Het beste voor software recording...

Het beste voor software recording...

• Cakewalk

Stemmen: 4 5,2%
  • Cubase

Stemmen: 26 33,8%
  • Logic

Stemmen: 13 16,9%
  • Cooledit

Stemmen: 11 14,3%
  • Nuendo

Stemmen: 11 14,3%
  • Anders.......

Stemmen: 12 15,6%

• Totaal aantal stemmers
    77
Probeer die samplitude demo anders even. Dat is een hele goed alternatief voor Nuendo ea DAW apps.

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
buiten dat ik verder met nuendo werk..
vind ik het toch een onwijs kutprogramma met losse schermpjes enzo..
wat ik eigenlijk zoek is een programma die het lekker doet op een dualhead opstelling (2 monitoren) , die et knoppen op de voorgrond (dus niet in menu's) aan kan drukken om te recorden... en alle schermpjes/windows een vaste plaats hebben.. ik haat dat verplaatsen..

iemand een goed idee?? ow jah..voor midi moet ie alleen maar kunnen opnemen uit een input, en kunnen quantisizen, en een beetje bijwerken..slaven aan een extern apparaat, of als master fungeren.. Verder moet ie ook een hardware controller ondersteuenen (want die wil ik gaan kopen over een tijdje; emgaic/mackie control)
ik neem vooral gewoon op ipv synths en midi..

wie weet welke de beste sequencer hiervoor is?

Cubase lijkt mij... kan alles wat je hierboven wil. Heeft hardware-controllers en kan dual screen ondersteunen...

Cubase heeft ook heel veel k*t windowtjes hoor.
Als ze nou het zo bouwden dat je per monitor een vlak voor de sequencer en een voor de mixer plus windowtjes had.
Als je in key edit gaat dan is het window altijd anders gepositioneerd dan voorheen, tenzij je het gemaximaliseerd hebt. Maar met 2 monitoren is dat niet handig. En het werkt gewoon zwaar irritant.

Eigenlijk moeten ze de GUI van Cubase gewoon helemaal verbouwen. ;)
Je zou belangrijke windows vast moeten kunnen zetten op een plek en qua grootte. En evt panel met tabbladen voor synths/tracks etc. Da's niet zo moeilijk te programmeren. (ik ga weer emailen!)

idd. cubase is geen alternatief.. liever nuendo dan cubase zowieso.. logic heb ik nog niet echt mee kunnen werken.. moest er te lang over doen om wat aan de rpaat te krijgen.. maar ik wil me er best wel in verdiepen..
hoe is logic dan?

Origineel geplaatst door fuse
Cubase heeft ook heel veel k*t windowtjes hoor.
Als ze nou het zo bouwden dat je per monitor een vlak voor de sequencer en een voor de mixer plus windowtjes had.
Als je in key edit gaat dan is het window altijd anders gepositioneerd dan voorheen, tenzij je het gemaximaliseerd hebt. Maar met 2 monitoren is dat niet handig. En het werkt gewoon zwaar irritant.

Eigenlijk moeten ze de GUI van Cubase gewoon helemaal verbouwen. ;)
Je zou belangrijke windows vast moeten kunnen zetten op een plek en qua grootte. En evt panel met tabbladen voor synths/tracks etc. Da's niet zo moeilijk te programmeren. (ik ga weer emailen!)

Ik denk dat je Cubase SX nog niet hebt gezien? ;)

Maar goed, ik werk al zo'n 12 jaar met Cubase, vanaf één van de eerste versies op de Atari dus ik kan er echt alles mee, zowat alle toetsencombinaties enzo... Echt wel dat 't lekker werkt dan! :)

hmm ik had in eerste instantie logic gekozen maar ik heb de specs van nuendo is ff bekeken. lijkt me erg interresant ga dat toch is ff checken.

Origineel geplaatst door EDP
hmm ik had in eerste instantie logic gekozen maar ik heb de specs van nuendo is ff bekeken. lijkt me erg interresant ga dat toch is ff checken.
moet je zeker doen
goeie kruising tussen cubase en pro tools..

de interface van het opnemen van kanalen is heel lekker..
gewoon ' record' drukken op het kanaal... je kan kiezen voor een stereo track of mono.. gewoon heel easy.. en een stuk betere interface.. maar die kutwindow-tjes vind ik zo verdomd irritant.. (zowieso met een muis)

een goeie transport control (niet in muisvorm :( of zo duur als een JL cooper ) en je kan een heel eind komen

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
moet je zeker doen
goeie kruising tussen cubase en pro tools..

hmm ik had eigenlijk begrepen dat het helmaal anders was, ik heb eigenlijk een hekel aan de interface van pro tools en van cubase(tja hopeloze logic gebruiker) maar de mogelijk heden voor audio die nuendo biedt(2 schijnt het helemaal te zijn) lijken me gewoon geweldig.

nuendo 2?? hmz.. ik heb hier nog 1.6

Ik werkte voorheen met Logic Platinum, maar omdat de ondersteuning voor de PC stopte, en ik een echt PC mannetje ben was ik genoodzaakt over te stappen op Cubase SX. FF wennen maar uiteindelijk werkt het naar mijn mening lekkerder als je eraan gewend bent en de chaotische vensters een vaste logische plek hebt gegeven. Cubase SX had erg veel kinderziektes, ik heb me dan ook echt kapot lopen janken over de MIDI en audio synchronisatie die het gewoon voor geen meter deed en zo scheef was als mn buurvrouw dr..... en de vele dropouts en andere onverklaarbare trekjes die zich voordeden. Maar nu heb ik het licht gezien! Ik ben zooooo blij, ik heb de update naar 1.05 er overheen gegooid en ik sprong een gat in de lucht. Alles werkt zoals het hoort, feilloos en strak. Cubase SX is weer helemaal bij en kan nu de concurrentie zeker goed aan.

Verder qua editen van samples enzo gebruik ik (bijv. voor timestretchen e.d.) vaak Cool edit pro, omdat het wat dat betreft een fijn en veelzijdig programma is, toch begin ik langzaam steeds meer naar SX te gaan omdat die de meeste dingen ook kan, alleen wel ff wennen weer.
Ik zweer bij SX!

Back