ook de mooiste,vinnik dan

Wat betreft zo'n Sollitaire, ja dat is :{ natuurlijk, maar dan heb je het ook over een echte pro tafel, waar de mackie,ghost toch in het semi-pro genre zitten.
Zo'n sollitaire is denk ik zowiezo voor de gemiddelde amateur een tikkie overdreven (heb je bv. compressie op elk kanaal nodig?) en veel duurder

Precies! "Muziek maken!" Dus ik moet gewoon geen tafel die "Wollig" klinkt of "Dichtsmeert"!:D

Origineel geplaatst door Cisco
Een Ghost klinkt mooi! Naar mijn horen zeggen?! Maar is zo brak als een Behringer! (Behringer heb ik nu, en ik heb van de 100 knoppen misschien nog 32 over!:

Uhm.....dat brakke valt wel mee denk ik...( dat heb ik juist van Mackie gehoord,maar goed..)....kep al vele Behringers gehad,nooit knoppen of faders kapot...en als hardcore-man heb ik toch het uiterste gevergd van m'n tafeltjes....ook m'n Ghost heb ik geen brak gevoel bij,integendeel......

Origineel geplaatst door Prophet
Ja dat wist ik wel dat Ferry Korsten zo èèn heeft. Dit is hier op het forum zelfs al eens aangehaald met die Tascam M3500 hype van beetje terug. ;) (ik vond het de HYpe van 2003 hahaahaha)

Yep, en die staat nu in mijn studio :)

Wereldtafel! Heb alleen een nieuwe voeding moeten laten ontwerpen want het soundtracs ontwerp was klote...kostte smak met geld maar zeker 10db aan signaal/ruis verhouding gewonnen!

Back